Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että näin. Ihana lukea että muillakin uhmataan! Ja varsinkin kun ite imetät. Hermoja kuluu ja ääntä ei säästellä kun menee todella yli. Esikoinen vetää raivokohtauksia ym, mut onneks veikka on ihana! Purkakoot muhun kiukkunsa. Osaa kyllä pyytää anteeksi ja halatakkin.

Mistähä ollu puhe..

Painosta: mulle tullu kamala halu päästä laihduttaa ja kuntoilee toi lyllyvä mahan jäämä pois! Mut maltan kun täysimetys viel sujuu kivasti. Painohan tippu 4kg raskausaikana, 6kg jäi sairaalaan ja 2vkos oli lähteny taas 4kg, eli 14kg. Hui... Yritän muistaa syödä et maitoa riittäs, mehutuoppi on aina pöydäl ja juonkin paljon.

Imetys: sairaalas käytin kumia toisen rinnan kans mut kotona jäi pois. Poitsu imee tosi hyvin, välillä tankkaa tiheään ja väsyttää se jatkuva imetys, mut en tahdo korviketta antaa. Neidin kans kun imetys ei toiminu ja sai koko ajan korviketta lisänä, haluais nyt onnistua edes siihen 2kk asti. Neitihän söi 2,5kk soseita jo.. Terkkarille ei kerrottu mitään =)

poitsu nukkuu n.2-5h, yöt menee 1-2 syötöllä. Alkanu jo seurustelee ja hyvin topakka ukko! Napatynkä irtosi eilen.

Itkuherkkyyskin tasaantunut. Oon saanu purkaa ystäville sairaala-ajasta ne ikävimmät muistot, teholta, haavakipu/vuotaminen.. Ärsyttävimmät hoitajat ym.

Nimi julkistettiin eilen, juhlat 30pvä ja suunnittelu hyväs vauhdis.

Nyt kun haava parantunut ja antaa hieman liikkua enempi niin mielikin hyvä!

Miten muuten teille joilla useampi sektio, on sanottu nostelusta? Kun mulle yks sano 1kk, toinen 6vkoa ja kolmas 8vkoa, että ei saa vauvaa painavempaa nostaa.. Et mikähän noista lähimpänä totuutta.

Jälkitark. Vasta reilun kk päässä. Tahtoo elää normaalisti jo! Jumpata lihaksia ja tanssia, kun suunnitelmis ostaa se tanssipelimatto ja ilahduttaa naapureita pomppimalla kuin 100 norsua ;D

kesäpvän jatkoja!

Eemeli 3vkoa 3pvää, isosisko 3v 3vkoa 4pvää ja äiti joka ihmettelee mihin tää aika menee!

Vierailija
22/43 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuumaa saada itteensä koskaan kirjottaan ku tää on niin hidasta:)

Piti sämpyläiselle siitä maidon tulosta sanoa.. Mulla kans nousi ihan älyttömästi maitoa sillon alussa ja synnäriltä ne sano että ei kannata lypsää, että suihkussa vaan vähän valutella... no siinä ois menny kyllä ikä ja terveys.. kotona sitte kun vauva oli syöny pumppasin pari kertaa rinnan tyhjäksi kun alko jo olla lieviä rintatulehduksen oireita kun rinta ei tyhjentynyt koskaan kunnolla, ja niin se sitten tasaantu pikkuhiljaa vauvan tahtiseksi. Ei tosiaan monasti tarvinut pumpata kun jo helpotti...se jatkuva " räjähdyspiste" oli kyllä tuskasta...

Isot onnittelut Larulle!!!!!! Hupaista jos te ootte olleet Tiitiäisen kanssa siellä fyssarillakin samaan aikaan, kun te viimeisinä taistelitte odotuspuolella:)

Emmin näppylät on lisääntyneet jo päänahkaan... mutta ehkä ne pikkuhiljaa alkaa hävitä nassusta.. sitä vauvarokkoa kans mietin, mutta voiko se olla vain kasvoissa? hikinäppylöitä olis varmaan muuallakin ja eivät olis näin kauaa...

Muuten menee hyvin.. kovasti on alkanut pulauttelemaan.. eilenkin yhden syönnin jälkeen lähemmäs 10 isoa pulautusta...ei ihme että oli taas puolen tunnin päästä nälkä...

Meillä irtosi se napatynkä muistaakseni noin puolentoistaviikon ikäisenä..eikä silloinkaan kunnolla..pari viikkoa piti vielä metyleenisiniliuoksella kuivattaa sitä märkää länttiä mikä jäi jäljelle...nyt on oikein hyvä:)

mennäänpäs vaihtamaan vaippaa kun pikkusen imelälle tuoksuu:)

mirage+emmi 5vk 6pv

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ilmoittaudun nyt tälle puolelle. Synnytyspuolelle laitoinkin jo lyhyen viestin. Lähinnä Larulle ja Tiitiäiselle haluan sanoa, että meidänkin vauva syntyi silloin 2.6. klo.18.15! Huvittavaa, että kaikille sattui sama päivä. Alku on sujunut ihan hyvin ja esikoinenkin on ottanut vauvan vastaan tosi hyvin. Nyt pitää mennä taas imettämään, mutta perehdyn pinoon sitten paremmalla ajalla.

A1b1c1 ja poika 5 vrk

Vierailija
24/43 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pikaisesti ilmoittaudun tänne vauvapuolelle. Meidän pikkumies 3810/51cm syntyi 24.5. vuorokauden käynnistelyn jälkeen melko vauhdikkaasti. Tänään tulee kaksi vkoa täyteen ja täytyy sanoa että kyllä on huusholli sekaisin meillä! Kymmenen vuoden tauon jälkeen vauva talossa, ja ei muuta tehdä kuin ihmetellään ja ihastellaan pikku ukkoamme. Tytöt 10v ja 11v hoitavat ja kantavat ja pukevat ja vaihtavat vaippaakin. On suht hyvä olo itsellä valvomisesta huolimatta kun ei tarvitse itse välttämättä revetä joka suuntaan, vaan saa jopa syödä ja juoda rauhassa ja ruoankin tehtyä, kun hoitajia riittää. Synnytys oli " kaamea" kokemus mutta huomaan että jo nyt rupeaa aika kultaamaan muistoja. On se vaan jännä juttu...

" Ikionnellinen kahden tytön ja pikku pojan äitee"

Vierailija
25/43 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis päivää.. Pikasesti tulin vaan kurkistamaan kuulumisia. Poika päikkäreillä ja typykin nukkuu. (nukkunu nyt 11 asti..)

Niin ja mieskin jo unilla, kai se on tehtävä pian seuraa! :D

Tänään kävi terkkari kotona. Hyvin on tyttö kasvanu! 3998g paino siis syntyessään, kotiin lähtiessä n.3700g (maanantaina) ja nyt oli sitten 4100g. Ei siis epäilystäkään ettei tissimaito riittäis tai tarpeeks usein syötäis. ;) Napatynkä lähtee ihan hetkenä minä hyvänsä irti. Pitkiä pätkiä jaksaa tyttö olla hereillä, tai sitten se vaan tuntuu siltä. Eilen aamulla nukku 2h (9-11) ja valvo sitten (välillä torkahteli) klo 17 asti. Sitten maistukin uni 4h ja tankkaus ja takas unille. (tätä jatku koko yön klo 7 asti tankkaus-unta-tankkaus) Tänään taas sitten valvo klo 11 asti. (pari torkahdusta)

a1b1c1: Hienona päivänä päätti teidänkin vauveli syntyä!! :) Vielä kun olisit naikkarilla ollut. ;)

Mutta nyt pitkälleen.. :)

t:tiitiäinen, poika 2v5kk ja Venla 6pv (huomenna jo viikon!)

Vierailija
26/43 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin pikaseen ilmoittamaan, että jakaannus tapahtui 30.5.07 klo 15.20. Minimies jonka mitat: paino tasan 4000g, pituus 54cm ja pipo 33.5cm. Laitoin synnytyspuolelle tarinan..käykäähän lukasees.;) Uhkailu tosiaan tehos, kun käynnistyspäivänä käynnisty synnytys tasan sovittuna käynnistysaikana!;D

Pikkuinen on ihana rauhallinen hurmuri. Ollaan koko porukka ihan myytyjä.:)

Synnytys meni hyvin ei jääny traumoja, mut tää eka viikko on mennyt ihan sumussa, kun kivuilta ei oo oikein voinut keskittyä mihinkään. Päivä päivältä kuitenkin kunto ja olo on parempi. Istuminen ja kävely alkavat taas sujumaan.;) Imetys on käynnistynyt tosi hyvin ja maitoa riittää, vaikka muille jakaa.

Mut nyt meen asioita hoitamaan, kun pikkumies nukkuu. Oikein ihanaa vauva arkea kaikille ja ihanaa lämmintä kesää!:)

Yritän päivättäin tulla kuulumisia kattomaan. Tää alku on vaan aika hässäkkää, joten jossei musta kuulu, niin tiedätte syyn...:)

T: Daim ja minimies 1 vk +2pv

Vierailija
27/43 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA KAIKILLE UUSILLE VAUVAN SAANEILLE!!!!!Teitä oliki niin monta etten muista kaikkia luetella niin en uskalla edes yrittää ettei unohdu kukaan onnittelulistalta!!ONNEA kovasti kaikille!!!!!!taitaa olla viimesetkin toukokuiset jakautunut....ainakin pian;)

Meillä molemmat pojat nukkumassa,mies kalalla ja minä koneelle:)

tosin ei jaksa kauan olla...nukkumaan kiire vielä kun mahdollista et pikku-ukko nukkuu tunnin kaks ennen seuraavaa syöntiä.

Tissimaito riittää tääläkin ja on tuo maidontulo alkanut tasaantua:D ihanaa ku ei enää tissit räjähdyspisteessä kaiken aikaa. kyllähän ne välillä aina täyttyy,mut melko hyvään tahtiin poju niitä tyhjentelee:)

PUMPPAAMISESTA olitte jotai kirjotellu....mä en myöskään pumpannut alussa vaikka mieli olis tehnyt...oli nää tissit sen verran täynnä ja kauhea olla,mut suihkussa " tyhjentelin" ja kärvistelin muutaman päivän nii nyt on tasaantunut=) oon myös kuullut et pumppaaminen vaan lisää maidontuloa...tai siis mitä enempi imee/pumppaa niin sitä enempi alkaa maitoa erittyä;) niinhän se on vähän imetyksenki kans...toisinaan tulee ja meneeki maitoa enempi ja toisinaan taas vähempi....mut tyytyväinen oon ku maito on riittänyt ja vauva kasvanut.painoa tullut hyvin ku eilen painoi 4190g(syntyessään3310) ja tänään tuli ikää 2viikkoa!

äkkiä tää aika vaan tuntuu menevän....iiiiks musta tuntuu et mulla on ikuinen vauvakuume!!haikeana jo mietin et tuo pikkumies tossa koko ajan kasvaa....ja tää vauva-aika menee niin älyttömän äkkiä!!!

tällästä tänne....taidan jatkaa viel muita hommia ja pian kömpiä sänkyyn!!!! mukavaa viikonloppua kaikille ja ihanaa vauva-arkea:)

toymama&isoveli1v6kk&pikku-ukko 2vk

Vierailija
28/43 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö nukkuu mut saas nähdä, kuinka kauan...

NAPATYNGÄSTÄ oli puhe: Meillä irtosi varsin myöhään, Emmi oli jo melkein kaksi vkoa vanha. Aloin jo ihmetellä, että irtoaako se ollenkaan.

IMETYS: MIITU taisi pähkäillä, tuleeko lapsi nopeammin pullosta täyteen. Taitaa riippua imuotteesta ja siitä, onko maito " tiukassa" .

JULKISILLA PAIKOILLA mä en myöskään imetä. Tosin, jos on hyvä lastenhoitohuone, siellä voin imettää muttei tulisi mieleenikään repiä tissiä esiin kahvilan pöydässä. Meillähän tyttö ei tosin muutenkaan suostu syömään rintaa kuin ehkä minuutin tai kaksi eli kotona mennään lypsämällä ja julkisilla paikoilla vastikkeella.

Meillä tosiaan imetys on mennyt vähän sellaiseksi hellyyshetkeksi, jolla ei juuri ole tekemistä ravinnonsaannin kanssa. En enää ole jaksanut stressata asiasta ja kiusata meitä molempia. Siispä kerran pari päivässä tissittelemme muutaman minuutin ja se on vaan selkeästi sellainen halailuhetki. Ruokansa Emmi ottaa pullosta. Joten lypsyhommia on runsaasti. Oli se sitten oikein tai väärin, en jaksa enää menettää yöuniani asian takia.

MIRAGE: Hymyilyttää aina lukea tekstejäsi, kun meillä on kaimavauvat. Terkkuja siis sinne pikku-Emmille! :)

SINU: Kuinkas teillä menee? Jatkuuko itkeskely? Oletko vaihtanut D-vitamiinin öljypohjaisiin?

Jaahas, tyttö heräilee. Hyvää vointia kaikille!

Jansku ja Emmi 4vkoa

Vierailija
29/43 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma!!!!Olin poikien kans aamulla lenkillä:) tulihan ne tuplarattaat sittenkin ostettua ja taitaa niille olla vaan käyttöä!mukava päästä ulos molempienki kans välillä vaikka se lähteminen kesti KAUAN!vauva nukku tyytyväisenä koko matkan ja isompi istuskeli vieressä.nyt mies nukuttaa isompaa ukkelia päiväunille ja pienempi nukkuu vaunuissa. kyl tekis itekki mieli mennä nukkumaan,mut en malta....ja tekemistäkin olis vaikka kuinka! viime yö meni huonommin....vauva ähis vähän väliä. ekan pätkän nukkui ihan hyvin jotain 3tuntia(20.30-23.30)sit söi ja nukahti kylläkin mut siitä eteenpäin heräs tunnin puolentoista tunnin välein ähisemään ja söikin sitte joka kerta muuten ei tyytynyt millään eikä uni jatkunut!ei paljo ite saanut nukuttua....hyvä jos tunnin pätkiä muutaman.puol6sitten heräski kunnolla ja ähis monta tuntia....välillä kelpas tissi hetkeks ja sitte taas alko ähinät eikä nukahtanut ollenkaan. puol10 sitte lähettiin ulos ja heti nukahti kyllä kun lähettiin liikkeelle:D

NAPATYNKÄ irtos meidän pojalta viikon iässä.ei siinä enää paljon oo putsailtavaakaan...pikkasen vielä " vuotaa" ja kerran kaks päivässä putsailen,mut hyvältä näyttää jo:)

Meillä nimipohdinnat menossa.mä en millään sitten keksi lopullista nimeä ja mieskään ei sano juurikaan mitään!!välillä mulla jo on nimi päätetty,mut sitte taas tekeeki mieli vaihtaa....on tää vaikeeta. 3etunimi vaihtoehtoa olis mut niistä ku nyt osais päättää;) ristiäiset on kuukauden päästä et onhan täs vielä aikaa miettiä:)

nyt kuulu pyykkikone sammuvan niin meenpäs laittamaan heti ulos kuivumaan ennen ku vauva heräilee! Voikaahan kaikki äidit ja vauvat hyvin!!

Vierailija
30/43 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva tuli sovitusti 25.5. Odotuspuolelle merkkasin mutten tänne vielä mitään. Vatsalihasliikkeet on kai pannassa kaksi kk, jopa sterilisaation jälkeen. Voi tulla tyrä, ei ole kiva, jos suolet pullistuu.

Itsellä neljäs sektio ja arpi siisti! Aika rauhallisesti olen ottanut, kiloja on pudonnut kymmenen. Mun strategia on ollut, että laitoksella syön kuin lintu, miltein painoni verran :-) Kotona maltillisemmin.

Mahan pienenemistä mittaan housuilla. Caprit ja sortsit mahtuu jo kiinni, ensiksi kätsysti kuminauhaviritelmällä ja nyt ilman kuminauhaa, jee.

Ei juuri jumppaa, mutta runsaasti nesteitä, vesi on paras, piimä kakkonen. Eilen oltiin Prismassa ja vaikka imetin ja kuivitin (tai meillä on vvv-vauva) lastenhoitohuoneessa, neiti valitti hyllyjen välissä. Tissi suuhun vain. Vartija siinä partioi kohta, että muako epäili? Mulla oli toppi ja siinä päällä pellavainen lyhythihainen paitapusero, joten ei nyt kovin hyvin esillä mikään. Rintani lienee kokoa d... No, vauvahan oli sitten kuitenkin kylläinen ja nukahti sit roikuttuaan pää alaspäin. Nukkui sopivasti ennen kassaa.

Ongelma, yritän antaa suudelman miehelle, niin maito nousee rintoihin. Ei taas muistanut tätäkään

Minna ja neiti 15 pv

+isommat

31/43 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas kurkkimaan iltamyöhään ja lukemaan viimeisimmät viestit.

Meillä on vietetty tänään ristiäisten tapaisia (vauvaa ei kastettu), vai olisko oikeampi sana vaikka ne nimiäiset. Miten vaan, mutta pojan nimeksi tuli Joona Tapani. Ekasta nimestä oltiin yhtä mieltä eikä muista vaihtoehdoista edes keskusteltu, molemmat oli miettinyt samaa nimeä. Toinen nimi on mun isältä (kuten oon aiemmin varmaan moneen kertaan selittänytkin). Sellaisen mielenkiintoisen huomionkin tein, että meillä kaikilla kun on 2 etunimeä, niin kaikilla toinen nimi päättyy i-kirjaimeen. :)

Pitäis suunnistaa taas sänkyyn, poika ähisee isän vieressä/sylissä ja taitaa kohta vaatia ruokaa. Josko tänä yönä taas nukuttais 7-8 tuntia putkeen kuten kahtena edellisenäkin yönä... Eilen aamulla oli kyllä tosi tukala olo, kun poika lopetti syömisen puolilta öin ja seuraavan kerran heräs vasta puoli 8! Mulla oli rinnat ihan täynnä, ja kun poika aloitti ähinänsä, niin sitten alkoi maitosuihku. :) Meinas osa mennä pitkin naamaa, kun ei ehtinyt raasu kaikkea nielemään... Tänä aamuna muuten sama juttu, mutta unta vedettiin 23-06 ja suihku jäi puuttumaan, onneksi!

Mutta sinne nukkumaan. Hyviä vointeja kaikille!

Äippä kera Joonan ja isompien sisarusten

Vierailija
32/43 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin mäkin välillä tulla kurkkaamaan!

Meillä tyttö voi tosi hyvin ja paksusti, neuvolassa oltiin viime pe ja painoa oli tullut viikossa 400g! Eli tytölle maistuu maito ja muuten sitten nukkuukin vaan. Kai tää kuumuus väsyttää pientä vielä enemmän vaikka onkin vielä niin pieni et nukkuu vaan. Nyt on alkanu tulla kyllä selkeesti jotain hereillä olo-rytmiä, aamulla tyttö on pitemmän aikaa hereillä, sitten nukkuukin koko päivän ihan iltaan asti ja sitten taas illalla on pari tuntia hereillä. Eli syömistä lukuunottamatta tyttö nukkuu vielä tosi paljon.

Eilen sain vihdoin ostettua sellasen vauva-ajan muisto-kirjan vihdoin, nyt onkin sitten kaikki tarpeellinen ostettu.

Painosta: mulla on lähteny 10 kg painoa, lähtöpaino oli 59 kg ja nyt oli 63,5 jäljellä kun neuvolassa mittasin. Sen huomaa että se on pakaroissa ja reisissä, kun omat housut tai hameet ei mahdu vielä päälle. Mut ostin sellaset stretch-caprit jotka menee sit jos tästä vielä laihtuu, et ei oo liian isot.Ja yks hame mulle menee joten niillä tää alkukesä menee:)

Vauvalla oon käyttäny nyt kestovaippoja vallan, paitsi jos mennään jonnekin niin oon laittanu kertiksen. Lähinnä harsoja + kuorina villikset tai vekkulit. Mites muut, oliko puudeli ainaskin kun niitä ajatteli käyttää? Mites on kestoilu sujunut?

Nyt kahvihammasta kolottaa, ja esikoinen katsoo ti-ti-nallea ja pieni nukkuu joten rauhaisa aamiainen tiedossa:)

t:minnis80 + tyttö 2vko 3 pvä

Vierailija
33/43 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs kone aukas hitaasti nää sivut, jotenkin netti jumittaa taas. No pääsin kuitenkin kirjottaan meidänkin kuulumiset.

Tänään on mun ja miehen 1-v hääpäivä, jota pitäs viettää ikkunan pesun parissa :-) Viikon päästä on ristiäiset ja niitä ei kerkiä sit viikollakaan peseen, ja keskusta-alueella kun asutaan niin ikkunat todelllakin on LIKASET. Noo illalla viedään lapset mummulaan, että päästään kaksin syömään sentään johonkin.

Viime yö meni taas kahdella syötöllä, klo 1.30 ja 5.00. Kahtena edellisenä yönä tyttö heräs vaan kerran syömään, toisena yönä klo 3.30 ja seuraavana 4.30, voi että oli ihanaa, kun sai nukkua.

Päivisin vaavi on paljon hereillä, varsinkin noina hellepäivinä vauva ei meinaa nukkua millään tai nukkuu sellasia pieniä pätkiä.

Eilen oltiin mökillä ja pidin vauvaa pelkässä vaipassa vaunuissa, oli sen verran kuuma ja kun ei tuullutkaan yhtään.

Painostakos ootte puhunu täälä..mulla oli paino ennen raskautta 56-57 ja nyt paino näytti olevan 60kg, eli muutama kilo ois tiputettavana. Tiiättekö koska noita vatsalihaksia sais alkaa reenaileen? Yhtenä päivänä yritin tehdä, mutta sit mua sattukin alavatsaan vähän ja en uskaltanu enempää tehdä.

Nyt täytyy mennä jatkaan aamupuuhia, kun esikoinenkin vielä viihtyy lastenohjelmien parissa ja vauva nukkuu.

äite, pikkuemäntä 4vkoa ja pikkuisäntä kohta 3v

Vierailija
34/43 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ei liene juuri nettiaikaa jaossa..ainakin aamu on taas vajaan tunnin välein imutettu ja ähistäen nukuttu..että tästä se taas lähtee.

Vierailija
35/43 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ehtis hetken istahtaa koneelle. melkein ku tähän pääsee niin lähtö tulee....joko vauva heräilee tai esikoinen jotain. Uskomatonta miten äkkiä viikko mennyt....meidän ukkeli tänään viikon:) hui!

Kävin vasta tänää ekan kerran pihalla vauvan kans ku on ollu niin sateista ja tuulista,mut tänää ollu aivan mahtava ilma=)

IMETYKSESTÄ ootte jutellut paljon...täälä sujuu ihan hyvin,mut vauva ei syö kun 10-15min. ja yhen tissin kerralla. hyvä jos yhtäkään saa kokonaan tyhjennettyä. tää maidon tulo on vielä niin vauhdissaan,ei oo oikein tasottunut vielä. jatkuvasti tissit räjähdyspisteessä:( mut en oo pumpannu,yritän olla pumppaamatta ettei tää maidontulo lisäänny.

vauva syö 2-3tunnin välein,pääasiassa kolme tuntia on se väli et ihan kiva. yötkin on nyt menny ihan hyvin...syö ja sitte taas nukkuu.

ÄHINÖITÄ kyllä välillä on ja ite herään tosi herkästi ku vauva alkaa ähisemään....saa nähä tuleeko mahavaivoja....välillä on sellasta ähinää kehissä ja pientä itkua jos röyhtäsy ei oo tullu ja puklua/kakkaa tulossa. on kyllä hyvin saman tyylinen vauva ku isoveljensäkkin et reagoi tosi herkästi mahaan....et on varmaan luvassa taas mahavaivaitkuja:( saa nyt nähä.

KILOISTA puheen ollen....on niitä edelleen jäljellä,tosin meillä ei vaakaa oo ni en tiedä onko paljon paino tippunu mut sairaalas ei ollu tippunu vasta kun 7kiloa!aag eli kymmenen kiloa vielä olis jälellä. kauhea ajatus et nii paljon tosin tää olo on kyl huomattavasti kevyempi mitä raskaana ollessa.ehkä ne kilot siitä pikkuhiljaa....en jaksa stressata asialla!:)omiin housuihini en kyllä vielä mahdu...verkkareihin ja muihin rennompiin kyllä,mut farkut on vielä liian pienet lantiosta ja onhan tosta mahastakin pieni pömppö jäljellä. kaikki omat paidat näyttää kireeltä ja pömppö pullahtaa näytille:( mut jospa se siitä ajan kanssa...hih eikä tarttis suurentaa vaatekokoa:)

mitähän vielä oli....eikai ihmeempiä.pitää varmaan lopetella ja touhuta vähän ton esikoisen kans. se on muuten ihan kamalan kiukkunen ja kova hermostumaan kaikesta:( mulle kiukuttelee tosi paljon ja mikään ei oo hyvin. välillä on kyllä ihan oma itsensä ja vauvaaki kovasti kattelee/halailee/pussailee,mut on kyllä arvaamatonki...saattaa vetää vauvaa hiuksista sen jälkeen ku on ensin silittänyt.no onneks on tuo ukko lomalla....alkais muuten käydä varmaan pinna toooosi kireelle:( nyt saa sentäs nukkua päikkäritkin ku ukkoki kotona:)

mut nyt meen......kaikille iloista viikonloppua:)

toymama&poju 1vk&isopmi poju1,5v

36/43 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ollaan nukkumaan menossa. Yks syöttö vielä ennen puolta yötä, niin ehkä taas nukutaan viiteen kuten viime yönäkin. Tai sitten en vaan muista heränneeni välissä. :)

Kiloista tuli mieleen puntari, jossa kävin piipahtamassa... Nyt ollaan taas lähtöpainossa, vaikka taisin olla sitä jo sairaalassa. Mähän ennen laskeskelin, että kun vauva painaa sen 5 kg, ja istukka ja vesi ym loput kertyneistä eli 4,6 kg, niin kaikki olis siinä. Ehkä noi muut oli sitten kevyempiä, kun vauva painoi vähän enemmän. Vanhat vaatteet ei vielä ihan kaikki mee päälle, kun tuntuu paino kertyneen lantiolle ja se mahakin vielä pikkasen on pömpöllään, mutta eiköhän tästä pikkuhiljaa, jos päästäis lenkille. Sais lihakset liikuntaa ja kuntoutuis edes jonkinlaiseen kuntoon nekin. Painoa pitäis kyllä saada vielä pois, kun sitä tuli kolmosen jälkeen 10 kg imetyksen aikaan ja sen jälkeen.

Pikkuherra esittää kyllä nyt sen verran pontevat vastalauseet, että on paras mennä. Hyviä jatkoja kaikille!

Äippä + ' pikku' mies 15 pv + muut

Vierailija
37/43 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitteli semmonen babyblues täti kun on tätä oiretta ollut. Sanoi jotta ovi kii tunniksi makariin ja unta palloon..koskee myös isää. Niin..että ihan selkeästi omaan rauhaan lepäämään. Kun ei järki juokse niin näinkin yksinkertainen asia saattaa jäädä tajuamatta..se sitten sai huomaamaan senkin miten kiinni sitä vauvassa onkaan..eilen kävin kaupungilla kirpparilla reilun tunnin itsekseni..ja siitä eteenpäin olinkin vauvan imetys ja ähistys kierteessä..siis ei siinä mitään näinhän tämä menee mutta on tervettä huomata, että tosiaan hoidan vauvaa aika paljon ja väsyn siitä..että ehkä tämä on ihan normaalia väsymystäkin.

Eikö olekkin hölmöä, että tämä erehdyttävästi kuullostaa marmatukselta siitä miten raskasta nyt on..no totta on raskasta mutta olisin kyllä halunnut kitinät jättää odotuspuolelle..niin nythän se vasta tosin alkaa tämä äitiyshomma.

Täällä ähistellään taas kakkaa. Pitänee hakea sitä mallas..mitälie juttua.

Niin minä nukuin koko yön ..ihan tuolta puoli kahdestatoista seitsemään aamulla..mies ei :(

no hän nukkui aamun. heppu

Vierailija
38/43 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä odotellaan uutisia :)

-OP

Vierailija
39/43 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin tossa mökillä viikonloppuna ja kivaa oli. Sampo sai reissusta pienen nuhan mutta eipä tuo haittaa, kunhan ei vain pahene.

Imetyksestä: Mä imetän kans ja kun välit on sitä 2h luokkaa koko vuorokauden alkaa pikku hiljaa väsyttä... Nyt viikonloppuna ostin pari pötkilöö nannia ja mies sai hoitaa ekan syötön, joka on siinä 2 aikaan. sain ite nukkuu sitten kuuteen asti, kun seuraavaks vast sillo pyys poika ruokaa.. Ihanaa, normaalisti ku ne herätykset on 00, 02,04 ja 06.... Niin olin kuin uusi ihminen kun olin nukkunu ekana yönä jopa 4 h putkeen ja viime yönä menin vikan syötön jälkeen nukkuu, klo 22 ja nukuin sikeesti klo 6 asti ku mies syötti sen klo 2 syötön.. Näin päätin että tästä lähtien tehdään viikonloppuisin kun mies ei mee töihin. Arkisin hoidan kaikki syötöt mut sit viikonloppusin en. Saan nukkuu.

Kiloista: Mulla tuli vissiin joku 16 kiloa joista olis 8 vielä jäljellä.. Viitisen jäi sairaalaan, joten ei tässä kamalalla tahdilla ole kilot karisseet, ja kun muutenkin tätä painoa on tässä ihan liikaa.

Mulla oli vähän samaa kuin murmelilla nyt, sillo kaksosten aikana. Elämä muuttu niin totaallisesti ja väsytti ja kaikkee.. Ensimmäiset kuukaudet oli mulle henkisesti aika raskaita, joten tajua kyllä tunteesi.

Nyt onkin sitten ihanaa kun ei ole ilmassa mitään samantyyppistä kuin silloin 3 v sitten. Saan nautittua vauvasta ihan täysillä ja kaikki tuntuu niin hyvälle, edes tämä väsymys ei haittaa kauheesti:)

Kaksosten pissataantumus ei ota helpottaakseen, en vaan tajua kuin kauan ne meinaa pissata housuun kaiken aikaa.. AIkaa on kuitenkin menny kohta jo 7 vk.... Edelleen tulen hulluksi

Ja muutenkin tuntuu että pojalla on nyt joku kauhee mustasukkaisuus menossa. AIna kun puuhaan/imetän Sampoa niin se rupee tekemään kolttosiaan ja katsoo kyllä että ne huomataan.

Tytöllä onkin sitten joku 3v uhma menossa. Huutaa ja raivoo kuin heikkopäinen monta kertaa päivässä ja ne kohtaukset eivät mene millään ohi.. NÄitä tulee jopa yöllä, jos peitto on erehtynyt tippumaan tai jotain niin neiti vetää raivot siitä...

Että mikäs vauvan kanssa kun isommat on tälläisiä. Tuntuu varmaan mikä vauva tahansa helpolta kun vieressä raivoaa kaksi tuollaista.

Lauantaina olis sitten serkun häät ja suunnitelmissa olis että äiti jäis viihteelle sitten ja isi lähtis lastenkans kotiin, mutta saas nähä, en taida raaskia vielä kuitenkaan. Vaikka kaksoset olivat samanikäisiä kun ekan kerran kävin ulkoilemassa, mutta silloin tosiaan oli tota pientä baby-bluesia, joten oli pakko päästä silloin pois...

martina,sampo 6vk 4pv ja isommat 3v

Vierailija
40/43 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuipa hyvältä kun martina sanoi kokeneensa jotain samankaltaista kuin minä nyt. Tottahan minulla on iso riski kun on tuo masennus ollut jo ennen raskautta..että ei nyt vaan taas..

Olen kauhia analysoimaan itseäni ja oloani sen kun vois pois jättää. Minäkin hetkittäin saan kiinni siitä onnenpöppöröisestä tunteesta vauvan kanssa..miten ihana ja söpö ja pussaan sen vielä pilalle..mutta sitten kyllä saan itseni kiinni tuijottelemasta tyhjään naama vakavana..ehkä tämä nyt vaan vaatii sopeutumista ja minulta kasvua äidiksi.

Nyt ainakin vähän on tasoittunut tämä meno..aika samoihin aikoihin vauva tankkaa ja aika samoja määriä..hänhän on sen kolmeviikkoa..siinä yksi asia minkä meinaan unohtaa..että tyyppi ei ole vielä sen kauempaa täällä ollut.

mutta tässä tätä lätinää..nauttikaa keleistä ja ne onnelliset jotka mökille pääsee niin..nauttikaa minunkin puolesta.