Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mitään toivoakaan pärjätä työelämässä, jos on vähintään 5 sairauslomapäivää kuukaudessa?

Vierailija
09.10.2026 |

Joka ikinen kuukausi vähintään tuo määrä, joskus enemmänkin.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sovi ihmeessä esimiehen ja työterveyden kanssa 4 päivän työviikosta. Itselläni useampi krooninen sairaus ja poissaolot vähentyneet rutkasti, jaksan paljon paremmin.

Tuskinpa voi työhaastattelussa alkaa tuollaista vaatimaan.

Ap

Juu. Eipä tuollaista mahdollisuutta ole kuin niillä, jotka ovat jo onnistuneet saamaan työpaikan.

No ei pidä paikkaansa. Itse olen laittanut jo hakemukseen ja haastatteluissa avoimesti kysynyt, että olen tehnyt jo vuosia 4 pvän työviikkoa ja haluaisin jatkaa samalla linjalla jatkossakin, onnistuisiko se teillä. En muistaakseni saanut yhtään kieltävää vastausta 2 vuotta sitten, kun hain töitä. Toki varmasti riippuu alastakin, itse olen it-alalla.

Mikä sairaus sulla siis on?

En nyt lähde kaikkia sairauksiani tässä luettelemaan, mutta kaikkea löytyy migreenistä alkaen.

Millainen sairaus rajoittaa työkykyä vain yhtenä päivänä viikossa ja tasaisesti joka viikko sovittuna päivänä?

Idea on siinä, että viikosta jää 3 päivää palautumiseen. Näinä päivinä palaudut töistä niin, että jaksat taas työskennellä sen 4 päivää seuraavalla viikolla. 

Esim. oman migreenini kanssa ei ole hyvästä tuijottaa tietokoneen ruutua jatkuvasti. Pitkän viikonlopun aikana silmät ehtivät palautua, kun en ole jatkuvasti tietokoneella. Lopputuloksena vähemmän migreenejä ja poissaoloja.

Mun sairaus ei oireile noin tasaisesti, että joka viikko olisi yksi kohtaus, joka menee viikonlopun aikana ohi, vaan nämä kaikki viisi päivää voivat olla vaikka peräkkäisiä.

Ap

Vierailija
22/22 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sovi ihmeessä esimiehen ja työterveyden kanssa 4 päivän työviikosta. Itselläni useampi krooninen sairaus ja poissaolot vähentyneet rutkasti, jaksan paljon paremmin.

Tuskinpa voi työhaastattelussa alkaa tuollaista vaatimaan.

Ap

Juu. Eipä tuollaista mahdollisuutta ole kuin niillä, jotka ovat jo onnistuneet saamaan työpaikan.

No ei pidä paikkaansa. Itse olen laittanut jo hakemukseen ja haastatteluissa avoimesti kysynyt, että olen tehnyt jo vuosia 4 pvän työviikkoa ja haluaisin jatkaa samalla linjalla jatkossakin, onnistuisiko se teillä. En muistaakseni saanut yhtään kieltävää vastausta 2 vuotta sitten, kun hain töitä. Toki varmasti riippuu alastakin, itse olen it-alalla.

Mikä sairaus sulla siis on?

En nyt lähde kaikkia sairauksiani tässä luettelemaan, mutta kaikkea löytyy migreenistä alkaen.

Millainen sairaus rajoittaa työkykyä vain yhtenä päivänä viikossa ja tasaisesti joka viikko sovittuna päivänä?

Idea on siinä, että viikosta jää 3 päivää palautumiseen. Näinä päivinä palaudut töistä niin, että jaksat taas työskennellä sen 4 päivää seuraavalla viikolla. 

Esim. oman migreenini kanssa ei ole hyvästä tuijottaa tietokoneen ruutua jatkuvasti. Pitkän viikonlopun aikana silmät ehtivät palautua, kun en ole jatkuvasti tietokoneella. Lopputuloksena vähemmän migreenejä ja poissaoloja.

Mun sairaus ei oireile noin tasaisesti, että joka viikko olisi yksi kohtaus, joka menee viikonlopun aikana ohi, vaan nämä kaikki viisi päivää voivat olla vaikka peräkkäisiä.

Ap

Ihanko oikeasti ap ei ymmärrä, että hänenkin tapauksessaan 4 päivän viikko voi olla hyödyllinen? 

Kyllä migreeniäkin voi olla useampi päivä putkeen eikä takuulla katso onko arki vai pyhä. Migreenistään esimerkin kertonut selitti, että kroppa ehtii palautua paremmin jos on enemmän vapaata etkä välttämättä sairastu niin usein. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän