Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelijana tulot

Vierailija
03.10.2008 |

Ihanaa, paistaa se päivä risukasaankin!

Joulukuulle asti mä saan koulutuspäivärahaa 60 e/pv, siitä eteenpäin tipun perushillolle, mutta silti mulle maksetaan opiskelusta 33 e/pv. Ja sama raha läsähtää tilille myös loma-aikoina.

Ja mikä messevintä, mun työtulot joita tässä ohessa saan, ovat sellaisia etteivät ne vähennä koulutustuen määrää. Siis jees!!!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö, että tietyin lisäehdoin koulutuspäivärahaan on mahdollisuus sen jälkeen, kun työhistoriaa on kertynyt kymmenen vuotta. Työhistoriasta neljännes voi karttua esim. äitiyspäivärahoista ja kotihoidontuesta.

Kannattaa ottaa selvää omista mahdollisuuksistaan!

ap.

Vierailija
2/8 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tulot opiskeluajalle tulee olemaan reilut 2000 e/kk, verojen jälkeen jää toki reilusti alle. Lisäksi tulee lapsilisät, vammaistuki yhdestä lapsesta ja elatustuki toisesta.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri selvfittelin aikuisopintorahaa. Mulla palkka 4600 ja saisin sitä 1300. Mikä siis on tuo tukimuoto, josta saa noin hyvän liksan opiskelusta?

Vierailija
4/8 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen opiskelija ja saan vajaa 300e/brutto/kk!

Vierailija
5/8 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta 10 v:n työhistorian lisäksi tulee löytyä edeltävän 12 kk:n aikana 65 työttömyyspäivää. Yksikin päivä työttömänä riittää, jos on irtisanottu tuotannollisista tai taloudellisista syistä tms.

työtulot tiputtavat päivärahaa, mutta tietyt tulot eivät tiputa - ja ne minun tuloni eivät tiputa.

Mulle jää vielä aikuisopintorahamahdollisuus käyttöön tulevaisuutta varten. Jos vaikka innostuisi vielä lisää - jiihaa!

ap

Vierailija
6/8 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

peruskoulun jälkeen tavallisella opintotuella, ilman vanhempien taloudellista tukea...

Minäkin olen opiskelija ja saan vajaa 300e/brutto/kk!

...joten älä katkeroidu! Sinullakin saattaa joskus tulevaisuudessa olla mahdollisuus samaan, kun vaan olet tarkkana ja uskot itseesi :)

ap

Vierailija
7/8 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ole katkera. Minusta on vain epäreilua, että osa opiskelijoista joutuu elämään köyhyysrajan alapuolella ja toiset saa kuukaudessa sen, jonka itse saa yhden lukukauden aikana...

Vierailija
8/8 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei olisi mahdollista? Oletko jo käyttänyt aikuisopintotuen, esim.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme