Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vieläkään ei olla yksimielisiä siitä kuinka usein ihmisen on terveellistä syödä?

Vierailija
10.10.2026 |

Yksi sanoo että vain pääateriat. Toinen sanoo että vain aamuin ja illoin. Kolmas sanoo että kuudesti päivässä, ja joku vielä että välipalat ovat pahinta mitä terveydelleen voi tehdä. Miksei tätä tutkita jo viimein?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset "antavat" muille mielitekoja, miksi ihmiset ei anna terveellistä ruokaa mielelle, ei mieliteolle

Sinä itse vain voit vaikuttaa noihin. Oikea ravinto on se, mistä voit aloittaa.

Etkö ikinä ole nähnyt sanaa ruokamyrkytys? Sitä sanaa käytetään jostain syystä ja siitä syystä on joku narsismi mikä pakottaa ihmisiä syömään ultraprosessoitua ruokaa tai mitä vain mikä on mielelle epäterveellistä, pikemmin myrkytys mielelle

Se on tauti jota ei oteta vakavasti, joillain on vastustuskykyä tätä tautia kohtaan mutta vain muiden myrkyttämiseen ja terveitä ihmisiä ei arvosteta

Luullaan että terveys on joku status

Minä olen ollut joskus terve tai superterve enkä saanut statusta siihen niin mina pidettiin hulluna.

Tässä yhteiskunnassa pitää olla joku status että voit olla terve ja sinulla pitää olla joku poliisi-ammatti tai jotain, tosin rikollisetkin vastustavat poliiseja poliisilaitoksen sisälläkin, on kyllä hankalaksi mennyt maapallo että aktoivinen aivotoiminta on heti psykoottista jos et ole finnovatiivinen supernova

Vierailija
42/51 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö silloin kun on nälkä :)

Jos söisin tällä periaattella, painaisin yli 200 kiloa.

Niin me ollaan erilaisia. Minä pysyn hoikkana tällä keinolla, syön yleensä 4 kertaa päivässä jotain ja aina ennättää tulla nälkä. Vaihdevuosi-ikäinen nainen.

Monesti nälkä ei olekaan nälkä, vaan kropalla onkin oikeasti jano. Juon vettä ja nälkä loppuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kertaa päivässä olisi olisi omalla kohdallani hyvä. Välillä vaan unohtuu syöminen ja kauhea päänsärky ja huono olo muistuttaa tästä asiasta.

Vierailija
44/51 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkö? Minä olen itseni kanssa täysin yksimielinen, ollut jo 20 vuotta ja jatkuu. 

Vierailija
45/51 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset "antavat" muille mielitekoja, miksi ihmiset ei anna terveellistä ruokaa mielelle, ei mieliteolle

Sinä itse vain voit vaikuttaa noihin. Oikea ravinto on se, mistä voit aloittaa.

Ihminen ei voi vaikuttaa ruokamyrkytykseen. On kusipäitä jotka myrkyttävät ihmisiä, tietoisesti

Vierailija
46/51 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä ei ole kuinka usein syö vaan mitä syö, kun nälkä kertoo milloin pitää syödä, esim. riittävä veden juominen päivittäin on huomattavasti tärkeämpää, myös vähän liikkuva ja vähän mitän fyysistä tekevä kuluttaa vähän energiaa verrattuna paljon liikkuvaan tai raskasta työtä tekevään henkilön verrattuna. 

Vierailija
47/51 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, mutta maalla kun olin teininä (käymässä, kesällä). Setä teki ropseja myyntiin. Olin sitten "pöllipekkana" eli kantelin niitä. Sippasin jo varmaan tunnin jälkeen, en ollut tottunut siihen. Enkä ollut tottunut siihen rasvaiseen ruokaan ja siihen määrään. Tuntui tosiaan, et jatkuvasti on nälkä. Mitään karkkeja tms. ei ollut. Laihduin/paino putosi n. 10 kiloa, 2 kk:n aikana. Jatkuvasti piti tehdä jotain.

He osasivat sen, syömisen, itse alussa en. oli pakko syödä enemmän, että jaksoi. No, työura ollut enemmän toimistotyötä, energiankulutus vähemmän. Jos nyt söisin saman verran, niin olisin tosiaankin melkoinen "möhis" (möhömaha).

Tuo oli sitä "atkinsia".

Tein opiskeluaikana ruumiillista työtä. Ymmärsin nopeasti ottaa mallia oikeasta syömisestä heiltä. Äkkiä kroppa oppi ja toimi hyvin ja jaksoi.

Joskus myöhemmin harrastin kilpaurheilua masterslajina. Opin ruoan merkityksen palautumiseen. Se oli sitä samaa kuin opiskeluaikana ruumiillisessa työssä. Olin vain unohtanut. Ruumiillisen suorituksen jälkeen täytyy syödä, että kroppa korjaa itsensä, täyttää varastot ja nousee seuraavana päivänä uuteen suoritukseen.

Tässäkin pitää syödä oikeaa ja ravinteikasta ruokaa, eikä kampaviinereitä tai suklaakeksejä.

Tämä ei ollut laihdutusniksi, vaikka olenkin 165 cm ja 55 kg vielä edelleen melkein kuusikymppisenä. Ruoka pitää syödä tarpeeseen kellonajoista tai ruokaväleistä viis, mutta sen pitää olla hyvää ja ravitsevaa ruokaa. Jatkuva napostelun tarve kertoo syödyn ruoan olevan liian kevyttä seuraavaan ruokaan asti.

Vierailija
48/51 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismi on kommunistinen kulinarismi

Hei! Mikä on sanan narsismi normaali muoto? 

Vastaus on narratiivi

Terve isin ketjun vegan

Vierailija
49/51 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää valmistako ruokianne sokeriseksi, se ei ole "seksikästä"

Vierailija
50/51 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää valmistako ruokianne sokeriseksi, se ei ole "seksikästä"

En tee niin. Oliko muuta?

Vierailija
51/51 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyajassa ainakin se on selvää, että meidän kaikkien tulisi syödä reilusti vähemmän. Ajoitus ja kaloariannostusten pilkkominen on toissijaista.

Minä aloin laihtumaan vasta kun aloin syömään viisi kertaa päivässä, enemmän ruokaa. Olin syönyt liian vähän, eikä kroppa päästänyt vara-rasvasta irti ennen kuin ravinnon riittävyys oli taattu. Älä yleistä mitään, me olemme kaikki yksilöitä ja meillä on kaikilla oma ruokahistoriamme. Vieläkin on päiviä, etten muista syödä tarpeeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän