Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan päässyt YTHS:n kautta psykiatrille tms.

Vierailija
01.06.2007 |

Olen taas siinä tilanteessa, että apua tarvittaisiin, ja pian. Masennus tulee taas ja seinät kaatuvat päälle niin, että mieskin huolestuu. Edellisen masennusjakson aikana yritin YTHS:ltä saada apua, mutta sain vain valittelut: ei ole aikoja, 10 kk jono psykiatrille, voi voi. No, äitiysneuvolan kautta sain lääkereseptin kouraan ja puhelinnumeron, josta saisi keskusteluapua. Psykiatrille en päässyt sieltäkään kautta, ja keskusteluapuunkin jäi soittamatta. Joten kuten olen tähän asti pärjännyt.

Mitä teen? Yritänkö taas YTHS:n kautta, vai pitäisikö soittaa terveyskeskukseen? Se lääkäri, joka lääkkeet minulle määräsi, ei varmaan ole enää edes töissä siellä, joten hänelle en voi soittaa. Hankalaa, kun masentunutta, jolla aloitekyky on muutenkin huono, ei päästetä mihinkään hoitoon helposti.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut nyt joka viikko psykologi ja välillä psykiatri..

Vierailija
2/6 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt sitäkin, että pitäisikö mennä ensin tavalliselle lääkärille siellä, niin lähetteellä voisi ehkä päästä nopeammin sit psykiatrille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä heille kuuluu normaalit mielenterveysongelmat. Sieltä laittavat sitten lähetettä ja arvioivat hoidontarvetta. Siis yths:llä sulla on moninkertaiset mahdollisuudet saada HOITOA ongelmiisi. Siis oikeaan psykoterapiaa ja lääkäriaikoja.

Vierailija
4/6 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin teen, heti maanantaiaamuna. Oikeasti, jokaisella masentuneella pitäisi olla joku, joka sanoo että teet näin ja näin ja silloin ja silloin. Ei vaan jaksa alkaa soittelemaan moneen paikkaan ja ottamaan selvää.

Vierailija
5/6 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ekan ajan aika pian, olisikohan ollut viikon sisällä. Psykiatri määräsi lääkkeet ja kävin keskustelemassa hänen kanssaan ehkä vajaa kymmenen kerttaa. Hän kirjoitti Kelalle suosituksen pitkäkestoiseen terapiaan ja KELA myönsi kahdeksi vuodeksi intensiivistä terpiaa. (2Xviikossa). Nyt nuo ajat ovat taaksejäänyttä painajaista ja olen jo muutaman vuoden ollut tosi hyvävointinen ja koko elämäni on ensimmäistä kertaa kaikin puolin kunnossa.

Vierailija
6/6 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalaa, kun masentunutta, jolla aloitekyky on muutenkin huono, ei päästetä mihinkään hoitoon helposti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän