Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten nopeasti seurustelun aloittamisen jälkeen menitte kihloihin, naimisiin ja saitte lapsia?

Vierailija
09.10.2026 |

Otsikko. Mietin omaa tilannettani.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi sai alkunsa 10kk:n seurustelun jälkeen ja ihan suunnitellusti. Kihloihin mentiin 1v 1kk päästä. Naimisiin ei menty koskaan. Ollaan erottu jo aikoja sitten ja lapsikin on yli 20v.

Vierailija
22/44 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin oltu yhdessä 4vuotta, kun ostettiin ensimmäinen yhteinen asunto. Yhdessä kuusi vuotta, kun esikoinen syntyi. Siitä vuosi, niin mentiin naimisiin ja siitä vuosi, niin oltiin ostettu omakotitalo ja kuopus syntyi.

Eli tehtiin vähän ns.väärässä järjestyksessä asioita.

Ollaan oltu yhdessä 13vuotta ja olen nyt 40.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihloihin kolmen kuukauden kuluttua, naimisiin 2,5 myöhemmin ja lapsi saatiin 15 vuoden yhdessäolon jälkeen.

Vierailija
24/44 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavattiin 2000, kihlat 2004, häät keväällä 2005, lapsi syntyi 6kk häiden jälkeen. Eli raskaaksi tulo nopeutti vähän asioita, mutta ei pilannut eikä ollut vahinko, tarkoituksella. Häiden kiirehtiminen tuli isoädiltäni, joka syvästi uskonnollisena sanoi että aviotonta lasta ei saa sukuun tulla. No, pidettiin pikahäät.

Sukuni on vanhanaikainen, joo, se koski myös lapsen kulkemista. Lasta ei saanut kuljettaa kotikaupungin ulkopuolelle ennen kuin nimi on annettu, ettei paholainen pääse sitä merkkaamaan ja kutsumaan. Eli ristiäiset pidettiin ennen kuin lapsi tuli kotikaupunkiini sukulaisten nähtäville. Sama toistui toisen lapsen kohdalla.

Oi sitä aikaa, ihania muistoja. Nyt tuo ensimmäinen täyttää kohta 21 vuotta..... asuu jo omillaan, auton meni ostamaan antamillamme muutto-rahoilla... No, elämä on tätä. Kaikkea hyvää AP:n tulevaisuuteen. Iso hali.

Vierailija
25/44 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta kihloihin, kaksi vuotta naimisiin, kaksi vuotta ensimmäinen lapsi.

Vierailija
26/44 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihloihin ei menty ollenkaan, naimisiin 18v yhdessäolon jälkeen, eka lapsi sen jälkeen ja loput lapset sitten perästä.

M43

Vierailija
27/44 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavattiin 2000, kihlat 2004, häät keväällä 2005, lapsi syntyi 6kk häiden jälkeen. Eli raskaaksi tulo nopeutti vähän asioita, mutta ei pilannut eikä ollut vahinko, tarkoituksella. Häiden kiirehtiminen tuli isoädiltäni, joka syvästi uskonnollisena sanoi että aviotonta lasta ei saa sukuun tulla. No, pidettiin pikahäät.

Sukuni on vanhanaikainen, joo, se koski myös lapsen kulkemista. Lasta ei saanut kuljettaa kotikaupungin ulkopuolelle ennen kuin nimi on annettu, ettei paholainen pääse sitä merkkaamaan ja kutsumaan. Eli ristiäiset pidettiin ennen kuin lapsi tuli kotikaupunkiini sukulaisten nähtäville. Sama toistui toisen lapsen kohdalla.

Oi sitä aikaa, ihania muistoja. Nyt tuo ensimmäinen täyttää kohta 21 vuotta..... asuu jo omillaan, auton meni ostamaan antamillamme muutto-rahoilla... No, elämä on tätä. Kaikkea hyvää AP:n tulevaisuuteen. Iso hali.

Mites lapset jotka syntyvät toisella paikkakunnalla kuin missä vanhemmat asuvat? Ei jokaisella paikkakunnalla ole synnytyssairaalaa. Mä en olisi tuollaista ääliömäisiä sukulaisia kuunnellut.

Vierailija
28/44 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme seurustelleet nyt yli 12 vuotta emmekä ole menneet kihloihin, eikä naimisiin. Meillä ei myöskään ole lapsia. 

Vierailija
29/44 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kihloihin ei menty ollenkaan, naimisiin 18v yhdessäolon jälkeen, eka lapsi sen jälkeen ja loput lapset sitten perästä.

M43

Kihloissa ollaan siinä kohtaa, kun päätetään mennä naimisiin.

Vierailija
30/44 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kihloihin puolen vuoden päästä, siitä seuraavana kesänä eli noin vuoden päästä oli häät, ja eka lapsi syntyi häistä vajaa vuoden päästä. Nyt 5v naimisissa ja lapsia on kaksi.

Täysin sama, mutta yhdessä jo lähes 30 vuotta. Erittäin onnellisesti. 

Vierailija
31/44 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

2kk, 6kk, 2v8kk

Vierailija
32/44 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

23 vuotta yhdessä, ei kihloja, avioliittoa eikä lapsia. 

Vierailija
33/44 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätös lapsista 2v jälkeen. Ei olla naimisissa tai kihloissa vielä 26,5v jälkeenkään.

Vierailija
34/44 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen mies tietää 3 kuukauden sisällä, rakastaako naista ja haluaako perustaa perheen tämän kanssa. Mieslapset pelaavat tietokonepelejä ja jahkailevat vuosikausia, emmäoikeintiiähaluunksmälapsiitai mitämäoikeinhaluun 

Meillä mä olen se, joka pelaa, mies ei pelaa ikinä jos ei pakoteta johonkin triviaan mukaan

Vierailija
35/44 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavattiin loppukesästä,muutettiin yhteen lähes heti.Puolen vuoden päästä kihloihin,siitä puolen vuoden päästä naimisiin ja siitä puoli vuotta,syntyi meidän ainoa lapsi.Nopeaa toimintaa😂Loppuvuodesta meidän 28.hääpäivä.😊

Vierailija
36/44 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihloihin about viisvuotta, eka lapsi about kymmenen vuotta, naimisiin kolmetoista vuotta ja toinen lapsi neljätoista vuotta. 
Just juhlittiin seurustelun aloittamisesta laskettua parisuhdettamme, 30 vuotta yhdessä. Kihlat, avio ja muu juridiikka ihan sivuseikkoja, olin täysin sitoutunut alusta asti. 

M47

Vierailija
37/44 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mutsi tuli raskaaksi 5kk seurustelun jälkeen vuonna 1978 ja sitten olikin kiire naimisiin. Heidän avioliitto kesti 15 vuotta.

Mun täti oli tapaillut lastensa isää 2vko kun tuli raskaaksi 18-vuotiaana 1977. Heillekin tuli kiire mennä naimisiin.

Mun miesserkku on tehnyt asiat vähän erikoisessa järjestyksessä: Vauva syntyi lyhyehkön seurustelun jälkeen. Ero vauvavuoden lopulla. Paluu yhteen vuotta myöhemmin. Yhteisen asunnon osto kun lapsi 3-vuotias ja sen jälkeen häät.

Vierailija
38/44 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavattiin loppukesästä,muutettiin yhteen lähes heti.Puolen vuoden päästä kihloihin,siitä puolen vuoden päästä naimisiin ja siitä puoli vuotta,syntyi meidän ainoa lapsi.Nopeaa toimintaa😂Loppuvuodesta meidän 28.hääpäivä.😊

ennettäin oli normaali edetä nopeasti. Ei siihen aikaan deittailtu yhtenään ja mietitty "Onko tämä henkilö nyt ihan varmasti paras mahdollinen kumppani minulle vai olisiko tuolla jossain joku vähän parempi nainen/mies minulle"

Vierailija
39/44 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 minuuttia meni. 

Vierailija
40/44 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin seurusteltu aika tasan vuosi, kun esikoinen ilmoitti tulostaan. Tässä kohtaa muutettiin yhteiseen asuntoon, vaikka käytännössä oltiin jo asuttu yhdessä puolivuotta, vaikka molemmilla oli omat asunnot. Tästä noin puolenvuoden päästä naimisiin, "kihlaus" kesti 2viikkoa kun varattiin aika maistraattiin päätöksen yhteydessä. Esikoinen syntyi pari kuukautta myöhemmin.

Olihan se ripeää ja vähän olosuhteiden pakottamaa, mutta 15 vuotta myöhemmin edelleen menee vahvasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi