Opettajat! Mitkä on fiilikset?
Näin kesäloman alkajaisiksi siis? Minua väsyttää niin, etten meinaa hereillä pysyä, vaikka olenkin tehnyt vajaata työaikaa ja ollut töissäkin hyvän aikaa.
Osittain väsymys johtuu miehen reissutyöstä (matkoilla just kiireisimpään aikaan ja lapset minun kontollani) ja henkilökuntavaihdoksien aiheuttamasta stressistä. Viimeinen viikko vei mehut niin, etten jaksa iloita edes lomasta. Jospa tämä tästä...
Kaikille hyvää kesälomaa joka tapauksessa :-)
Kommentit (13)
Eilen oli tosi haikea olo, ja loputtoman väsynyt! Makasin lähes tajuttomana tunnin verran sängyssä oluen jälkeen ja menin ajoissa nukkumaan. Tänään onkin ollut tosi hyvä fiilis! Ihanaa kun alkaa LOMA! Ja kerrankin tuntuu, että huomenna en ole ihan niin poikki, kun yleensä kevätjuhlapäivänä. Mennään varmaan huomenna syömään joko opeporukalla tai sitten perheen kanssa...
joten aamulla enää todistusten jako. Pari viimeisintä viikkoa on ollu todellisia stressiviikkoja mutta kevätjuhlaan laukesi stressi. Jään itse kesäloman myötä äitiyslomalle joten vähän haikeaakin, en ole vielä varma milloin palaan töihin!
sekaiset fiilikset. Ei oo välttämättä onnistunu kaikessa niin hyvin kun ois halunnu. Huomenna kohdataan huoltajien kanssa ja hieman jännittää... tosi vaikea luokka itellä ollu. Silti päällisin puolin kai ihan hyvin on pärjätty.
Olen aivan puhki, väsyttää ja olo on todella tyhjä. Vaikka pidänkin työstäni, menee minulla juhannukseen asti ennen kuin pääsen töistä irti siis henkisesti. Luokaton lukio on rankka myös opelle. Jos loma olisi normaali työläisen loma, olisi mielisairaalat täynnä opettajia ( hiukan liioitellen).
Itku pääsi, kun eräs oppilas tuli vielä etsimään minut käsiinsä kevätjuhlan jälkeen, halasi ja kiitti kaikesta. Ko. oppilas on ollut hieman hankala, mutta toisaalta upea persoona.
Lomaoloa ei oikein ole. Kirjatenttejä tiedossa koko kesän...
detään miehen kanssa käymään ravintolassa, jossa opet näin kevätjuhlailtana Jyväskylässä kohtaavat... IHANAA; ansaittu loma!!!!
Ehkä tässä kun pari päivää lepää alkaa tajuta että loma tosiaan alkoi! Nyt on vaan kauhea määrä keväällä tekemättä jääneitä kotitöitä odottamassa aina ikkunanpesusta pihatöihin...
Kiitän lämpimästi (kiitin kyllä ihan livenäkin :)) opettajia arvokkaasta työstä!
Olen todella tyytyväinen ammatinvalintaani. Lapsien ei ole koskaan tarvinnut olla kesällä hoidossa ja omien koululaisten kesäkin on turvattu.
Ei ole haikea olo, sillä suuntaan katseen siihen, että pariin kuukauteen ei tarvitse tehdä muuta kuin levätä.
Opetan ammatillisella puolella, ja meillä oli eilen valmistujaiset. Oma ryhmäni valmistui, ja mua itketti koko päivän ihan hirveästi. Oma lapseni lopetti eilen eskarin ja oli myös haikealla mielellä ja välillä yhdessä pillitettiin. Tänään olen nukkunut pitkät päivänet ja käynyt shoppailemassa. Töitä on vielä pari viikkoa jäljellä, virkistysmatkoja ja suunnittelua ja rästiin jääneitä paperitöitä ja sitten pääsee oikeasti lomalle.
Tosin maanantaina meillä on vielä yksi palaveri ja työpöydän ja papereiden siivoustakin on pakko harrastaa ennen kuin voi heittäytyä ihan lomailemaan.
ja pienet lapset (mies reissussa) eli hommia olisi vaikka kuinka...
Iloitsen hyvin sujuneesta " loppurutistuksesta" ja onnistuneesta kevätjuhlasta josta olin vastuussa muutaman muun kanssa.
Tympiihän tämä " loma" siinä mielessä että taas saa olla kesän työttömyyskorvauksilla joita aletaan maksamaan pahimmassa tapauksessa vasta elokuussa kun on niin kovat ruuhkat opettajien työttömyyskassassa kesäaikaan... Mutta minkäs teet, ei tämä Suomen paljonpuhuttu " opettajapula" kosketa ainakaa tätä seutua, yhteenkin hakemaani virkaan oli n.300 hakijaa... eli sijaisuuksiinkin saa olla tyytyväinen.. Vaikka raskasta on sekin kun vaihtaa luokkaa pari kertaa lukuvuoden aikana.
Mutta hyvää, onnellista ja aurinkoista kesää minun puolestani kaikille muillekin opeille :) nautitaan ansaitusta vapaasta.
huomenna duunikavereiden kanssa iltapäivällä syömään ja terassille ja siitä se pitkä kuuma kesä alkaa...