Ikävä väärinkäsitys pitopalvelun kanssa isäni muistotilaisuudessa
Laitoin hyvissä ajoin viestiä eräälle pitopalvelulle ja kysyin tarjousta lohikeittomenusta 20 henkilölle. Kerroin, että tarvitsemme noutopöydän kattauksen sekä henkilön huolehtimaan tarjoilupöydästä. Kaikki astiat ja liinat tulisivat juhlapaikalta. Sain tarjouksen 36e/hlö, minkä hyväksyin.
Myöhemmin vielä laitoin sähköpostia, että voisivatko he laittaa leipomamme mustikkapiirakat kakun kanssa esille ja kerroin, että tuomme ne edellisenä iltana jääkaappiin. Tähän he vastasivat "kyllä sopii".
Siunaustilaisuuden jälkeen saavuimme muistotilaisuuteen ja suntio kertoi, että pitopalvelu oli jo lähtenyt pois, sillä heidän käsityksensä mukaan he eivät jää paikanpäälle. He olivat vain kattaneet noutopöytään keiton, lautaset yms. sekä tuoneet kakun jääkaappiin. Piirakoita ei oltu laitettu edes tarjoiluastioille. Kahvinkeitin oli ladattu valmiiksi ja tee oli termarissa.
Laitoin tästä palautetta pitopalvelulle ja pyysin heitä huomioimaan hinnassa tämän tarjoilijan puutteen. He vastasivat, että heidän käsityksen mukaan he vain toisivat ruuat ja kertoivat, että heidän tarjouksensa ei sisältänyt tarjoilijaa sekä pahoittelivat sekaannusta. Tarjouksessa ei kuitenkaan ole mitään mainintaa siitä, että se EI SISÄLLÄ henkilöä huolehtimaan tarjoilupöydästä, kuten olin pyytänyt, joten oletin sen siihen kuuluvan.
Mitä mieltä olette tilanteesta? Voiko tästä pyytää jotain hyvitystä ja minkä suuruista? Kokonaisuudelle tuli hintaa 720e.
Kommentit (67)
Olet taas istunut koko päivän suljettujen sälekaihtimien takana ja kirjoitit tänne näitä alakouluaineita?
Vierailija kirjoitti:
Pyysit mutta et saanut etkä varsinkaan varmistanut. Oletit väärin.
Miksi lohisoppaa pitäs jäädä jonkun tarjoilemaan?
Ei hyvitystä.
He lupasivat laittaa piirakat esille kakun kanssa. Minun viesti: "Viemme leipomamme mustikkapiirakat jääkaappiin edellisiltana. Voisitteko laittaa ne sitten kakun kanssa esille?" Heidän vastaus "Hei, kyllä sopii". Miksi eivät vastanneet "emme ole paikalla laittamassa jälkiruokapöytää esille."
Ap
Vierailija kirjoitti:
Aika kallis lohikeitto ja kakku.
On kallis keitto. Vertailun vuoksi meillä pikkujouluruokailu hintaan 17,50e , sisältää kaikki itse tehdyt jouluruuat. Kinkku, lastikot jne.
”Kerroin, että tarvitsemme noutopöydän kattauksen sekä henkilön huolehtimaan tarjoilupöydästä”
Eli et pyytänyt tarjoilijaa huolehtimaan tar-joi-luis-ta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvitystä.
He lupasivat laittaa piirakat esille kakun kanssa. Minun viesti: "Viemme leipomamme mustikkapiirakat jääkaappiin edellisiltana. Voisitteko laittaa ne sitten kakun kanssa esille?" Heidän vastaus "Hei, kyllä sopii". Miksi eivät vastanneet "emme ole paikalla laittamassa jälkiruokapöytää esille."
Ap
Hekään eivät sinun tavoin tajunneet ettet ollut pyytänyt sitä tarjoilijaa huolehtimaan muustakin kuin vain kattauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolimatta hyväksytyn tarjouksen sisällöstä, oleellista on nähdäkseni se, mitä tuohon hintaan kilpailijat tarjoavat. Mikäli hinta on "kohtuuton" kilpailijoihin varrattuna, on kai kysymys kiskonnasta, josta voi tehdä tutkintapyynnön halutessaan poliisille, jos hyvityksestä ei pääse sopimukseen.
Joka käyttämällä hyväksi toisen taloudellista tai muuta ahdinkoa, riippuvaista asemaa, ymmärtämättömyyttä tai ajattelemattomuutta jonkin sopimuksen tai muun oikeustoimen yhteydessä hankkii tai edustaa itselleen tai toiselle taloudellista etua, joka on selvästi epäsuhteessa vastikkeeseen, on tuomittava kiskonnasta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
No höpöhöpö. Saa sitä myydä lohikeittoa halvalla tai kalliillaa ihan vapaasti. Kiskontaa se olisi sitten, jos apn vieraat olisivat nääntymässä nälkään ja pitopalvelu menisi siihen soppakattilan kanssa että näännyttekö tähän vai ostatteko ylihintaista kalakeittoa.
:D
Niin, yleensä tälläiset pitopalvelu asiat käydään etukäteen kasvotusten läpi. Eli tavataan yrittäjä, käydään läpi, montako työntekijää varataan, ja miksikä aikaa.
Yleensä varataan vähintään 1 työntekijä 50 ihmistä kohden. Tämän lisäksi sovitaan, että voiko joku olla lisäksi avustaja. Pitäähän muistotilaisuus myös valmistella.
Käydään läpi tilaisuuden ohjelma, käytännöt etc.
Ei kukaan järkevä ihminen jätä näitä pelkän sähköpostin / whatsApin tms varaan. Edes surussa.
On selvä, että kaikelle on aikansa. Mitään reklamaatiota en tekisi, jos et ole edes 2 kertaa tavannut etupeltoon, kasvotusten.
Vierailija kirjoitti:
Heidän tarjouksessaan lukee "tarjoilut ja arvonlisäveron sisältyy hintaan" (kirjoitusvirheineen) sekä sen jälkeen eritellään menun sisältö ja hinta 36e/hlö.
Ap
Tarjoilut= lohikeitto
Suomi on vaikea kieli. Sama sana voi tarkoittaa eri asioita.
Vierailija kirjoitti:
Heidän tarjouksessaan lukee "tarjoilut ja arvonlisäveron sisältyy hintaan" (kirjoitusvirheineen) sekä sen jälkeen eritellään menun sisältö ja hinta 36e/hlö.
Ap
Tarjoilut, ei tarjoilija !!!! Itse olet tarjouksen hyväksynyt !!!!!
Vierailija kirjoitti:
”Kerroin, että tarvitsemme noutopöydän kattauksen sekä henkilön huolehtimaan tarjoilupöydästä”
Eli et pyytänyt tarjoilijaa huolehtimaan tar-joi-luis-ta.
tar-joi-le-mi-ses-ta
Tarjoilut ja tarjoilu ovat kaksi eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvitystä.
Ap
Ei hyödytä riidellä tuollaisesta että jos tuo omia leipomuksia lisäksi ja se sopii palvelun järjestäjälle.
Periaatteessa vastaukseen tehty muutos on uusi tarjous vaikka olisi jo hyväksynyt sen edellisen, että riippuu mitä on tarkoitettu sillä ''se sopii', eikä ole pakko edes ottaa kantaa muuhun, siltä osin jää hyväksymättä. Paras olisi listata lopuksi mitä katsoo sovitun ja pyytää kuittaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä onnistui pitopalvelun kanssa täydellisesti. Tarjouksessa oli hinta tarjoilijan kanssa ja ilman. Otimme tarjoilijan kanssa. Itse piti lautaset laittaa palautuskärryihin. Heille sopi myös ruoan laitto itse toimittamistamme lihoista. Kympeissä sekin maksoi/henkilö.
Juuri näin.
Selkeetä, kun ruoka tuodaan ja tehdään esillepano, voi se olla paikanpäällä 1-2 tuntia.
Kun otetaan tarjoilija, onkin tuo koko homman hoito äkkiä 8 tuntia. Kun valmistellaan, katetaan, siivotaan pois.
Kokemuksesta olen sanonut, että 6 tuntia on juhlat kuin juhlat vähintään.
Asiasta on sovittava, ja tarjoilijasta maksettava.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on vaikea kieli. Sama sana voi tarkoittaa eri asioita.
Tarjoilu ei ole tarjoilija, ihan eri sanoja. Tässä tapauksessa yritys teki mitä sovittiin, keitot oli asetettu pöydälle ja lautaset viereen
Tarjoilut (monikko) viittaa konkreettisiin syötäviin ja juotaviin, joita tilaisuudessa on tarjolla.
Tarjoilu (yksikkö) viittaa itse toimintaan, työhön tai palvelukseen.
Olipa huono palvelu ei kun Hinnan alennusta pyytää
Jos tekee tarjouspyynnön, niin se siihen tarjouksen tehnyt yritys ei välttämättä täytä kaikkia vaatimuksia siinä tarjouksessaan. Eli se tarjous pitää lukea läpi. Sinun olisi pitänyt kysyä tarjouksen saatuasi, mitä maksaa se tarjoilija.
Voit reklamoida, jos he eivät ole toteuttaneet jotakin asioita, mitä hyväksymässäsi tarjouksessa oli kerrottu.
Vierailija kirjoitti:
Olipa huono palvelu ei kun Hinnan alennusta pyytää
Onpa huonosti kirjoitettu.
He teki sovitun. Huolehtivat tarjoilupöydästä, eli kattoivat kaiken valmiiksi. Et pyytänyt enempää