Taas se inhottava aika alkaa
Ääh, taas alkaa se kylmä ja pimeä, inhottava aika. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän Suomen talven pimeyttä ja kylmyyttä. Selviytymisvinkkejä kehiin! Itse kääriydyin just vilttiin kirja kädessä.
Kommentit (44)
Kirkasvalolamppu, teetä ja runsaasti ulkoilua. Viikon reissu marraskuussa. Sauna ja kylmävesiuinti (vielä ei ole avantoa),.
Ei ole muutenkin tarpeeksi teennäistä?
Tammikuu on hirvein. Ja ehkä vielä helmikuukin. Maaliskuussa alkaa jo kevät tultmaan pikkuhiljaa.
Marraskuu vasta edessä, se on itselleni se pahin. Joulu-helmikuun vietän Espanjassa, ihanaa :)
Vierailija kirjoitti:
Kirkasvalolamppu, teetä ja runsaasti ulkoilua. Viikon reissu marraskuussa. Sauna ja kylmävesiuinti (vielä ei ole avantoa),.
Nyt ei pääse uimaan kun ei ole avantoa vielä.
Mä löydän kyllä jokaisesta kuukaudesta jotakin hyvääkin, mutta marraskuu on kieltämättä vähän hankala, kun on lähinnä kylmää, märkää ja pimeää.
Vierailija kirjoitti:
Joulu on se pahin.
Joulu on alkutalven pelastaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei pääse uimaan kun ei ole avantoa vielä.
Nyt pääsee helpommin uimaan, kun ei ole järvet vielä jäässä.
Me leikitään ens viikolla kaks päivää kesää 😎
Vierailija kirjoitti:
Joulu on se pahin.
Itsenäisyyspäivä on pahin, mutta ei joulussakaan kehumista ole.
Minä laitoin myös viltin ympärilleni.
Otin d vitskulan
Mun mielestä tämä on ihmisen parasta aikaa, mutta johtuu varmaan siitä että olen syksyllä syntynyt. Mulla energiat virtaa ja nautin elämästä:)
Kävin lenkillä, nyt lämpimään suihkuun ja ruuan laittoon.
Paljon liikuntaa, vanhoja kauhuleffoja, teetä ja punaviiniä, leipomista ja käsitöitä. Kirkasvalolamppu, d-vitamiinia, unta. Hyvä parisuhde auttaa, paljon myös sohvalla kainalossa lojumista ja lemmiskelyä (tarvitsee hyvänolonhormoneja jotka häviää valon myötä).
Mutta marraskuu on silti kuukausien p r s reikä.
Vierailija kirjoitti:
Marraskuu vasta edessä, se on itselleni se pahin. Joulu-helmikuun vietän Espanjassa, ihanaa :)
Lokakuu on pahin, marraskuussa tulee oikeasti kylmä ja kuiva keli.
Laita kotia se auttaa. Pistä kivoja kynttilöitä ja valaisimia. Tee jotakin ihanaa lämmintä keittoa. Itse tykkään tästä vuoden ajasta kun ulkona ei ole vielä liian kylmä ja ihana ruska/lehdet vaihtaa väriä ja ulkona on raikas ilma. On myös sopivan pimeää illalla, mutta päivällä saa vielä valoa. Ja ihana sadonkorjuu aikakausi. Ala neuloa tai virkata itsellesi lämmin peitto. Voin vaikka opettaa.
Kävin koiran kanssa lenkillä, oli kylmänkostea ilma. Nyt vällyihin torkuille 😊
Marraskuulle ehkä taidan kehitellä jotain kivaa menoa, että selviää kuukaudesta.
Termostaattitakki ja pimeänäkölasit auttaa 👍
Joulu on se pahin.