**Marrasmasujen viikonloppu**1.-3.6
Hei!
En ainakaan huomannut että ois ollut jo pinoa ja päätin tehdä koko viikonlopulle..tehdäänpähän sitten uus, jos on tarvetta..
Tervetuloa Elsalle, mukaan mahtuu kyllä:)
Pitääkin jatkaa taas siiovusta, vähän tulin vaan hengähtää:)
Milenna ja Onni 16+6
Kommentit (13)
Taidankin laittaa tämän viestini suoraan tänne marrasmasujen pinoon..
" Ilmoittaudun nyt näin myöhään, vaikka viestejänne olen kyllä käynyt lukemassa melkein joka päivä. Meillä odotellaan kolmatta ja aikaisemmat lapset ovat syntyneet vuonna -02 ja -05.
Raskaus on mennyt ihan hyvin näitä " normaaleja vaivoja" oksettaa, väsyttää jne. lukuunottamatta. Viikkoja tänään siis tasan 17 ja laskettu aika 9.11.
Maha on jo tosi iso ja ilman äitiysvaatteita ei tulisi enää mitään. Aiemmissa raskauksissa olenkin saanut aina tosi reippaasti painoa, mutta on onneksi lähtenytkin sitten imetyksen aikana.
Mutta tässä varmaan nyt näitä päällimmäisiä.. "
Se on hieman ihmetyttänyt, että itse en noita liikkeitä ainakaan varmasti ole tuntenut, luulisi jotenkin että kolmannella tuntuisi aiemmin. Tosin ilmeisesti tähän vaikuttaa myös istukan paikka, joka minulla nyt edessä..
Mutta mukavaa viikonloppua teille kaikille! Ihanaa kohta töistä kotiin..
Siellä sit olikin jo aloitus..sori, en tosiaan huomannut..
Mulla ollut tänään niin väsy ja saamaton päivä, ettei uskoiskaan. Ei meinaa jaksaa mitään:(
Jaaha, nyt onkin lähettävä taas..
Monella on kiirettä viikonloppuna, mutta paiskin töitä koko viikonlopun:(
Tervetuloa uudelle marrasmasulle!
Keskiviikkona on neuvola ja sehän on jo kolmas, kyllä tuo aika menee nopsaa. Sain töihin tullessa uuden työvuorolistan ja se kun loppuu niin on jo heinäkuu.... Kesä menee muutenkin aina liian nopeasti.
Omaan napaan ei kuulu ihmeempiä. Masu kasvaa ja housut loppuu...
-tulppa ja hiplaaja-
rv 17+2
Meil on huomenna miun veljen ylioppilasjuhlat, vähän epäilytti et pääseekö veli ollenkaan hattua hakemaan, kun on samanlainen koulun kans kun miekin-->ei siis oikeen jaksas kiinnostaa..Tosin miekin sen lakin sain sillon muutamia vuosia sitten, ja veli vetäs paremmat arvosanatkin kuin mie (mikä tosin ei ollut kovin vaikeeta) Vieläkin on lahja mietintävaiheessa, mies on ollut niin tiiviivseen töissä, ettei oo ehtiny, ja toisekseen, veli on sen verran " omituinen" (hyvällä tavalla tietty;) ) ettei sille mitään normilahjoja(koruja tai astioita tms.) oikeen voi ostaa..
Siinäpä mulle meitittävää siis..
Sitten ne juhlat, äitini on kuulemma paiskinut hommia niiden eteen kun koko suku on sinne tulossa, ei saatu ees kylään mennä nyt tällä viikolla, ettei häirittäis..Nii, ja sitten näkee ne kauempanakin asuvat tän miun mahan! Iik..vähän jänskättää, vaikka meijän asiashan se on eikä muiden..
Illalla tunsin mielestäni selvästi taas jumppaajan:) Kuitenkin pelottaa et jos miulla onkin vaan niin hyvä mielikuvitus, että kuvittelen koko jutun, kun mahan päälle niitä ei viel tunne..pahinta ois, et ultrassa selviis pienen menehtyneen heti viime ultran jälkeen ja saisin huomata huijanneeni itteeni jo moonta viikkoa:( Se on miun pahin kauhukuva tällä hetkellä..
No, jospa " Onni" nyt kasvattais itteensä äkkiä vähän, et alkais kunnola tuntuu ne potkut:)
Jotenkin muuten mulla on taas vahvistunu poikaolo, en muista et viime raskaudessa ois tehnyt näin paljon mieli salaattia ja etenkin tomaatteja! Ja sit yks päivä tehtiin itse pitsaa, ja mulle ei maistunut millään:0 Tosi outoa!
Tyttöö ootellessa taas, koko ajan oisin voinut syödä grilliruokaa, hirvee himo oli kaikkeen suolaseen ja maustettuun. Kyllähän se grilliruoka nytkin maistuu, mut se pitsa oli kyl yllätys..
No, vielähän tää olo voi tästä vaihtua moneenkin kertaan:) Ja sittenhän sen vasta näkee kumpi tulee kuhan sinne tositoimiin pääsee:)
Milenna ja " Onni" 17+0
Oli hyvä PMMP:n keikka vaik meniki ihan liian myöhään. Nyt on armoton väsy ja päivä pitäis jaksaa 5 tunnin yöunilla. Mies ois antanu mun vielä nukkuu mut en saa unta...oli kuunneltava vauvan sydänääniä ja kauhee nälkäki yllätti ;)
Mul on jotenki nälkä muutenki koko ajan. Tekee mieli suolasta ja kunnon ruokaa. Jospa joku joskus vääntäis viikonloppuna hyvät leivät yms. aamupalaa ni ois ihana yllätys. Tekeekö muilla miehet kotona ruokaa usein tai laittaako aamu-/iltapaloja. Mies tekee joskus harvoin ruokaa mut muuten saan ite tehä jos jotain haluun/jos tytöt haluu. Voiku oiski enemmän huolehtiva ja mut huomioon ottava mies. Mä tiedän et joudun ite viimisilläänki siivoomaan ihan kybällä ja vastaamaan siitä et kodissa on siistii ja et ruokaa on kaapissa. Mies pääsee tosiaan aika helpolla...
Toivottavasti on hyvä ilma tulossa niin ku muistaakseni luvattiin. Mennään tyttöjen kaa tänään yökylään kaverille.
Aurinkoista viikonloppua kaikille!
Tarald ja tiitiäinen tänään tasan 16+0
Täällä on ihana ilma, vaikka vähän kylmä tuuli. Olen aloittanut saikun vattumaalla. Aina, kun olen jaksanut, olen vähän kitkenyt ja laittanut vatukkoa kuntoon. Eilen tuli vähän liikaa rehkittyä, kun illalla taas supisteli siihen tahtiin. Pitäs vaan malttaa mielensä. Tosi vaikea vain olla rauhassa, kun väsymys on hellittänyt ja olo ei oo sairas. Suppareiden takia pitäis kuitenkin olla mahdollisimman rauhassa. Oon kyllä huomannu, että työstressi aiheutti niitä eniten, ei niinkään fyysinen rasitus.
Tarald kyseli miehen osallistumisesta ruoan laittoon. Meillä minä teen ruoat. Se johtuu kyllä siitä, että olen siinä taitavampi ja tykkään laittaa ruokaa. Siivoukseen ja muihin kotitöihin mies osallistuu tasapuolisesti. Meillä täällä maalla on niin paljon " miesten hommia" eli remonttia, auton ja muitten laitteiden korjaamista, puusavottaa ja muuta raskasta, että oikein mielelläni pesen pyykit, laitan ruokaa ja pidän kotia sillä tavalla yllä. Niin mun ei tartte osallistua samassa määrin raskaisiin hommiin. Eli kumpikin tekee paljon kotitöitä, vähän erilaisia vaan.
Nyt kahvin juontiin. Ihanaa, kun kahvi on alkanut taas maistumaan. Muutenkin olo on hyvä, jos ei lasketa noita kivuliaita suppareita.
Carmine ja Kuutti 17+3
Täällä taitaa vihdoinkin väsymys olla tiessään! Ihanaa kun olo on taas entisen pirteä =) Vointi ollut hyvä muutoin, parina iltana olen ollut tuntevani supistuksia alamahassa ja muutama niistä pikkaisen kipeitäki. Täytyy seurata tilennetta ja jos kovin niitä supistuksia vielä tulee niin täytyy soitella neuvolaan.
Tarald kyseli miehen kokkailusta. Meillä mies laittaa iltapalaa lapsille ja viikonloppuisin kokannutkin ihan kiitettävästi, varsinkin nyt alkuraskauden ajan kun itse olin niin väsynyt ja pahoinvoiva. Muita kotihommia tekee jonkin verran kun pyytää, mut pääasiassa minä hoidan esim siivouksen ja pyykkäyksen.
Tarald:Onko sinulla toiminut hyvin ne kuulokkeet jotka tulivat sen dobblerin mukana? Minulla nimittäin ne tais sipata kun kuulokkeista ei kuulu enää mitään, mut onneks meillä löytyi kaapista sellaiset pienet tietokoneen kajarit jotka voi liittää dobbleriin. Ja toisaalta nyt onkin kivempi kuunnella kun voidaan koko perhe yhtäaikaa kuunnella pikkuisen sydäntä ja pieniä potkuja =)
Nyt täytyy lähteä syömään.
K & Himpula rv14+1
Täällä kotosalla istun haikein mielin ja lueskelen oppilaiden tekemiä kortteja ja kirjeitä tippa silmässä. Luokanopettajan kevät loppuu aina niin kuin seinään juuri kesken suurimman kiireen ja juhlahumun. Siinä sitä sitten ihmettelee juhlaa purkaessaan, miten koko vuosi taas hujahti näin yht' äkkiä. Itselläni tuo haikeus on päällimmäisenä tunteena nyt, kun vaihdan koulua ja siten myös luokkaa syksyllä. Kyllä noita lapsia tulee ikävä!
[b]Tarald[/b] kyseli miehen osallistumisesta ruoanlaittoon. Me asumme kerrostalossa, jossa noita perinteisiä miehen töitä on aika vähän - ja nekin sen verran kevyitä, että minäkin niistä selviydyn aivan yhtä lailla. Mieheni osallistuu kyllä ihan kiitettävästi kaikkiin kotitöihin, mutta ruoanlaitosta vastaan minä. Sillä tavalla kumpikin nauttii ruokailusta enemmän ;-) Aamupalan mies kyllä valmistaa meille molemmille ja itse vähän auttelen, jos omalta aamuhärdelliltäni kerkiän. Meillä on tuon varsinaisen ruoanlaiton suhteen sellainen työnjako, että minä kokkaan ja mies sitten tiskaa. On muuten paljon miellyttävämpää kokata, kun ei tarvi nuukailla astioiden kanssa. Yksin elellessäni yritin aina päästä mahdollisimman vähällä tiskillä.
Minkä laiskuudessa voittaa, sen mukavuudessa menettää...
Aurinkoista viikonloppua!
RvaRuljanssi ja Nuu 14+4
Täällä toinen luokanopettaja, joka yrittää sisäistää, että loma on todella alkanut ja kokonaan edessä. Vuoden paras hetki!
En nyt taas muista, kuka kirjoitteli, että pahin painajainen olisi, että on viikko kausia huijannut itseään ja vauvan todetaan kuolleen. Minulla nuo pelot jo helpottivat, mutta nyt on pari päivää ollut niin " timmi" ja oireeton olo, että TAAS kerran tuntuu siltä, että ei tämä voi olla totta. Paino ei ole noussut lainkaan. Nyt käy kovasti kateeksi doblerin omistajia, sillä tästä oireettomasta olosta olisi ihanaa nauttia oikein tosissaan. Seuraava neuvola on 12.6. joten odotellaan.
Nyt kun tuo loma alkoi, niin meidän pojat menevät äidilleni kahdeksi yöksi hoitoon. Ensin vietän vapaaillan miehan kanssa kaupungissa ja sitten käväisen muutaman opiskelukaverin kanssa mökillämme. Viime kesänä olinkin 10 viikkoa poikien kanssa 24h/vrk. Nämä pienet irtiotot ovat ihan tervetulleita. Mummola sattuu vielä olemaan maalla ja sieltä löytyy kissat, koirat, hevoset, nurmikentät ja vielä kavereita ja trampoliinikin, joten tuskin pojillakaan tylsää tulee olemaan.
Mukavaa viikonloppua! Pepi 16+4
Ensinnakin onnittelut kaikille opettajille kouluvuoden loppumisesta! Olin itse luokanopena Suomessa asuessa ja se ensimmainen kesan lomaviikko oli jotenkin omalla tavallaan maaginen, vaikkakin ne koulu-unet seurasivat oisin aina juhannukselle asti :)
Omaan napaan on kuulunut vaihtelevaa viime viikon ajan. Esikoinen (joka talla hetkella kiukkuaa omassa huoneessaan) on ollut viikon flunssassa ja karttyinen kuin ampiainen. Tietty itsellekin siita on tullut pinna hieman kirealle ja eilen nousi kuumekin. Tahan paalle iski tietenkin hiivatulehdus. Oma laakari ei ollut toissa eilen perjantaina ja sain odotella sielta soittoa ja lupaa ostaa jotain helpotusta kutinaan nyt viikonlopun ajaksi. Sain sitten luvan ostaa tiettya laaketta ja sehan vasta kutittikin! Yolla herasin aivan kauheaan polttoon ja kutinaan, vannoen etten kayta kolmen paivan kuuria loppuun. Tanaan ovat kuitenkin oireet helpottuneet ja taidan sittenkin katsoa etta jospas se laake kuitenkin purisi. Toivottavasti saan kuitenkin ensi yona nukuttua.
Vaavin liikkeet ovat nyt tuntuneet muutaman paivan ajan ja sehan on kiva juttu! Aina silloin talloin muljahtelee hauskasti. Minulla ei ole koskaan oikein tuntunut mitaan hentoja liikkeita eika perhosen hipaisuja, vaan aina ovat esikoisestakin olleet ihan selvia toytayksia. Niitahan on tosin helpompi tulkitakin.
Maanantaina on seuraava lekuri ja mielellaan taas mennaan! Kuulee sydanaanet ja taitavat joitan verikokeitakin ottaa. Viime kerralla hoitajaraukka ei saanut kolmenkaan yrityksen jalkeen minkaanlaista naytetta vedettya, joten katsotaan miten maanantaina kay :) Onneksi en ole mitenkaan neulakammoinen! Sydanaanet tietenkin on kiva taas kuulla. Tulen taas raportoimaan jos jotain ihmeempia selviaa!
Hieman omanapaista juttua taisi taalta nyt tulla, en vaan millaan muista etta mista kaikesta taalla nyt olikaan juttua. Sama paa kesat talvet. Mukavaa alkukesaa kaikille! Tarvitsee kai lahtea hieman " keskustelemaan" tuon meidan kolmevuotiaan kanssa...
Skusku 15+6
Viikolla tänne en pahemmin ehdi kirjoittelemaan, jonkin verran yritän lueskella kuulumisianne viikolla, pääasiassa viikonloppuna. Ihanan kesäinen sää ulkona ja meikäläinen odottaa pikapuoliin alkavaa lomaansa kuin kuuta nousevaa. Kuvittelen jo tuntevani tulokkaan liikkeitä, nyt on siis rv. 17+5 menossa. Masu on aika kompakti, joten ulospäin raskaus ei pahemmin näy, eikä kukaan ole mulle tullut asiasta sanomaan.
Kerroin tällä viikolla töissäkin raskaudesta, ja niin kuin joku muukin sanoi, pikkaisen epäilyttää, onko kaikki kunnossa. Viime viikon perjantaina kuunneltiin sydänäänet ja siellä se pikkuisen sydän tykytti - ja kovasti tulokas potkiskelikin. Viikon päästä maanantaina on ultrakin, joten loman lisäksi on muutakin mukavaa odoteltavaa.
Taidanpa tästä suunnata ulkoilemaan. Aurinkoista sunnuntaita!
Töissä ollaan ja on kuuma!!! ei saisi valittaa....
Tänä aamuna pääsin töistä neljältä ja puoli viiden aikaan pääsin nukkumaan (jäin työpaikalle yöksi ja olen toisenkin yön) ja nyt aloitin puoli neljältä iltapäivällä iltavuoron joka on puoleen yöhön. Huomenna teen aamuvuoron ja se alkaa sit seiskalta aamulla.
Meillä on vihdoin aita pihan ympärillä. Miehen isä kävi asentamassa sen ja sitten saimme terassin tehtyä :) ihanaa!! Piha hommat ovat kivoja.
Nyt pitää mennä keittiöön ja laittaamaan ruuat esille salille.
-tulppa ja hiplaaja-
rv 17+4
Tässä viestini, kun kirjoitin niin paljon toiseen aloitukseen. Jatketaan tätä ketjua.
Marrasmasujen pe-su
Laitoin jo viikonloppuketjun, kun perjantaikin on näin pitkällä.
Täällä Varsinais-Suomessa on tuulisen aurinkoinen päivä. Te muut olette olleet niin ahkeria siivoajia. Itsekin pitäisi ryhdistäytyä tänä viikonloppuna. Tämä viikko on vain ollut kurja, kun mies on ollut kipeä ja itsellä on 6-päiväinen työviikko. No ensi viikolla on vastaavasti vain 4 päivää, joten helpotusta on luvassa.
Omassa masussa on välillä tuntunut jotain liikkeen tapaista, mutta varma en ole. Saisi ne jo tullakin, jos toisesta pitäisi liikkeet tuntua aiemmin. Esikoisesta tunsin liikkeet viikolla 17. Silloin tällöin vähän masu sattuu, mutta ne on kai kasvukipuja.
Mukavaa viikonvaihdetta kaikille ja nautitaan ihanasta kesästä!
T: Rila ja Hippu 16+0