Mistä johtuu yhtäkkinen hyvänolontunne?
Ovatko energiakentät muuttuneet vai mikä voi selittää yllättäen tapahtuvan voimakkaan hyvänolontunteen? Koin äsken hyvin voimakkaan hyvänolontunteen aivan kuin joku rakastaisi minua syvästi kaivaten, vaikkei minulla ole puolisoa eikä ketään seurana. Olen yksinäinen erakkoluonne. Mistä tuo voi johtua? Lähettääkö joku minulle energiaansa vai mikä on? Rinnassa tuli paine, sellainen lämpö ja samanlaisen tuntemuksen koin eilen eikä ole kyse mistään unten rajamailla olosta tai kuumista aalloista vaan jostain henkisestä. Oletteko kokeneet samaa?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Bipo
Ei ole sellaisia ongelmia.
Veikkaan että Jumala yrittää tavoitella sinua. Elämme lopun aikoja ja hän haluaa tavoittaa jokaisen luodun ja rakastetun
Joit vahingossa kotikaljaa, joka oli käynyt liikaa. Kuvittelet, että oli 0%, mutta oikeasti oli 5%.
Kävi kerran työmaaruokalassa ihan oikeasti.
Et kai vain ole harrastanut vahingossa liikuntaa? Se saattaisi selittää itsesäälilin hetkellisen hellittämisen.
Vierailija kirjoitti:
Se on joku hetkellinen mielenhäiriö. Mullakin välillä tulee sellaisia voimahetkiä, jolloin tuntuu kuin verhoja raottaisi ja näkisi jonnekin kauas aurinkoiseen. Näinä hetkinä tuntuu, että minulla on vielä kivoja asioita edessä ja toivoa tulevaisuudessa. Energian ja tarmon määrä triplaantuu. Kestää hetken, sitten verhot taas sulkeutuvat. Mutta ois kyllä mahtavaa, jos voisi tuntua siltä koko ajan!
Ei ole mielenasia kun lämpö ja rakkaus tuntui rinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelit huomaamattasi jotain miellyttävää.
En ajatellut mitään enkä ole syönyt yhtään mitään.
Minulle tuo onnistuu vain päihtyneenä.
Sun ÄO nousi hetkellisesti 69 -- 70, siitä johtui
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelit huomaamattasi jotain miellyttävää.
En ajatellut mitään enkä ole syönyt yhtään mitään.
Heh. Ihminen ajattelee yllättävän paljonkin asioita ihan tiedostamattomalla tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on joku hetkellinen mielenhäiriö. Mullakin välillä tulee sellaisia voimahetkiä, jolloin tuntuu kuin verhoja raottaisi ja näkisi jonnekin kauas aurinkoiseen. Näinä hetkinä tuntuu, että minulla on vielä kivoja asioita edessä ja toivoa tulevaisuudessa. Energian ja tarmon määrä triplaantuu. Kestää hetken, sitten verhot taas sulkeutuvat. Mutta ois kyllä mahtavaa, jos voisi tuntua siltä koko ajan!
Ei ole mielenasia kun lämpö ja rakkaus tuntui rinnassa.
Tunteet on nimenomaan mielen asia.
Pitkälle edenneestä hypotermiasta.
Vierailija kirjoitti:
Joit vahingossa kotikaljaa, joka oli käynyt liikaa. Kuvittelet, että oli 0%, mutta oikeasti oli 5%.
Kävi kerran työmaaruokalassa ihan oikeasti.
En ole juonut enkä syönyt mitään ja vielä vähemmän kaljoja.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuo onnistuu vain päihtyneenä.
Olen aina selvinpäin.
Salainen ihailija ajattelee sinua, niin siksi tunsit lämpöä ja rakkautta rinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku rukoilee puolestasi.
On mahdollista!
Se on pyhä henki!
Endorfiiniryöppy. Jostain syystä sun keho tuotti kyseistä hormonia. Satuitko ehkä runkkaamaan?
Mulle tuollainen äkillinen hyvä olo tulee esim. hiustenpesusta altaan ylle kumartuneena. Eräät selkälihakset varmaan venyvät siinä ja venyttävät hermoja. En mä muuta selitystä keksi.
Hyvä olo tulee kun oikaisen selkäni ja hermot ja lihakset palautuu venytyksestä ja kuormituksesta.
Aivokemioista johtuu. Muutenhan mitkään päihteetkään eivät vaikuttaisi ihmiseen. Aivoissa on sellainen palkintojärjestelmä, joka tuottaa tavoiteltavaa hyvää oloa eli euforiaa. Tuossa tilassa ihminen virittyy parhaimmilleen, mutta se on ohimenevää. Ihminen alkaa tuntemaan riippuvuutta asioista, jotka aiheuttavat euforiaa. Joillakin se on huumeet, toisilla musiikki tai liikunta tai monet asiat. Ei lienee ole tietoa mitkä mekanismit aivoissa määräävät mikä asiat aiheuttaa euforiaa missäkin tilanteessa. Se selviää vain kokeilemalla.
Vierailija kirjoitti:
Et kai vain ole harrastanut vahingossa liikuntaa? Se saattaisi selittää itsesäälilin hetkellisen hellittämisen.
En harrasta vahingossa mitään.
En ole sekoamassa.