Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vasta ihastuminen sai tajuamaan, että älyllinen yhteys puolisoon puuttuu. Kokemuksia?

Vierailija
10.10.2026 |

Kokemuksia siitä, kun älyllinen yhteys jää puuttumaan pitkästä suhteesta?

Olen ollut vuosia suhteessa nykyisen naisen kanssa ja alkanut vasta hiljattain miettiä asiaa, jota en ole aiemmin osannut edes kaivata.

Olen tavannut toisen ihmisen, jonka kanssa keskusteleminen on jotain aivan muuta kuin mihin olen tottunut. Hän kyseenalaistaa ajatukseni, toisaalta muuttaa myös omia näkemyksiään,  ja ylipäätään pystyy viemään keskustelun aivan uusille tasoille. Tämä syvällisyys on yhtä aikaa kiehtovaa ja hämmentävää.

Kotona keskustelut naiseni kanssa ovat erilaisia. Meillä on yhteinen historia ja paljon hyvää, mutta arkiset keskustelut ovat lähinnä pinnallisia ja muiden kuulumisten jaarittelua. Huomaan kaipaavani keskusteluja, joissa ajatuksia haastetaan syvällisesti ja älyllisesti. 

Olen joutunut kysymään itseltäni epämukavan kysymyksen: onko ruoho vihreämpää aidan toisella puolella? Voisiko tämä olla se yhteys, joka selittää miksi nykyisestä suhteesta puuttuu syvyyttä?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kokeilla panemista ensin. Sitten jos hyvää niin vaihda vaan lennosta. 

Ketään ei voi omistaa ja meillä on vain yksi elämä joka on matka.

Niin jos roolit olisi toisinpäin se kannustaminen pettämiseen ja lennosta vaihtoon olisi isoa.

Vierailija
22/37 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään nyt mies saa naista missään nimessä jättää. Osat jos olisi toisin päin niin jo saisi sian jättämiseen kehoittava viesti peukut.

Eikö se sika ole aina nainen siinä kun sanotaan että jätä se sika?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhdeltä ihmiseltä pidä kaikkea olettaakkaan.

Pidä se uusi ihmminen keskustelukaverinasi.

Vierailija
24/37 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kannattaisi miettiä, miksi alunperin päädyit puolisosi kanssa yksiin? Onko hän yhteisen matkanne varrella jotenkin tyhmistynyt? Vai oletko itse "älyllistynyt"? 

Vierailija
25/37 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että AP on havahtunut että huonolle parisuhteilulle on vaihtoehtoja.

Vierailija
26/37 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Lennosta vaihtamalla AP löytää itsensä ja seksuaalisuutensa miehenä uudelleen.

Go for it man!

Vierailija
27/37 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ihastuminen tuota teettää, että alkaa etsiä puolisosta syitä erolle, kun pn huono omatunto.

Katsele rauhassa vielä, äläkä nyt tee mitään lopullista ainakaan, jos olet luvannut olla uskollinen. 

On reilumpaa jutella sen nyksän kanssa kuin pitää häntä varalla.

Yleensä noissa keisseissä käy niin, että se toiseen ihastunut alkaa itse käyttäytyä ikävästi sitä täysin syytöntä puolisoaan kohtaan ja ennen pitkää puoliso hermostuu.

Elämässä tulee eteen ihastuksia varmaan kaikille, mutta ihmisen niin naisen kuin miehenkin kannattaa pitää itsensä ihmisenä. Niin säilyy itseluottamus. 

Vastasin yli puoli vuosisataisen avioliiton kokemuksella. 

M74

Vierailija
28/37 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisosi on käytännöllinen ja toimiva ihminen, ihastuksesi sen sijaan pohtiva ja ajatuksilla palloileva ihminen. Molemmissa on hyvät ja huonot puolensa. 

Myös pohtivainen ihminen voi olla käytännöllinen ja toimiva. 

Vierailija
29/37 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole osannut sitä ällyllistä kokemysta kaivata sitten vuosikausia oman naisen kanssa? Olisko oma vikaa, kun naisissa vaan tähän saakka alapäähään on tyydytty ja älypäätä ei ole pitkiä vjosia tarvinnut eikä kaivannut?

Vierailija
30/37 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ala sua muuten neuvomaan mutta suoraselkäisintä on jutella tuosta vaimon kanssa (koska hän ei sinua ta pa nukkuessasi kuten te miehet liian usein teette) ja voi olla että yllätyt hänen kommenteistaan.

Ihmiset kyllästyvät toisiinsa ja erillään olo tekee todella hyvää. Itse olen ihan varma siitä, että onnellisimmissa suhteissa on kummallakin oma asunto. 

Vierailija
31/37 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muna löystyy niin miehelle alkaa kasvaa järki päähän. 

Vierailija
32/37 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että ap:n kohtaama nainen keskustelee kiehtovasti ei tarkoita että hän välttämättä haluaisi ap:n parisuhteeseen. 

Minulla on monta miestyökaveria joiden kanssa puhun syvällisiä ja älyllisiä keskusteluja eikä me silti kehitellä mitään romansseja kun kaikki on tahollaan varattuja enkä oikeasti tunne heitä siviilissä. He vain on kivoja ja älykkäitä syvällisiä miehiä joilla on hyvä yleissivistys ja joiden kanssa on kivaa keskustella. 

Vierailija
33/37 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Lennosta vaihtamalla AP löytää itsensä ja seksuaalisuutensa miehenä uudelleen.

Go for it man!

Kohta ap on yksi räkälän juoppoäijistä. Eikä yhtään naista. 

Vierailija
34/37 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuntuu tuolta, vuosi suhdetta tuon naisen kanssa ja egosi ei enää kestä kun nainen on sinua älykkäämpi, kehittyvämpi, kaikin tavoin parempi ja itse kehityt vain ihan kaikesta typerästä kilpailevaksi 6-vuotiaaksi joka haluaa vain voittaa edes kerran. Jos kerrankin satut tietämään jotain mitä nainen ei, lällättelet asiasta ainakin viikon.

Ei sinusta ole tuollaisen naisen puolisoksi.

Vierailija
35/37 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Go for it man!

Käykö näin myös naisille jotka tekevät samaa?

Vierailija
36/37 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Go for it man!

Käykö näin myös naisille jotka tekevät samaa?

Suora leikkaus nykyhetkeen. Kyllä usein niin käy.

Vierailija
37/37 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Go for it man!

Ihqun wokea 🥰

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme