Mikä pointti on ovikoodeissa, jos niitä ei saisi kertoa kenellekään?
Asukkaat kuitenkin itse pääsevät omilla avaimillaan sisään. Miksei vain voisi sitten olla kaikkialla ovisummerit kuhunkin asuntoon?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ovikoodilaitteet pitäisi poistaa ja ovet pitäisi olla jatkuvasti lukossa. Vain avaimella pääsisi rappuun.
Ehdottomasti samaa mieltä. Ovikoodilaitteet kokonaan pois ja kulku vain avaimella.
Meillä pystyy antaan vieraille kertakäyttö ovikoodin joka 10min voimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ovikoodilaitteet pitäisi poistaa ja ovet pitäisi olla jatkuvasti lukossa. Vain avaimella pääsisi rappuun.
Ehdottomasti samaa mieltä. Ovikoodilaitteet kokonaan pois ja kulku vain avaimella.
Pelkuri :D Muuta korpeen jos et normaalia elämää kestä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sen ovikoodin edes saa? Meille ei koskaan kerrottu.
Sitä voi myös kysellä, eikä vaan odottaa tietoa. Ihan vaikka naapurilta voi kysyä,isännöitsijältä voi kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sen ovikoodin edes saa? Meille ei koskaan kerrottu.
Sen saa pyytämällä tai taloyhtiöstä riippuen netistä.
Vähän sama kuin sosiaaliturvatunnus; periaatteessa julkinen, mutta ei pidä levittää kaikille
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Meillä ovikoodin koodia on pihan lapset jaellut keskenään. Tulevat rappuun juoksemaan ja pilapimpottelemaan ovikelloja. Eivät edes asu tässä talossa.
https://www.kiinteistolehti.fi/kenelle-kotitalon-ovikoodin-saa-antaa
Taloyhtiön asukkailla on oikeus luovuttaa koodia eteenpäin oman harkintansa mukaan. Taloyhtiö voi siis kehottaa miettimään huolellisesti koodin luovuttamista mutta ei kieltää sen antamista eikä rankaista sen luovuttamisesta arkisiin tarkoituksiin.
"Olen itse kuullut, että joku talo on kieltänyt koodin antamisen esimerkiksi ruokaläheteille. Niin ei voi kuitenkaan tehdä. Toki siitä voi syntyä asukkaiden kesken ristiriitaa, jos tilanne on se, että yksi jakaa sitä paljon ja toinen on kovasti huolissaan ja pelkää, mitä siitä seuraa", Pynnönen sanoo.
Turha jankutus pois!
Ihan helv... kalliiksi tulisi vanhoihin taloihin alkaa rakentamaan jotain ovisummerisysteemiä, kun ei tuollaiselle edes ole juuri käyttöä. Laiskaläskipersevoikävelläulkoovelle avaamaan sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkuri :D Muuta korpeen jos et normaalia elämää kestä.
Pelkuri olet itse, pikkuinen katkarapu housuissa XD Sääliksi käyt XD
Mikä järki on siinä että jonkun talon ovikoodit lakkaa toimimasta klo 21? Jusr yöllähän niitä koodeja eniten tarttis.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on näin. Ei ole koodeja.
Vierailija kirjoitti:
Mikä järki on siinä että jonkun talon ovikoodit lakkaa toimimasta klo 21? Jusr yöllähän niitä koodeja eniten tarttis.
Ei tule kutsumattomia vieraita.
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Joudut hälyttää ambulanssin, kun putoot tikkailta, niin sitten jalka katkenneena menet avaa oven. Tosi hyvä idea.
Vierailija kirjoitti:
Miksi just yöllä?