Päivi Räsänen jarruttaa eutanasian käsittelyä sotevaliokunnassa
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hallituksen-edustajat-lahtivat-kave…
Pelkää, että eutanasialaki menee läpi eduskunnassa. Niinhän se pitää mennäkin,jos enemmistö haluaa!
Kommentit (679)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivi Räsänen on kaunis ja tosi älykäs nainen. 🥰
Jumalan siunausta Päiville.
Ruma ja katkera vanha harppu. Älyllisesti heikkolahjainen
Tääkin kommentti kertoo eutanasian puolustajien etiikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä näkyy väitettävän, että vain jotkin "lahkolaiset" olisivat eutanasiaa vastaan. Itse olen korkeakoulutettu nuorehko nainen, jota varmaan ammatin perusteella arveltaisiin hyvinkin punavihreäksi arvoiltaan (taideala), joka harrastaa korkeakulttuuria, ja vastustan eutanasiaa.
👍🏻
Minäkin vastustan.
FM
Minä kannatan.
FT
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alankomaissa tehtiin eutanasia 1-vuotiaalle lapselle.
Mietitään hetki sitä.
Niin? lapsi oli vakavasti sairas ja ei tarvinnut kärsiä enempää. Sai arvokkaan lopun.
Täysin terveitä sikiöitä abortoidaan.
Nainen päättää omasta kehostaan. Aborttioikeus on ja pysyy.
Next.
Niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä näkyy väitettävän, että vain jotkin "lahkolaiset" olisivat eutanasiaa vastaan. Itse olen korkeakoulutettu nuorehko nainen, jota varmaan ammatin perusteella arveltaisiin hyvinkin punavihreäksi arvoiltaan (taideala), joka harrastaa korkeakulttuuria, ja vastustan eutanasiaa.
👍🏻
Minäkin vastustan.
FM
Minä kannatan.
FT
Minä taas vastustan, näin yleensä ottaen.
TkT
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivi-parka. Näyttää toistuvasti koko Suomelle sielullisen tilansa surkeuden. Eikä edes tajua hävetä. :D
Päivi on varottava esimerkki kaikille kristityille miten valta korruptoi.
Päivi on tuota mieltä ollut aina.
Varmaan sanot että viherpiipertäjät alkoivat vaatia ilmastonmuutostoimia vasta eduskuntaan ja vallankahvaan tullessaan?
Tietääkö joku, millainen on eutanasialaki Ruotsissa, eroaako suomalaisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietitään hetki sitä.
Niin? lapsi oli vakavasti sairas ja ei tarvinnut kärsiä enempää. Sai arvokkaan lopun.
Next.
Opiskele kultapieni raskauden kulkua ja biologiaa.
Sikiö ei ole missään vaiheessa osa äidin kehoa.
Sä olet ilmeisesti osa äitisi kehoa? Et ole opiskellut, käynyt töissä, matkustanut? Roikkunut äidissäsi? Voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietitään hetki sitä.
Sen lapsen elämä olisi ollut tuskaa vaikeista sairauksista johtuen. Olet vastenmielinen
Sinä olet. Eutanasian puolesta puhujia yhdistää aina tämä sama. Puhutaan muiden puolesta. Tai jostain tulevaisuudesta, mistä ei kukaan voi tietää mitään. Vai oletko itse valmis nyt viimeistään huomisen päivän aikana päättämään koska oma eutanasian tulee toteuttaa? Älä jossittele, äläkä puhu muiden suilla. Puhu itsestäsi. Jos mielessäsi on yhtään "Mitä jos kuitenkin kaikki on ok ja nautin elämästä?" et ole valmis, etkä varsinkaan voi ottaa kantaa muiden puolesta. Päätä ensin oma päiväsi, ja toteuta se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietitään hetki sitä.
Next.
Ei sikiö ole osa naisen kehoa - jos se olisi, synnytystä kutsuttaisiin amputaatioksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivi Räsänen on kaunis ja tosi älykäs nainen. 🥰
Jumalan siunausta Päiville.
Ruma ja katkera vanha harppu. Älyllisesti heikkolahjainen
Kerro itsestäsi omassa ketjussasi.
Vierailija kirjoitti:
Mietitään hetki sitä.
Mietitään vain - kuka haluaisi seurata tällaisista vaikeista vammoista kärsivän lapsen elämää:
"Telegraphin mukaan lähes kaksivuotias lapsi oli kehittynyt vain noin kuusiviikkoisen lapsen tasolle.
Lapsi kärsi vakavasta aivovauriosta, CP-vammasta, näkövammasta sekä epileptisistä kohtauksista. Lapsella oli myös hankaluuksia hengittää ja useita tulehduksia, jotka olivat johtaneet sepsikseen eli verenmyrkytykseen.
Kaikista Hollannin eutanasiatapauksista tehdään tutkinta. Tutkintalautakunnan selvityksen mukaan 1-vuotiaan eutanasian suorittanut lääkäri oli toiminut tilanteessa asianmukaisesti.
Tapauksesta uutisoitiin jo kesäkuussa, mutta tällöin kerrottiin, että lapsi oli alle 12-vuotias. 1–12-vuotiaille tehtävä eutanasia on ollut laillista Hollannissa vuodesta 2024. Tällöin arvioitiin, että uusi säännös koskee vuosittain noin 5–10:tä lasta, kertoo uutistoimisto Reuters.
Hollanti laillisti eutanasian ensimmäisenä maana maailmassa vuonna 2002. Tällöin se oli mahdollista alle 1-vuotiaille sekä yli 12-vuotiaille.
Eutanasia voidaan sallia vakavasti sairaalle ja kärsivälle lapselle, jolla ei nähdä mahdollisuuksia selvitä. Päätöksessä pitää myös konsultoida lapsen vanhempia.
Eutanasia on yleisesti sallittu vain tapauksissa, joissa potilas itse pyytää sitä. Pienen lapsen tapauksessa lapsen tahto otetaan huomioon ”niin hyvin kuin se on mahdollista”, Dutch News kertoo." https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000012307209.html
Vierailija kirjoitti:
syöpäni levinnyt n 6kk kivuliasta elin ikää miksi en pääse pois ilman kipuja.??????? miksi päivi haluat rääkätä minuakin sinun ex äänestäjää
Käy köysi kaupoilla.
Rukoillaan, että Päivi sairastuu syöpään ja joutuu kärsimään kovia kipuja. 🙏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietitään hetki sitä.
Next.
Opiskele kultapieni raskauden kulkua ja biologiaa.
Sikiö ei ole missään vaiheessa osa äidin kehoa.
Sä olet ilmeisesti osa äitisi kehoa? Et ole opiskellut, käynyt töissä, matkustanut? Roikkunut äidissäsi? Voi voi.
Mitä tapahtuu sikiölle joka otetaan kohdusta pois? se ei selviä. Niin kauan kun sikiö on riippuvainen naisen kehosta, se on osa naisen kehoa.
Vierailija kirjoitti:
Päivi asettaa itsensä jälleen kerran muiden yläpuolelle. Oksettava 'ihminen'.
Olet käsittänyt väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämäkin ihminen on lääkäri. Ei kyllä nosta lääkärikunnan arvostusta.
Lääkäriliitto vastustaa eutanasiaa eli ihan sama kanta heillä on kuin Räsäselläkin.
Ei vastusta.
"Lääkäriliitto vastustaa eutanasian laillistamista sekä sitä, että lääkärit ammattikuntana velvoitettaisiin tekemään toimenpiteitä, joiden ensisijaisena tarkoituksena on jouduttaa potilaan kuolemaa."
https://www.laakariliitto.fi/ajankohtaista/laakariliitto-ei-muuttanut-k…
Onneksi Lääkäriliiton etiikka on yhä kunnossa.
Itse näen abortin suurempana eettisenä kysymyksenä kuin eutanasian.
Minä näen molemmat keskustelut pelkkänä sydämettömänä farisealaisena oikeassaolemisena. Mintut, tillit ja pilkunpaikat kyllä punnitaan millilleen ja grammalleen, mutta ihmisten tuska ja hätä eivät voisi vähempää kiinnostaa!
Ei-toivottuina syntyneitä ja huostaan päätyneitä ihmisiä on kaikkina aikoina ollut aivan liikaa, mutta eivät nämä puhdassydämiset oikeassaolijat ole heistäkään koskaan olleet kiinnostuneita. Yksin ovat saaneet ja saavat itkunsa itkeä. Sama kuolevien ja kärsivien kohdallla; kunhan näiden fariseusten mielenrauhaa ei häiritä, niin kaikki hyvin! Viis toisten kärsimyksistä!
Miksi passiivinen eutanasia ei riitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
👍🏻
Minäkin vastustan.
FM
Minä kannatan.
FT
Minäkin kannatan.
FM, humanisti
Hyvähän eduskunnassa olevilla on, kun saavat parasta palvelua ja hoitoa. Tulevaisuudessa terveydenhoito menee täällä huonompaan suuntaan. Ihmisille pitää saada eutanasia, jos eivät halua kärsiä eikä ole parantavia hoitoja.