Pöyristystä - laivalle ei saa ottaa eväitä!
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012334753.html
Niin. Miksi pitäisi saada ottaa? Ei ole mikään pakko matkustaa, jos ei ole varaa!
Kommentit (189)
Joku ulkomaalaisperhe, kerta nainen puhui englantia. Mitä lie mössöjä yrittivät viedä mukanaan.
Tältä jutusta haloon nostanut pariskunta on kyllä next level -puolestaloukkaantujia.
Tuosta jutusta käy ilmi, että siellä vissiin tehdään oma safkaa omilla välineillä. Ai kauheeta.
Kuten tuossa jutussa sanottiin niin pitää erottaa risteilyt ja reittimatkustaminen. Matkustamme säännöllisesti reittilaivalla Ahvenanmaalle ja aina on elintarvikkeita mukana koska laiva on perillä keskellä yötä, jolloin kaupat eivät ole auki ja pitää kuitenkin saada mökillä aamiaista. Emme syö omia ruokia laivalla vaan syömme siellä ravintoiloissa. Ei ongelmia henkilökunnan kanssa.
Ei takuulla otetan asiallisesti käyttäytyvän ja ilman burkhaa kulkevan ihmisen sämpylää ja vesipulloa pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kertoo, millaisesta porukasta kyse: "Hän myös sanoi, että sittenhän se alkaa aina se ”sadetanssi”, kun heidän ruokansa heitetään pois, mies kertaa keskustelua turvallisuuspäällikön kanssa."
Tai ehkä se kertoo vain tästä turvallisuushenkilöstä?
Kyllä, pelkkää hyvää kertoo. Tekee työnsä huolella!
Ostan aina Tukholmasta ruokaa ja leivonnaisia josta osan syön laivalla.
Tuon laivan selityksen perusteella sitten ei saa olla alkoholiakaan hallussa eikä karkki ostoksia eikä muuta.
Tuossa mainitaan rivien välistä että joku retkikeitinkin on ollut mukana. Ja henkilökunta takuulla tietää että sellaista säkkiporukka harrastaa, sillä pitää olla halal.
Vierailija kirjoitti:
Itse vaikka olen varakas ihminen niin kieltäydyn menemästä paikkoihin esim urheilutapahtumiin ym jos sinne ei saa tuoda omia eväitä.
Mää oon köyhä ja taatusti otan omat eväät mukaan aina. Ja vesipullo on repussa ja täytän sitä yleisissä vessoissa.
Tuon jutun perusteella ei todellakaan voi vetää johtopäätöksiä jostain muovirasiassa olevasta salaatista tai sämpylästä, siellä on ollut ihan jotain muuta tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ollut monta kertaa omia eväitä laivalla mukana.
Yrität varmaan sitten ujuttaa niitä lentokoneeseenkin. Ei tässä sen kummempaa, laitetaan sitten laivaterminaaliin samanlaiset tiskit kuin lentokentällä.
Mitä olenkin ihmetellyt jo pitkään että miksi ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse vaikka olen varakas ihminen niin kieltäydyn menemästä paikkoihin esim urheilutapahtumiin ym jos sinne ei saa tuoda omia eväitä.
Mää oon köyhä ja taatusti otan omat eväät mukaan aina. Ja vesipullo on repussa ja täytän sitä yleisissä vessoissa.
Miksi ylipäänsä matkustat?
Käyttäisit nekin pennoset kaljaan ja tupakkaan kuten asialliset köyhät.
Vierailija kirjoitti:
Toi on kyllä sama, jos pupeltaisi omia safkojaan Mäkissä.
Joku nyt vain sai tuossa taas jonkun tilanteen päälle, ja sehän se tarkoitus oli eikä mikään muu.
Ei laiva ole ravintola vaan kulkuväline.
Vierailija kirjoitti:
Joku järki noiden eväiden kanssa meltoamisessa. Lennolla eräästä Etelä-Euroopan kohteesta Osloon sellaisilla intialaisen näköisillä oli joku hemmetin painekattila mukana. Käsimatkatavaroiden seasta se kaivettiin esiin ja alettiin lappaa suuhun riisimössöä. Jeeran haju leijaili joka paikkaan.
Mikä on jeeran haju?
Vierailija kirjoitti:
Ihan tämän vuoden puolella sattui silmään Turusta lähtevälle risteilylle tullut "Espoolais äiti" kärryjen, pussien ja purnukoiden kanssa. Levitteli niitä kymmeniä muovikippoja terminaalissa ja kävi läpi mitä on missäkin. Ruokaa oli siis ihan järjetön määrä. Voin kuvitella ne tuoksut naapurihytissä ja käytävällä kun tämä on jollain kaasukeittimellä niitä lämmittänyt. Jos kaikilla matkustajilla olisi samanlaiset setit laivaristeilyllä, niin aikamoinen sirkus siitä syntyisi. Itsekkin joskus jonkun leivän ottanut evääksi, mutta rajansa nyt kaikella!
Nähnyt noita eväiden syöjiä. Itsekin jotain mutustan hytissä. Ei noihin laivojen buffetteihin enää ole taviksilla varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku järki noiden eväiden kanssa meltoamisessa. Lennolla eräästä Etelä-Euroopan kohteesta Osloon sellaisilla intialaisen näköisillä oli joku hemmetin painekattila mukana. Käsimatkatavaroiden seasta se kaivettiin esiin ja alettiin lappaa suuhun riisimössöä. Jeeran haju leijaili joka paikkaan.
Mikä on jeeran haju?
Mauste. Juustokumina eli jeera.
Voihan sitä jotkut iltapalaleivät ja limupullon pakata mukaan mutta varmaan maha pysyy muuten matkan ajan täytenä kun syö buffetissa. Lisäksi karkkeja sullaata ja jotsin snakseja tax freestä.
Pelkän vegepöydän tarjonnalla tulee nälkä.