Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen huolissani yhdestä tutun lapsesta.

Vierailija
01.06.2007 |

Lapsi kylläkin jo 9 vuotias, mutta silti.

Vanhemmat ryyppäävät ja rällästävät joka pe. Lapselle la. jokin " pakinto" .... esim. lelu, Hesburger-pöperöö, uimahalliin, karkkia ynms.

Muutenkaan ei minkäänmoistä rytmiä ynms. arjessa.... mennään ja ollaan miten huvittaa.

Kotiruokaa ei tarjolla oikeastaan koskaan.

Sen kun lämmittää valmiin pizzan, hampurilaisen ynm. jääkaapista.

Olen huolissani lapsesta, mutta en tiedä mitä voisin lukuisten mielipiteideni jälkeen (vanhemmille) asian hyväksi tehdä.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan nyt ei pelkkää ranskis/hampurilais/pitsa-ruokaa syö.

Oletko oikeasti noin puusilmäinen, ettet näe muuta kuin mustavalkoisesti hyvän kotiruuan ja pelsepuupista seuraavan valmisruuan? Hä?

Katsopa seuraavalla kerralla kaupan kylmä- ja pakastealtaaseen. Siellä on - uutinen sinulle - oikein hyviä mikroruokia, esim. valmisrisottoja, laatikkoruokia, pinaatti- ja verilättyjä, keittoja jnejne.

Vierailija:

tsiisös.

Vierailija
22/37 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan se on ihan totta, että lapselle voi tulla turvaton olo, jos vanhempi on hiprakassa. Olen jutellut tällaisten lasten kanssa. Että pahveile nyt ihan vaan keskenäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vaan se on ihan totta, että lapselle voi tulla turvaton olo, jos vanhempi on hiprakassa. Olen jutellut tällaisten lasten kanssa. Että pahveile nyt ihan vaan keskenäsi.

Oletko oikeasti noin mustavalkoisesti ajatteleva, että et osaa nähdä, miten ihmiset käyttäytyvät hiprakassakin eri tavoin! Itse muistan omasta lapsuudesta, että äiti ja isä joivat muutaman lasillisen kutsuilla ja joskus kotona. Ei se ollut ollenkaan pelottavaa, koska he muuttuivat ainoastaan rennommiksi ja iloisemmiksi ja minusta huolehdittiin aina. Lähinnä kävi niin, että he jättivät ikuiset kotityöt vähemmälle ja leikkivät minun kanssani enemmän!

Edelleen korostan, että en puhu ap:n kertomasta dokaamisesta ja lapsen heitteillejätöstä.

Vierailija
24/37 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

halutessaan. Lapsi on jo jonkinverran mielestäni ylipainoinen... jonka siis itsekkin huomannut koulukiusaamisen muodossa. Olen maininnut asiasta äidille joka vain tylysti tokaisi: " En viitsi tehdä kotiruokaa, kun kukaan ei sitä syö" . Perheessä siis kaikki muutkin syövät " pikaruokaa" .

Vierailija
25/37 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaikea niellä, että on olemassa päinvastaisiakin kokemuksia jollakin?

Vierailija
26/37 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

no kyllä vaan hiprakkakin voi olla pelottava asia

asiasta on tehty tutkimuksiakin.

...

Itse en todella ole mikään alkoholivastainen, vaan itsekin juon 1-4 annosta silloin tällöin. Mutta en yhtä annosta enempää lasten läsnäollessa.

Olet päättänyt, että näin on, ja että muiden on syytä toimia kuten sinä katsot parhaaksi, muuten he ovat vastuuttomia vanhempia.

Mutta entäs, jos muut ovat miettineet myös asiaa ja päätyneet eri päätelmiin?

Vierailija
27/37 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli että joo: joskus voi lapsi pitää jopa yhden lasillisen nauttinutta äitiä pelottavana (oletkos omahyväinen sitä koskaan ajatellut?)

Vierailija:

Onko vaikea niellä, että on olemassa päinvastaisiakin kokemuksia jollakin?

Mutta MINÄ en tässä olekaan yrittänyt tyrkyttää omia juomatapojani yleismaailmallisiksi säännöiksi. Minusta kaikki on ok, kunhan lasta ei laiminlyödä, kuten ap:n esimerkkitapauksessa ikävä kyllä taitaa tapahtua.

SINÄ sen sijaan julistit, että kaikki yli yhden annoksen on väärin ja vanhemmille sopimatonta.

Vierailija
28/37 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohti sanon, että minun tavallani pitää ehdottomasti toimia??? Kerroin vain, että itsekin juon alkoholia, ettei minua luulla täysin alkoholivastaiseksi.

Loput ovat ihan sinun omaa kuvitelmaasi ja lisäyksiäsi. Sanoin vain, että hiprakka voi olla myös pelottava. Piste. En väitä sinua kuitenkaan mitenkään huonoksi laiminlyöväksi äidiksi.

Vierailija:

Vierailija:

no kyllä vaan hiprakkakin voi olla pelottava asia

asiasta on tehty tutkimuksiakin.

...

Itse en todella ole mikään alkoholivastainen, vaan itsekin juon 1-4 annosta silloin tällöin. Mutta en yhtä annosta enempää lasten läsnäollessa.

Olet päättänyt, että näin on, ja että muiden on syytä toimia kuten sinä katsot parhaaksi, muuten he ovat vastuuttomia vanhempia.

Mutta entäs, jos muut ovat miettineet myös asiaa ja päätyneet eri päätelmiin?

Vierailija
29/37 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
30/37 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

no ei todella ole normaalia juoda alkoholia 1-2 viinilasillista tai

yhtä kaljapulloa enempää lapsen läsnäollessa.

Jos tuo ei ole normin asettamista, niin mikä sitten!

Vierailija
31/37 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut aikuiset eivät vastaa lapsensa viesteihin eivätkä huolehdi lapsistaan kunnolla selvin päinkään. Toiset tekevät niin pienessä hiprakassakin.

Tuo " ei ikinä enempää kuin yksi lasillinen" -tyyppi sen sijaan julistaa, että AINA hiprakka pelottaa lasta ja on vastuutonta.

Vierailija:

Mistä te sen tiedätte että lasta ei pelota kun vanhemmat on pikkuhiprakassa? Toista lasta voi pelottaa, toista ei. Riippuu hyvin pitkälti lapsesta

...

Vierailija
32/37 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nimittäin taidot ole vielä hallussa kunnolla.

Sanoin alla, että PIENIKIN HIPRAKKA ___VOI___ OLLA. VOI VOI VOI VOI.

Heido.

Vierailija:

yhtä kaljapulloa enempää lapsen läsnäollessa. Pienikin hiprakka voi olla lapsesta pelottava. Ja toisekseen ei kyllä jatkuva mikroruuan syöttäminen ole hyvä asia, mutta ei kai pelkästään sen vuoksi voi lasta huostaanottaa.

Vierailija
33/37 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni sinun tulisi ilmoittaa sosiaaliviranomaisille, jos kerran olet huolissasi lapsesta. Tällöin tilanteen arvioivat ammattilaiset ja sinä olet tehnyt minkä voit.

L. Valkosen viime syksyisen väitöskirjan (Jyväskylän yliopisto) mukaan lapset toivovat, että vanhemmat eivät käyttäisi alkoholia laisinkaan. Tästä oli tv-uutisissakin (en muista missä) viime syksynä.

Vierailija
34/37 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä sanoit, että ei ole NORMAALIA juoda enempää kuin yksi lasillinen.

Vierailija:

no ei todella ole normaalia juoda alkoholia 1-2 viinilasillista tai

yhtä kaljapulloa enempää lapsen läsnäollessa.

Vierailija
35/37 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

*kippis*

Vierailija
36/37 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

älähti keneen kalikka kalahti.

Jos noin paljon ärsyttää jonkun alkoholinvastainen kommentti niin alan vahvasti epäillä että syy on lukijassa.

Vierailija
37/37 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kenenkään absolutismi ei häiritse, olen itsekin huvin vuoksi välillä kuukausikaupalla juomatta.

Vierailija:

älähti keneen kalikka kalahti.

Jos noin paljon ärsyttää jonkun alkoholinvastainen kommentti niin alan vahvasti epäillä että syy on lukijassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi