Mikä pointti on ovikoodeissa, jos niitä ei saisi kertoa kenellekään?
Asukkaat kuitenkin itse pääsevät omilla avaimillaan sisään. Miksei vain voisi sitten olla kaikkialla ovisummerit kuhunkin asuntoon?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ovikoodilaitteet pitäisi poistaa ja ovet pitäisi olla jatkuvasti lukossa. Vain avaimella pääsisi rappuun.
Näin on. Joudut hälyttää ambulanssin, kun putoot tikkailta, niin sitten jalka katkenneena menet avaa oven. Tosi hyvä idea.
Meidän talossa ulko-oven saa sovelluksella auki.
"Näin on. Joudut hälyttää ambulanssin, kun putoot tikkailta, niin sitten jalka katkenneena menet avaa oven. Tosi hyvä idea."
Onko sulla noin niinku muutenkin asuntosi ulko-ovi auki 24/7?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ovikoodilaitteet pitäisi poistaa ja ovet pitäisi olla jatkuvasti lukossa. Vain avaimella pääsisi rappuun.
Näin on. Joudut hälyttää ambulanssin, kun putoot tikkailta, niin sitten jalka katkenneena menet avaa oven. Tosi hyvä idea.
Täällä on rapun ovi jatkuvasti lukossa eikä ole summeria tai koodilaitetta. Ovi aukeaa ulkopuolelta ainoastaan avaimella. Asuntojen eteisessä on nappi jolla saa avattua rapun alaoven. Erittäin hyvä systeemi joa on karsinut turhan ovkellon pimputtajat pois.
Hätätilanteessa pitää vain pystyä raahautumaan eteiseen josta saa aukaistua rapun oven ambulanssikuskille tms. Joka tapauksessa pitäisi pystyä aukaisemaan asunnon ovi eteisestä samalla tavalla vaikka alaovi olisi jatkuvasti auki.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kuin mummot ja invat avaamaan ovi avustajille ja kotisairaanhoidolle tai on ilman
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Meillä ovikoodin koodia on pihan lapset jaellut keskenään. Tulevat rappuun juoksemaan ja pilapimpottelemaan ovikelloja. Eivät edes asu tässä talossa.
Mielenkiintoinen olisi tietää, millä alunperisellä tarkoituksella ovikoodilukot edes keksittin ja asennettin. Kuka tarvisi silloin sisänpääsyn? Hölmöläistwn touhuaa.
Mikä pointti on koodeissa, jos niitä jaellaan? Miksei vain pidetä ovea auki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä ne saa avaimet tarvittaessa
Ovikoodi onkin se prolempi vaihtoehto. Ovisummeri vaatisi piuhat jokaiseen kämppään ja se maksaa talon rakennusvaiheessa enemmän.
Tämän vuoksi uusissa ovikooditaloissa on usein myös niin paskat ovet ja ovipumput että ulko-ovi jää repsottamaan auki. Joku käy sitä ovea sitten säätämässä se kestää ehkä viikon ja hajoaa taas.
Mutta halvalla saatiin.
Itse en tajua, että miksi tähän taloon muutama vuosi sitten laitettiin ovikoodit. Talossa alaovet ovat lukossa 24/7, ja avaimilla kulkeminen tapahtuu kaikkina vuorokauden aikoina. Itse taisin käyttää koodia muutaman kerran, kunnes hukkasin koko koodilapun. Kuljen avaimilla, kuten ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Itse en tajua, että miksi tähän taloon muutama vuosi sitten laitettiin ovikoodit. Talossa alaovet ovat lukossa 24/7, ja avaimilla kulkeminen tapahtuu kaikkina vuorokauden aikoina. Itse taisin käyttää koodia muutaman kerran, kunnes hukkasin koko koodilapun. Kuljen avaimilla, kuten ennenkin.
Joku ei vaan viitsi hakea postipakettiaan kiskalta. Pitää saada se paketti kotiovelle toimitettuna. Tästä siinä vain on kysymys.
Mihinkään kämppään tai tekniseen tilaan ei kuitenkaan pääse ilman kovaa avainta. Nää on näitä juttuja, joissa kaikki maksaa jostain turhasta taas, kun se hajoaa.
Vierailija kirjoitti:
Joko se edellinen jankutus poistettiin vai?
Täällähän se. Liekö tämä poikinut tuosta toisesta.
https://www.vauva.fi/keskustelu/6681824/taloyhtio-kielsi-ruokalahetit?p…
Vierailija kirjoitti:
Samantien myös se oman kämpän ovi levälleen rappuun, tervetuloa avoimien ovien päivään....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samantien myös se oman kämpän ovi levälleen rappuun, tervetuloa avoimien ovien päivään....
Näinpä. Varmaan puoli kaupunkia jo tietää meidän rappukoodin. Jokainen pizzeria, postikuski, postnordi sun muu ups ja tienoon narkkarit tietää sen.
Että kyllä olisi taloyhtiö voinut ruksata listaan vaikka paremmat vinyylit lattiaan ja jättäneet tämän typerän numerokoodin hankkimatta.
Harkinnalla olen koodin antanut ja usein läheisimmätkin kysyvät sen joka kerta uudelleen, koska eivät säilö sitä missään.
Sairaustapauksissa koodi on parempi kuin avain, kun apua pyytäessä ehtii sen koodin kertoa ennen kuin lysähtää lattialle taju kankaalle. Alkuvuonna oli artikkeli tällaisesta tapauksesta jossa sydänkohtauksen saanut raahusti viimeisillä voimillaan kerrostalon alaovelle, koska vain avaimella pääsi sisään.
Meidän taloyhtiössä koodi vaihdettiin kolmen vuoden jälkeen. Ja kai sen vaihtoa saa pyytää, jos alkaa outoa väkeä kulkea rapussa ja samalla asukkaille muistutusta ettei sitä kuulu ympäriinsä jaella kelle tahansa. Vähiten nyt ulkomaalaisille ruokaläheteille.