Genitaaliherpeksestä
Terve,
nolosta aiheesta kirjoitan, mutta pakko on jostain asiaa kysellä. Eli onko muita, jotka kärsivät ko. inhottavasta vaivasta, ja haaveilevat vauvasta? Netistä olen löytänyt asiasta kovin ristiriitaista tietoa, ja aihe mietityttää kovin. Uskaltaisiko sitä alkaa vauvantekoon, ja mitenköhän kaikki menee. Joudutaanko esim. sektioon tms. Seurataanko raskautta tarkemmin kuin yleensä?
Kiitos jos joku viitsii vastata!
Terv.
Siiri
Kommentit (2)
Mun tuttavalla puhkes eka kertaa herpes alkuraskaudessa, ja silloin sanottiin että jos herpes on synnytyksessä vielä niin tekevät jotain (en nyt muista mitä) mutta ei koskaa sanottu että vauva leikkaamalla otettas maailmaan. Vauvasta otettiin herpes testi synnytyksen jälkeen ja se oli negatiivinen. Sen eka kerran jälkeen ei herpestä ole enää näkynyt ja kaikki lapset on ihan alakautta syntyneet.
Minulla on myöskin genitaaliherpes. Neuvolassa ei siihen mitenkään reagoitu, enkä ole huomannut että rakkulaa ikinä olisi ollutkaan. Mielestäni asia on niin että jos synnytysvaiheessa on rakkula niin silloin leikataan. Meillä tehtiin sektio perätilan vuoksi muttei muuten sektiosta ollut puhettakaan.