Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kilpirauhasarvoista, osaako joku auttaa?

Vierailija
01.06.2007 |

Mulla oli THS-arvo vielä 2kk sitten n. 9, olen siis syönyt tyroksiinia (3 tabl/pvä) ja nyt uusissa kokeissa arvo 5.5 - kauankohan tässä menee että arvo laskee alle neljän? Minkälaista määrää tyroksiinia hyvän arvon ylläpitoon yleensä käytetään vai onko se ihan yksilöllistä?

asia siis mulle aika uusi... Kiitos jos joku osaa jotain sanoa!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitystä nostetaan yleensä vähän kerrallaan ja tasapainon löytyminen kestää hyvinkin puoli vuotta-vuoden. Lisäksi et kertonut T4V-arvoasi, joka kuitenkin on se merkittävämpi.

Vierailija
2/7 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ihmisiä, joilla annos selvästi korkeampikin. Harvalla kuitenkaan alle 0,1mg:n (siis aikuisella.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T4V 13 ja risat, tosin siihen lääkäri ei ole kommentoinut mitään vaan ymmärsin että yritetään tuota TSH arvoa saada laskemaan alle neljän. Miksi tuo T4V siis tärkeämpi arvo?

ap

Vierailija
4/7 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla TSH on hyvin matala, kun T4V on kunnossa, esim. minulla viimeeksi 0,24 ja silti T4V ei ole kuin 14 ja olo hyvä, eikä ensimmäistäkään liikatoiminnan oiretta. TSH ei minulla ikinä ole hirveän korkealle noussutkaan, oli muistaakseni alunperin 7,5 tai 8. Käyttämäsi lääkkeet ovat muuten todennäköisesti 0,025mg:a, sillä 0,075mg ei ole myynnissä tietääkseni. Eli kokonaisannoksesi on tuo 0,075, joka on aika tavallinen alkupuolen annos, josta vielä annosta yleensä joudutaan nostamaan.

Vierailija
5/7 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tuon T4V olisi hyvä siis nousta tuosta n. 13?

ap

Vierailija
6/7 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

13:sta on vielä varaa yleensä nousta ihan hyvin, vaikka se jo viitearvojen sisällä onkin. Kun TSH:si on vielä tuon verran koholla, niin voi olla, että sinulle luontaisempi ja sopivampi T4V-arvo on ennemmin siellä viitearvojen ylä- kuin alapäässä.

Vierailija:

Mihin tuon T4V olisi hyvä siis nousta tuosta n. 13?

ap

Vierailija
7/7 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin tuo arvojen suhde toisiinsa selvensi mulle tätä juttua. No, tässä siis kokeillaan lisä-tyroksiinin määrää eri suuruisina annoksina kaiketi loppuvuosi vielä. Eli paras pysyä kärsivällisenä vain.

ap