**TP:t KESÄKUUSSA**
linkki edelliseen pinoon:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10372610&p=&mpage=2&tmode…
Tämä pino on kaikille kahden lapsen äideille!
Aloitimme pinoutumisen aikanaan vauvakuumepuolella
joskus vuonna 2004 ja nyt pikkukakkosemme ovat jo taapero-iässä!
uudetkin ovat tervetulleita!
heips!
ihanaa,kesäkuu ja kesäinen helle!!!
ja oon niin helpottunut,menkat yllätten alkoi eilen
illalla myöhään,huh huh,en ole raskaana,melkein itkin ilosta=)
nyt kiire,iltapalaa>>
äityliini kelle ehkä huomenna kaksi nettikamua kylään=)
+Juho joka on tosi kiukkuinen ja tekee KOLMEA kulmahammasta yhtäaikaa,huoh...
Kommentit (31)
Kivat ja nopeat kaksi viikkoa pois kotoa tekivät hyvää :)
Oltiin ensin vuokramökillä alajärvellä eli " melkein" äityliinin naapurissa... ja mekin tehtiin päiväreissu keskiselle ja bongasin tietty itse herran :) Mukaan lähti kaikkea pientä; pari uutta dvd:tä ja cd:tä, muutamia meikkejä ja lapsille muutama uusi lelu. Halvaksi tulee kun ei voi itselle ostaa vaatteita.
Enemmän tykkäsin kyllä tampereen lähellä olevasta ideaparkista, jossa pysähdyttiin menomatkalla syömään ja vähän shoppailemaan.
Sitten käytiin jyväskylässä, oulussa ja lopuksi oltiin juhannus tahkolla miehen veljen perheen kanssa. Ja oli niin kiva tulla kotiin!!!
Lähdettiin eilen ajelemaan vasta klo 21, että pahimmat ruuhkat olisivat ohi ja tytöt saavat nukkua koko matkan. No esikoinen nukkuikin mutta pienempi bongaili autoja klo 23 asti... ja olihan sitä ruuhkaakin vielä vähän joten kotona oltiin vasta kahden aikaan. Tänään vähän väsyttänyt, mutta pyykkivuori oli pakko hoitaa. Onneksi mökit joissa oltiin niin niissä oli pesukoneet, joten pesin lakanat ja pyyhkeet jo eilen aamupäivällä siellä.
Ja masu kasvaa... huomenna taas neuvola. Onneksi kaikki mennyt hyvin ja olokin vielä oikein hyvä. LA on 4.9 eli vielä on aikaa.
Miehen loma nyt ohi vähäksi aikaa, vaikka lupasi pitää muutamia etäpäiviä esim. muumimaailma reissua varten. Loppuloma vasta elokuussa 3vkoa ja sitten syyskuussa 3 vkoa isyyslomaa.
Tytöt ovat siis kotona koko kesän joten ihan omaksi iloksi pakko keksiä vähän ohjelmaa ja kaveritreffejä.
Mutta nyt nukkumaan univelat pois... ja ihanaa huomenna mulla myös kauan kaipaamani kampaaja :)
j (tytsyt 4v11kk ja 1v7kk)
nostan..
ei meille eilistä kummempaa paitsi mulla päänsärkyä,
aion taas vaihtaa ehkäisyä syksyllä,en jaksa näitä putousmenkkoja(jotka nytkin) ja kovia kipuja,kokeilen ekan kerran hormoonikierukkaa jos se sopis mulle paremmin ja tää migreeni=(.
Mietin että kyl Juho on hoikka tai laiha:
Juholle kokeilin just 86 cm farkkuja niin vieläkin se on liian laiha niihin,putoo jalasta=)
pitää viedä Juho nukkumaan>>
äityliini ja Juho 281105 + tuleva eskarilainen Katri kohta 6v
Ollaan oltu vaan kotosalla kun ulkona satanut melkein koko päivä.
Yleensä tykkään mennä ja tehdä paljon, mutta nyt oltiin yli kaksi viikkoa pois kotoa, on ihan kiva olla vaan rennosti kotosalla ja tytötkin leikkii hyvin kun kaikki lelut taas " vähän uusia" .
Meidän neiti käyttää muuten 86/92 kokoisia vaatteita. Arvelisin, että on n. 88cm pitkä ja paino edelleen 11600g eli hoikka lapsi on täälläkin!
Päivän kohokohta tulossa... isi tulee kohta töistä ja mennään mäkkäriin syömään :)
j
ps. onkos Minsku ja Hopoliini jo lomalla?
Ei meillä mitään varsinaista lomaa olekaan..mies pitää vaan sen kaks viikkoa, eikä kummemmin lähdetä mihinkään. Tehdään pieniä reissuja, ens viikolla lähdetään yheks yöks Tampereelle, käydään särkikisessä ja mennään siskon luo. Siellä tulee käytyä luvattoman harvoin, vaikkei matkaa olekaan kuin parin tunnin verran..Elokuun alussa viikonlopuks Turkuun. Sit on pari mökkireissua tulossa, lyhyitä nekin. Toinen kaks yötä toinen varmaan yhen. Ei olla oikein mökki-ihmisiä.. =) Puuhamaahan mennään, jos rahat riittää..Se on kallista tämä Suomessa lomailu, ainakin näin, kun tuella vielä elelee.. =)
Iiiiik, töihin meno vaan lähenee..Enää 5,5 viikkoa vapaata.. =( Toisaalta ihan kiva mennä töihinkin, mutta kyllä voisin vielä olla kotonakin. Milläs mielellä Äityliini on töihin palailemassa? Minsku ei vissiin vielä ollut menossa?!
Vien tänään lapset siskolle hoitoon iltapäiväksi. Menen kaupungille miestä vastaan ja mennään syömään. Se ei kyllä vielä sitä tiedä.. =) Mut synttärit miehellä viikonloppuna, ja on pitkään pitänyt mennä sushille, niin nyt mennään. =D Alennusmyynteihin en taida uskaltaa mennä, et säästyy rahat noihin kesälomareissuihin.. =)
Minä vähän unohdin tän ketjun, kun kaikki oli pitkään pois enkä viittinyt kauheesti itekseni kirjotella :D
Kiva et teidän reissut on mennyt hienosti! Kumpa itekin pääsis vähän pidemmälle matkalla...
Joo, mä olen vielä kotona lasten kanssa. Jos vauvahaave toteutuu piankin, niin oon niin kauan, että nuorin täyttää 2-3v. Pärjätään miehen palkalla, vaikkei nyt rahassa uidakaan. Nautin tästä ajasta (vaikka välillä raskasta onkin).
Tää viikko on ollut ihan kauhee, kun on ollut niin huonot ilmat. Lapset hyppii seinillä ja äiti myös :(
Minsku ja pojat
ps. huomenna odottelen " tätiä" saapuvaksi... Ei olis väliä, vaikkei tuliskaan ;)
oli tosiaan useita päiviä migreeni,elokuussa laitatan kierukan,
katotaan sopiiko se!!
Minsku:tuliko täti kylään? toivottavasti ei.
Hopoliini:en haluis töihin=/,siis meen rahan takia,en oo kylläkään
ns.kotiäitityyppiä eli senkin takia kiva tehdä muutakin kun kuunnella noiden kitinää,tappelua ja valitusta ja vaatimusta=(
Katri on niin ärsyttävä välillä,oon onnellinen että se pääsee eskariin!!
Kiusaa Juhoa,ei tottele yms.
6v uhma,huh huh...
Juho taas on niin pirun kiukkuinen,en tiiä mikä sillä on.
Mut siis eniten töihin meno harmittaa siksi kun 4:15 herään joka aamu töihin ja 5:30 aloitan työt,se on niin kauheen aikasin,oon nytkin niin väsynyt,kuinka lie poikki sitten mutta se lähenee ja lähenee,
vissiin 6-viikkoa kun palaan töihin.
5 yötä enää espanjan matkaan,oon aivan täpinässä=)iik!
ennen töihin menoa on reissu kuitenkin,tuon lisäksi myös
Ähtärin eläinpuistoon ja vietetään Katrin 6-v juhlia=)
PE olin viihteellä ja mukavaa oli.
eikös muuten Katri(ja Juho kun oma paikka?) saa ottaa kans käsimatkatavaroita?sen saman määrän kuin mä?
meinaan että ottais Katrille ainakin repun sinne mun laukun lisäksi käsimatkatavaroihin...
äityliini ja Juho kiukkupussi pieni
Ja myös ruumaan menevät laukut saa painaa sen 20(?) kiloa. Mahtuu tuliaisia hyvin.. =D Ollaan alettu suunnittelemaan Thaimaan reissua, nyt ku kerran töihin menen. Pystyy taas alkaa säästämään. Ihanaa, siitä on jo 2,5 vuotta, ku ollaan siellä viimeks oltu.. =/ Nyt olenki vaan viikonlopun istuskellu netin ääressä ja lueskellu kaikkea aiheeseen liittyvää, etitty sopivaa majoitusta ym.. =D
Huomenna olis tarkoitus lähteä " retkelle" Hakaniemeen, kun siellä paljon aasialaisia ruokakauppoja. Jos sais vähän helpotusta matkakuumeeseen, kun tekee aasialaisia ruokia.. =)
Äityliinille jo etukäteen erittäin hauskaa ja rentouttavaa lomaa Espanjassa!!!!!!! Vaikka varmaan vielä ennen teidän lähtöä tulen palstailemaan, mutta varmuuden vuoksi..Kuinka kauan olette reissussa?
Mihinköhän se Viivi_ taas kokonaan katos??
äityliini76:
eikös muuten Katri(ja Juho kun oma paikka?) saa ottaa kans käsimatkatavaroita?sen saman määrän kuin mä?
meinaan että ottais Katrille ainakin repun sinne mun laukun lisäksi käsimatkatavaroihin...äityliini ja Juho kiukkupussi pieni
Kirjottelen tähän kesäkuun pinoon, vaikka just tajusin, että onkin jo heinäkuu! Tuntuu että kesä melkein jo ohi, vaikka onhan tätä vielä tässä :D
Meidän kuopuksella muuten koko saa olla vähintään sen 92. Oli vauvana tosi pyöree, ja vaikka onkin kaventunut, on aikas tanakka vielä. Painoa on joku 13 kiloo...
Me ei olla mitään ihmeempiä tehty. Miehen lomakin vielä edessä vasta kolmen viikon päästä.
Oikein hyvää Epsanjanreissua Äitiliinille!
Joeela, koska te olette aikoneet lähteä Thaimaaseen?
Minsku ja pojat +eilen saatu haamuviiva ;)
Niin koskas te sinne Thaimaaseen olittekaan ajatellut lähteä :)
Minsku, ajateltiin, et jos kovin säästäis, ni päästäis lähtemään ens kesänä. Ehkä touko- kesäkuussa. Vuokrattais omakotitalo, koska siskon perhekin olisi lähdössä. Nyt ollaan ainakin yksi kiva talo löydetty, joka maksaisi 450¿ kahdelta viikolta. Ja sen ku jakaa kahdelle, niin aika edullisesti sen saisi! Halvemmalla, ku yhdenkään hotellin.. =) Mut vielähän suunnitelmat ehtii monesti muuttua.. =)
kotiäideillä ei lomaa olekaan heh heh
mut siis miehen loma alkaa 2.7 eli pian.
pitää kahdessa erässä,ekana 3vkoa ja loput
2vkoa elokuussa.
apua,töihin meno lähenee,en uskalla laskee miten vähän siihen on...
Katri menee eskariin niisk!