Pidän nykyistä eläkeikä keskustelua täysin absurdina ja keskustelunavaukset tulee pehmeitä sisätöitä tekeviltä tai hyväosaisilta
Ei työt ole samanarvoisessa asemassa, et voi laittaa koko Suomea samaan laariin, ruveta heristelemään sormea ja tekemään jotain yleiskorotuksia pelkän iän perusteella. Miksi toimisto ja muita sisätöitä, kevyitä fyysisesti raskaita töitä tekevät eivät ymmärrä yksinkertaisia asioita.
Voin taata,
-– Pelastaja. Ottakaapa itse savusukelluslaitteisto päällä letkuniput molempiin käsiin ja juoskaa portaita pitkin kuudenteen kerrokseen, tai kantakaa sieltä samaisesta kerroksesta 120 kilon painoinen potilas portaikossa alas..
Vain yksi esimerkki/ammatti voin laittaa kymmeniä lisää, satoja jos ei mene yhdestä perille.
Kommentit (22)
Eihän se nyt käy laatuun, että palkansaaja maksaa palkastaan eläkemaksuja ikänsä, mutta eläkkeelle ei pääse olleskaan. Minä olen maksellut maksut 16-vuotiaasta asti kun olen ollut kokopäivätyössä. Siltikään eläkettä ei kertynyt 7 ensimmäiseltä vuodelta.
Kuka käärii meidän rahat liiveihinsä?
Ikärajan nosto summamutikassa on ihan älytön veto, mutta tämä kommentti meni nyt kyllä metsään. Jos tyypittelemään käydään, niin se bleiserijengihän just on tikissä, työ on vain palautumista triathlon/hyrox/ultrajuoksutreenien välissä. Se on se toinen porukka, joka vetää kuparia ja toljottaa Masked Singeriä liikahtamattakaan.