Vi//umainen niska-/hartiasärky
Yritä nyt sitten nukkua kun kyljellään ei pysty olemaan. Silloin särkee eniten. Isot annokset Buranaa ei auta. Pakko kait huomenna soittaa terveyskeskukseen, jotta saa jotain parempaa särkylääkettä, että pystyy nukkumaan. Niskan hartiaseutu kosketusarka. Joku paha niskajumi varmaan. Mikä teillä on auttanut pahaan niska-/hartiasärkyyn?
Kommentit (37)
Youtubesta löytyyvaikka mitä jumppia
Muista istua selkä suorana. Ongenkoukkuna istuminen kipeyttää niskaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei nykyään enää näin neuvota kuulemma. Vaan neuvo kuuluu nykyään näin: älä jämähdä yhteen asentoon, vaan vaihtele sitä. Nouse ylös usein ja tee muutama taukojumppaliike. Tärkein asento on seuraava asento!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nykyään enää näin neuvota kuulemma. Vaan neuvo kuuluu nykyään näin: älä jämähdä yhteen asentoon, vaan vaihtele sitä. Nouse ylös usein ja tee muutama taukojumppaliike. Tärkein asento on seuraava asento!
Ei se mitään haittaa.
Minulla on auttanut lämpötyyny ja sen jälkeen venyttely ja liikkeet eri suuntiin. Varsinkin niskan venyttely sivullepäin auttaen toisella kädellä.
Kannattaa katsoa että tyyny on hyvä, ettei niska ole huonossa asennossa nukkuessa.
Vierailija kirjoitti:
Löytyy kyllä, mutta yllättäen noilla toisten näyttämillä kotikonsteilla saa itsensä vielä kipeämmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Pään ja niskan pitäminen suorana on yksinkertaisempi keino. Luurin tuijotus on sitä pahinta, mitä voi niskoilleen tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mitään haittaa.
Selkä suorana ja tuijottaa puhelinta ja kenties näpyttelee. Mitä tapahtuu? No niskat rasittuvat ja niin perkeleesti.
Mulla toi oli migreeniä, joka paheni hermojen pinteistä ja tulehduksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyy kyllä, mutta yllättäen noilla toisten näyttämillä kotikonsteilla saa itsensä vielä kipeämmäksi.
Joo. Nämä tekevät usein vaan hallaa, varsinkin kaikki missä tehdään venytyksiä. Venyttely pitäisi oikeastaan kieltää jollain lailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mitään haittaa.
Selkä suorana ja tuijottaa puhelinta ja kenties näpyttelee. Mitä tapahtuu? No niskat rasittuvat ja niin perkeleesti.
No sinun kannattaa lopettaa tuollainen touhu.
Veto on kipeytyänyt niskan nuorempana. Vanhempana meni joku olkapäälihas jumiin tms enkä saanut kättä nostettua. Lääkäriltä / Fyssarilta löytyi apu.
Vetoa saanutta niskaa ei saa venytellä, se menee parissa päivässä ohi villahuivin kanssa
Missä asut? Keusote on ainakin lomautettuna.
Edellä neuvottiin, että älä hiero. Minulla on auttanut hieronta niskan ja kaulan juuren lihasjumeihin. Kokeilin itse missä kipu tuntuu ja sitten käsittelin sitä kohtaa kunnes kipu hellitti. Oma käsi yltää hartian taakse ja osittain kaulan alapuolelle. Otin kohdan tai kohdat alhaaltapäin sormien ja ylhäältäpäin peukalon väliin ja puristelin kipeää kohtaa. Oikealla kädellä vasemmalta puolelta ja vasemmalla kädellä oikealta puolelta. Välillä tauko, ja sitten uudestaan kunnes lihasjumi lähtee. Ei enää pääse pahaksi kun opin tuon.
Frantsila:ssa on hoitotyynyjä, joilla tarkoitetaan uunissa tai mikrossa lämmitettävää kauratyynyä, joka laitetaan kipeän kohdan päälle.
minulla oli joskus u- mallinen, sen sai niskan takaa hartioiden päältä eteen. En tiedä mistä niitä saa. Se lämmitti ja rentoutti, mutta ei se poistanut lihasjumeja.
Eli minulle auttoi vain hieronta. Ilman etukäteen lämmitystä. Tein sen siis itse. Toki voi pyytää jotain hieromaan siitä kohtaa missä lihaskipu tuntuu. Kunnon otteella, ei vain hipelöintiä.
Lääkärit eivät valitettavasti voi määrätä kuin lääkkeitä. Miksi lihaskipuun söisi kipulääkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mitään haittaa.
No sinun kannattaa lopettaa tuollainen touhu.
Enpä noin teekään missään nimessä. Hoidan surffailutkin joko tabletilla tai pöytäkoneella. Yli 30 vuotta toimistohommia päätä pakosti roikottaneena tiedän, mitkä ovat jälkiseuraukset. Opettele sinäkin puhelimesta pois, kiittelet neuvosta joidenkin kymmenien vuosien päästä viimeistään.
Minulla auttoi dao diu dou di dongeli dumm dum dum te jing jumppa tai Qiguniksikin ne sitä kutsuu.
Opin sen työväenopiston kurssilla. Hämmästyttävää kyllä, mutta se pitää paikkansa, jos sijoitat aamulla siihen 30min joka päivä keskittyen, niin multa lähti polvikivut, olkapääkivut, varpaista kivut, lonkasta kivut.
Avaa liikeratoja ja voimistaa samalla lihaksistoa ja ryhtiä. Opettaja kertoi että se on tuhansia vuosia vanha systeemi ja ensimmäisimpia virallisia jumppaohjeistuksia. Ennen tätä käytin kaikki kodeiinit, opamoxit, viinat ja kannabiksen öljyt, mutta kipu tuli aina takaisin kuten buranankin jälkeen. Noin kahden viikon aktiivisen treenin ja jatkuvan ylläpidon jälkeen kivut alkoi miedontumaan. Kahden kuukauden jälkeen ryhti oli parempi ja käsien liikelaajuus myös laajempi ja kivut alkoi olla poissa kokonaan. Toisinaan on päiviä aamulla kun pieni tuntuma on olkapäässä, mutta ei mitään samalaista kuin ennen. Kykenen jopa heittämään palloa koiralle. Olkapää oli vuosikymmeniä niin kipeä etten voinut heittää palloa tai nostaa kättä ylös. Huomioitavaa että viikon harjoitusten jättäminen aiheuttaa ainakin minulla kivut. Nykyään teen aamuin ja illoin. Yhteensä tunti. Kivut on poissa. Kaveri ehdotti että sinaappia kun voitelee nivelille ja vetää elmukelmua päälle saunassa, niin johan lähtee. Niin en kokeillut sitä, mutta sinä joka luet tätä, niin kokeile ihmeessä. Kun on kovat kivut, niin kaikkea pitää kokeilla. Minulla on oma sormien pyörittely qigun, koska sormien nivelet on sihteerin työstä menneet aikojen satossa äärimmäisen kipeäksi. Niin pyörittelen sormia samalla idealla laajentaen liikelaajuuksia. Tuntuisi auttavan. Siitä minulla ei ole videota koska se on oma jumppani.