Onko teillä kotona hiljaista vai aina joku taustamelu (radio tai tv)
Meillä on aina hiljaista, tv:täkin katsellaan omilta tableteilta kuulokkeilla. Esim töissä kärsin taustalla päällä olevan telkkarin tai radion mölinän väsyttävänä.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Telkkari on auki vain, kun sieltä tulee jotain mitä ei voi katsoa esim. Areenasta, Ruudusta tai Katsomosta. Näin siitä asti, kun vanhalla digipostilla ei ole voinut tallentaa enää ohjelmia.
*digiboksilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tv on aina auki.
Kuulen!
Minkä sä kuulet?
Ääniä
Mene lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tv on aina auki.
Kuulen!
Minkä sä kuulet?
Eri. Mutta seinänaapurilla käy hoitaja ja satuin ulkona olemaan kun oli menossa. Sanoin hoitajalle että vie seuraavan kerran papalle kuulolaitteen paristoja. Oli vienyt seuraavana päivänä ja loppui mulle radion kuuluminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tv on aina auki.
Kuulen!
Minkä sä kuulet?
Ääniä
Mene lääkäriin.
Sä et kuule ääniä kun radio tai töllö on päällä?
Vierailija kirjoitti:
Telkkari täysillä ettei tarvitse kuunnella naapurin meluja.
Miksi et tee valitusta isännöitsijälle tai pudota heippalappua mölisijän postiluukusta?
Olen adhd, aikuisena tuohon havahtunut vaikkei virallista diagnoosia olekaan. Telkkari vähintään päällä, soitin usein samanaikaisesti. Tosin jos molemmat on päällä on telkkari äänettömällä.
Koko päivän telkkari auki vaikka suurimman osan ajasta olen ulkona talosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tv on aina auki.
Kuulen!
Minkä sä kuulet?
Ääniä
Mene lääkäriin.
Sä et kuule ääniä kun radio tai töllö on päällä?
No miksi sä sanoit mulle että sä kuulet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tv on aina auki.
Kuulen!
Mistä kuulet? Sinun radiosta?
Oikeastaan täysin äänetöntä. Vain keittiössä kuuntelen hiljaisella äänellä paria radiokanavaa. Ulkomaisia sarjoja katson yleensä (lähes) ilman ääntä. Työni on hektistä ja välillä luonteeltaan äänekästä. Siksi olen rauhoittanut kotini, jotta jaksaisin.
Hiljaista on, töissä on taustahurinaa ja paljon puhetta joten kotona pitää korvien levätä. Television laitan päälle ainoastaan silloin kun katselen jotain, sama radion kanssa jos on kiinnostavaa ohjelmaa. Joskus on kiva laittaa mukavaa musiikkia soimaan joko netistä tai cd:ltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Telkkari täysillä ettei tarvitse kuunnella naapurin meluja.
Miksi et tee valitusta isännöitsijälle tai pudota heippalappua mölisijän postiluukusta?
Olen tehnyt jo, mutta kuulemma ne on normaaleja asumisen ääniä joihin pitää tottua, koska ne ei tapahdu yöllä.
Hiljaista, jos ei erikseen katsota tvtä iltaisin tai kuunnella musiikkia n. kerran kuussa.
Ei ole hiljaista, koska se ahdistaa ja tulee vihainen olo. Hiljaisuus korostaa naapureiden kolinoita. Siihen isännöitsijä tarjosi ratkaisun: radio ja televisio ja white noise. Niinpä minulla ja naapureilla on radio ja televisio päällä 6-23. Elämässä on aina jotain tuoretta, kun kuulee mitä maailmalla tapahtuu ja musiikki piristää mukavasti päivää. Elämä ei ole tylsää, eikä synkkää.
Itse olen erityisherkkä äänille. Ilmeisesti mulla oli korona, jo silloin alussa. Nyt sitten korvat tinnittää. En kuuntele juuri koskaan kuulokkeilla/tulpilla (ainoastaan hönössä; en halua häiritä naapureita). Eli siiitä se ei ainakaan johdu. Päiväaikaan se ei juurikaan häiritse, illalla, nukkumaan käydessä .... jonkin verran. Onneksi nukahdan aika äkkiä (jos vertaa nuoremmuuteen).
Maalla oli tapa, et ratsa auki heti aamulla, aamupisu ensin ja sitten ratsa auki. Joskus nuorena, kun asuin kotona, niin äidin kanssa kun oltiin kahdestaan, niin sama.
Jouluna ja Pääsiäisenä kuunneltiin aina Noita Nokinenän "seikkailuja", siinä aterioidessa. :) ..... Jollain lailla kaipaan sitä aikaa.
....
Olin yläkoulussa. Ti-aamuna tuli aina Yleltä Rokkivekkari, klo. 7:15 - 8:00. Vit. lähtee kouluun, kun tuli niin hyviä biisejä! :)
Useimmiten laitan jonkun DJ-setin pyöriin tuohon taustalle.
Telkkari on auki vain, kun sieltä tulee jotain mitä ei voi katsoa esim. Areenasta, Ruudusta tai Katsomosta. Näin siitä asti, kun vanhalla digipostilla ei ole voinut tallentaa enää ohjelmia.