Lue keskustelun säännöt.
Kissaihmisille kysymys!
03.10.2008 |
Odotan esikoistani ja minulla on 2 kissaa (1v ja 2v). Vanhempani ovat sitä mieltä, että minun pitäisi hankkiutua kissoista eroon ennen kuin vauva syntyy.
Joten asiasta tietävät, miten on? Onko kissoista vaaraa vauvalle? Jos on, pystyykö niitä ennakoimaan ja välttämään, vai onko minun tosiaan luovuttava lemmikeistäni? Edesauttaako kissojen läsnäolo muuten allergian syntymistä? Tuotakin ovat vanhempani väittäneet... Olisi siis kiva tietää, sillä jos eläimistä pitää luopua, täytyisi pikaisesti alkaa etsiä uutta kotia niille... :/
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
haistella vauvaa niin kauan kuin ne haluaa ja samalla hellit kissoja, niin ne yhdistää vauvan kaikkeen hyvään. Meillä ei koskaan mitään ongelmaa, 2 kissaa ja 2 lasta sopii yhteen mainiosti. Koskaan emme "rähjänneet" kissoille vauvan läheisyydessä, vaan yritimme paijata sekä kissoja että vauvaa yhtäaikaa, niin kissa oli onnensa kukkuloilla eikä pitänyt vauvaa uhkana. Itkevästä vauvasta ne ei pitäneet kun ääni oli niin kova, ne meni aina toiseen huoneeseen silloin. Pinnasänkyyn ne sai mennä haistelemaan, ettei siitä tullut kielletty hedelmä ja ne jätti sen sitten rauhaan. Kävelevä taapero on sitten vahdittava tapaus, ettei ahdista kissaa nurkkaan ilman pakotietä, siitä kissat ei tykkää, mutta pitää vain valvoa, niin hyvin menee.