Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****Heinäkuiset rohkeasti kesäkuulle****

01.06.2007 |

Hei mä ehdin ekana!

Uusi pino kesäkuulle. Kuinkahan moni muuttaa heinäkuunsa h-hetken jo tälle kuulle...

Iloista loppuodotusta meille!

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Eilen oli se synnytystapa-arvio ja lääkäri tutki tuon alapään tilanteen ja vähän oli jo kohdunkaula(?) lyhentynyt ja paikat avautuneet. Käsikopelolla painoarvio nyt on 3,3kg ja ultran painoarvio on 3kg. Käsittääkseni mahtuisi hyvin syntymään, mutta eilen ainakin neiti oli sitten perätilassa. Mä olin ihan järkyttyny, kun perjantaina neuvolassa terkka sanoi että pää heiluu vielä aika ylhäällä. Lääkäri sanoi, ettei käsikopelolla voi koskaan olla ihan varma kuinka päin vauva on. Mun terkka on kuitenkin ollut kans kätilönä, niin luulisin hänen tietävän mikä on peppu ja mikä pää, kai?! Mulla on kuulemma lapsivettä yläkäyrän yläpuolella ja yleensä tässä vaiheessa vauvat ei siellä mahdu enää uiskentelee, mutta mulla nähtävästi se on vielä mahdollista. No joka tapauksessa mulla oli 3 vaihtoehtoa mitä nyt tehdään eli suoraan sektio, suunnitellaan alatiesynnytystä vaikka vauva on perätilassa, mutta sitten pitäisi mennä meilahteen lantiokuvaukseen, että mahtuuko se vauva perätilassa tulemaan ja kolmas on yrittää kääntää vauva ulkokautta ja mä valitsin ton vaihtoehdon. Ens vkon tiistaina pitää mennä uudestaan kättärille, mutta mä toivon että neiti siellä itekseen kääntyilisi, ettei sitä kääntämistä tarvittaisikaan. Tosin musta tuntuu, että se on jo kääntynyt tai ainakin se on tuolla välillä ihan poikittain, et jospa se tiistaihin mennessä olisi oikein päin. Pe mulla on neuvola niin toivottavasti siellä sitten kans jotain selviäisi...

Inka mulla on kans tuota käsien puutumista, mulla lähti nilkoista turvotus pois ja nyt tilalle on sitten tullut sormien nivelien särky, enkä todella tiedä millä sitä helpottaisi. Koita noihin jalkoihin kylmää jalkakylpyä ja sitten yritä pitää niitä mahdollisimman paljon ylhäällä, jotta ne nesteet " valuisivat" sinne pallomaha kohtaan. Mulle terkka sanoi että sellainen asento missä jalat ja pää on koholla pitäisi auttaa siihen turvotukseen.

Terkkuja kaikille!!!

t. Joalin rv 37+1

Vierailija
22/63 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna oli menoa enemmän kuin laki sallii.. Lauantaina oltiin aamupäivä lasten tapahtumassa Lahden Ankkurissa ja iltapäivä synttäreillä. Yöksi mentiin vielä mökille, joten järvessä ilta pulikoitiin. Sunnuntain oltiin Kaivarissa. Ei olla ikinä ennen käyty, mutta reissu sujui oikein hyvin. Maanantai ja tiistai pitikin ottaa sitten enemmän levon kannalta, vaikka ei varsinaisesti mitään vaivaa olekaan. Sunnuntai illan ja yön vauva ei liikkunut oikein ollenkaan, mutta sen jälkeen taas ihan normaalisti, taisi olla vaan sen verran rankka reissu.

Eilen oli vika neuvolalääkäri. Kaikki ihan ok. Sf-mittakin oli taas noussut keskikäyrälle ollen 32. Vartalon ympärysmitan mukaan vaave olis nyt noin 2,5 kg eli laskettuun aikaan mennessä pitäis olla vajaa 3,5kg. Ei onneksi hurjan iso siis. Pää alespäin vaave köllii ja lapsivettäkin on normaalisti. Kanava lyhentynyt n. 3cm ja sormelle auki. Ei kuulemma tarvi kuitenkaan pelätä, että ihan heti lähtis syntymään. Toisaalta olenkin sitä mieltä, että hyvä vaan kun on nyt jo jotain tapahtunut niin ei tarvi ihan alusta lähteä sitten varsinaisen synnytyksen käynnistyttyä.

Kyllähän Suomessakin saa äiti sairaalassa olla sen aikaa, kun vauvat keskolassa, mutta se täytyy kustantaa sitten itse. Lahdesta muuten ei päässyt nenämahaletkujen kanssa kotiin vaan vauvojen piti osata syödä itse kaikki. Erilaisia käytäntöjä siis ihan saman maankin sisällä :).

Käsien puutuminen on kai melko yleistä loppuraskaudessa. Itselläni ei vieläkään turvotusta tai puutumista ole ollut, mutta ehtiihän sitä vielä. JOka ilta kyllä nostan jalat vähäksi aikaa ylöspäin ja olen " komentanut" miehen jalat rasvaamaan. Monesti kuitenkin illalla tuntuu jalat tosi rasittuneilta, kun koko päivän jalkojen päällä on.

Tulihan sepustus... Vointeja kaikille ja hienoa Taru, että uusi verenpaine lääke tehosi! Missäs Ipanapiina?

Peerit rv 35+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitsi...mitä kaikkea onkaan tapahtunut tässä viime viikkojen aikana! Hassua ajatella, että kahdella on jo vaavit sylissä! :) No aletaanhan tässä jo olemaan niin lähellä, että alkaa niitä vauvauutisia tulemaan....pitääkin alkaa käymään ahkerammin lukemassa. Ja kohta kun työtkin loppuu, niin sitten varmaan saa paremmin aikaiseksi kun on aikaa enemmän.

Joku kyseli käsien puutumisesta, mutta enemmänkin jalat on puutuneet ja särkee yöllä. Mutta on kyllä kädetkin turvoksissa, mutta ei ihan niin pahasti kun jalat. Myöskin sokerirasitustestissä kävin, kun painoa on tullut niin paljon ja siinäpä olikin yhdessä arvossa heittoa. Nyt sitten mittaillaan sokereita ja kyllä ne hieman heittelee ja on kohollaan. Ajattelin seuraavalla kerralla kysyä, että oisiko mahdollista käynnistää synnytystä viim. laskettuna aikana koska muutenkin synnytys pelottaa ja sitten jos tuo verensokerin heittely voi vaikuttaa vauvan kokoon....niin eipä tosiaan innostaisi odotella sinne 42 viikolle ja kun en leikkaustakaan haluaisi...:(

Täälä myös tykättiin uudesta äitiyspakkauksesta kovasti :)

Alkaa jo jännittämään kovasti, että koska tulee seuraavat vauvauutiset ja keneltä...kenelläs kaikilla olikaan la alkukuusta??? Joalinilla ainakin alkaa olemaan jo lähellä..:)

Inka-Mari rv 34+1

Vierailija
24/63 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nautin täällä mahdollisesti viimeisestä viikonlopusta kotosalla ennen synnytystä. Kävin eilen Hyvinkäällä lääkärintarkastuksessa ja läpäisin ne rimaa hipoen.

Verenpaineet olivat ihan ok lääkityksen takia, mutta nyt löytyi valkuaista virtsasta. Kun muuten minä ja vauva voidaan hyvin, niin pääsin vielä viikonlopuksi kotiin. Maanantaina katsotaan tilanne uudestaan. Lisäksi mulla on kuulemma todella vähän (liian vähän?) lapsivettä, joten sitäkin tarkkaillaan nyt tiiviisti. Vauva painaa nyt n. 2,3 kg ja täysiaikaisena painoarvio on 2,9 kg.

Mielenkiintoista nähdä, että milloin päättävät käynnistää synnytyksen. Tuskin tässä hommaa pitkitetään laskettuun aikaan (5.7.) asti? Nyt täytyy myöntää, että positiivisuus on vähän kadonnut, kun hyvin todennäköisesti vietän keskikesän juhlaa sairaalassa. :( No, vauva ei katso aikaa eikä paikkaa.

Kaikille muille oikein mukavia viimeisiä odotusviikkoja. Puuhailkaa te kaikkea kivaa minunkin puolestani! Nim. kyllästynyt loikoilemaan sängyssä/sohvalla.

Taru rv 37+1

Vierailija
25/63 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarulle tsemppiä hankalaan tilanteeseen. On kuitenkin todella hyvä, että olet tarkassa seurannassa!

Täällä alkoi tänään mammaloma, tai oikeammin se alkaisi tiistaina ja maanantaina on varsinaisesti kesälomaa - loput jääkin sitten mammaloman lopuksi pidettäväksi. Ihanaa mutta outoa oli kyllä kävellä työpaikalta ulos tietäen, että ihan heti ei palata...

Tänään oli myös ensimmäinen synnytysvalmennuskäynti - ihan OK, mutta pakko sanoa, ettei se minulle antanut juurikaan mitään. Ehkä olen lukenut liikaa kirjoja ja lehtiä... Ensi viikolla onkin sitten kaikenlaista: menen tapaamaan anestesialääkäriä (kun selkä on leikattu ja ei varmuutta voiko puudutteita antaa), neuvola ja viimeinen synnytysvalmennuskerta...

Terkuin,

Ragazzina 34+2

Vierailija
26/63 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina olin taas neuvolassa ja kyllä terkan mielestä vauva oli taas pääalaspäin ja sydänäänetkin kuuluivat alhaalta eikä ylhäältä. Mietin vaan, että voikohan ihan niihin sydänääniin luottaa kun mä olen niin pikkunen, että vauva taitaa tuolla olla aikamoisessa kippurassa ja yleensä aina viistosti. No tiistaina on aika taas kättärille niin siellä katsotaan ultralla tilanne. Muuten kaikki arvot olivat ok ja painoa oli tullut lisää vain 200g/vko, onneksi kun viimeksi oli tullut 1kg/vko.

Tarulla voi sitten pian olla vaavi sylissä. Koita nauttia viimeisestä mahdollisesta viikonlopusta. Mä olen kyllä sanonut meidän vauvalle, että juhannuksena olisi ihan hyvä aika syntyä. Mihkään maalle kun ei viitsitä enää lähteä niin joudutaan olemaan juhannus kaupungissa ja täytyy myöntää, että me kyllä vietäisimme sen mielellämme kättärillä :)

Huiskutuksia kaikille...

t. Joalin rv 37+4

Vierailija
27/63 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee käytyä aikaisempaa ahkerammin täällä lueskelemassa ja katsomassa mitä teille muille kuuluu :).

Tarulle vielä tsempitykset! Onkin jännä tilanne, jos vaikka jo huomenna rupeavat sinulla käynnistelemään! Tulehan kertomaan kuulumisia ja tuntoja taas, kun ennätät...

Toivottavasti Joalin pääset jo juhannukselta synnyttämään, kun sitä jo toivoisit. Sinulla kyllä jo viikotkin hyvin kasassa!

Itse olen tässä pähkäillyt sairaalakassin kanssa, kun ei sellaisesta ole aiempaa kokemusta. Aika hyviä vinkkejä olenkin löytänyt ja loppujen lopuksi eihän sinne pakosti tarvitse mitään mukanaan. Tai no ehkä neuvolakortti ja omat hygieniavehkeet on hyvä olla matkassa. Joko te muut olette kassin pakanneet??

Perjantaina vauva olisi täysiaikainen ja juhannuksena ei oikein löydy noille isommille hoitajaa, joten toivoisin, että synnytys käynnistyy vasta juhannuksen jälkeen ;). Saahan sitä aina toiveita esittää.

Tiistaina on seuraava neuvola, joten palailen varmaankin sen jälkeen...

Peerit rv 36+2

Vierailija
28/63 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saas nähdä, jäitkö jo tänään sairaalaan... Onneksi olet jo noin hyvillä viikoilla.

Mulla alkoi viime perjantaina kesäloma, jee!! Mammaloma alkaa jussin jälkeen, mutta nyt oli kyllä viimeistään ihan hyvä hetki jäädä kotiin, sen verran maha painaa jo ja tuntuu raskaalta istua pitkiä aikoja. Mitähän sitä nyt vaan hommailis päivät pitkät? Viimeiset työpäivät oli melkoista hässäkkää, joten viikonloppu meni lähinnä torkkuessa. Supistelujakin on ollut aika paljon jo. Oli tosiaan hyvin erikoinen tunne lähteä torstai-iltapäivänä parin tavarakassin ja kukkapuskan kanssa töistä...

Postista tipahti vihdoin äitiyspakkauksen noutolappu. En malttais odottaa miestä kotiin, mutta koska pakkaus kuitenkin painaa 8,4 kiloa, taidan odottaa kuitenkin.

Huomenna neuvola, hirvittää punnistus, kun on tullut mussutettua vaikka mitä.. :/

BB76 rv 33+6

Vierailija
29/63 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Sektio on nyt varattuna 26.6. Neiti ei suostunut kääntymään ympäri ja pylly edellä siellä edelleen on. No jos jostain kumman syystä olisi nyt ensi tiistaina kääntynyt niin sitten tullaan kotiin odottamaan, että synnytys käynnistyy itsestään. Tietty voi synnytys alkaa itsestään ennen tiistaita, mutta sitten se leikataan jos on pylly edellä. Eli vkon päästä tähän aikaan meillä voi olla pieni vauveli. Lääkäri sanoi, ettei hän edes ala kertomaan mulle alatiesynnytyksestä, koska mä olen niin lyhyt niin mulle paras vaihtoehto on sektio.

Eihän sille mitään voi, mutta kyllä mä olen täällä jo itkeä tihrauttanut, kun haluisin mielummin normaalin synnytyksen. Mut tämä kun ei ole mun päätettävissä niin ei sille sitten voi mitään... Saa nähdä kuinka mies sitten vauvan kanssa pärjää kun mä joudun olemaan siellä heräämössä sen 1,5-2h sektion jälkeen... Maanantaina menen vielä neuvolassa käymään...

t. joalin rv 38+0

Vierailija
30/63 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan hetki aikaa ennen kuin pienokaisemme heräävät syömään. Ihanaa lueskella teidän kuulumisianne ja odotuksen lopputaipaletta ¿ jännittävää kuka sitten seuraavaksi saakaan nyytin syliin!?! Tarulle voimia, tiedä vaikka sinulla olisikin jo pikkuisesi maailmassa.

Joalin; ymmärrän tunteesi ihan täysin, koska itse toivoin hartaasti pääseväni synnyttämään alateitse. Mulle sanottiin to neuvolassa eli päivää ennen h-hetkeä, että kyllä a-vauva on kääntynyt ja mä olin todella riemuissani. Noh, sitten NKL:lla ultrassa todettiin, että kyllä tässä kiireellinen sektio tarvitaan. Mä olin aivan rikki ja itkin ennen kun mut siirrettiin tuonne saliin ja olin tosi surullinen että en nähnyt vauvojen kaikkia ensihetkiä, tosin tässä tilanteessa se ei olisi välttämättä mahdollista muutenkaan. Mieheni pärjäsi todella hyvin ja oli ihanaa kun hän tuli luokseni heräämöön kertomaan kaikki kuulumiset onnesta soikeana. Tietysti harmitti, että itse en ollut mukana. Varmasti miehesi pärjää, omanikin pärjäsi kahden kanssa =) Huomasin, että olet ollut jonain samana päivänä kättärillä kun mekin olemme siellä käyneet pikkuistemme kanssa. Meidän naperot kasvoivat siis sen hetken siellä.

Meillä on kaikki mennyt oikein hyvin ja puuhaa kyllä riittää aamusta iltaan ja aika usein öisinkin¿=) Mutta nyt tuo mieheni meni jo vaihtamaan tuon prinsessan vaippaa joten kohta kaksi naperoa olisi tulisi evästämään. Kunpavauva kyseli kuinka tuo imetys onnistuu tuplana ja kyllä täytyy tunnustaa, että vielä se on hieman haasteellista mutta eiköhän siinä olla kohta jo ¿mestareita¿. Mutta nyt nappuloiden luokse ja sitten ulkoilemaan niiden kanssa =)

Valitettavasti en nyt ehtinyt kommentoida muille, mutta ihania ja odotuksen täyteisiä päiviä!!!

Onni

Vierailija
31/63 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa taas lukea kuulumisianne. Ei keisarinleikkausta kannata pelätä, varsinkin jos se on ensimmäinen. Se menee yleensä paremmin kuin toinen, saati kolmas. Minä olen kokeillut synnyttää sekä alakautta että keisariteitse ja kivut on oikeastaan vain erilaisia. Keisarinleikkauksessa kärsimys on noin 3-5 päivää jälkeenpäin, alatiesynnytyksessä ne n.2-24 tuntia ennen h-hetkeä. Mutta onneksi pelit, tekniikka ja lääkärit ovat niin kehittyneitä, että harvalle tulee mitään vakavia komplikaatioita keisarinleikkauksesta.

Minä olen viimeisellä kotihyppäyksellä ennen KOTIUTUMISTAMME. Pääsemme kaiketi viikonlopuksi tai viikonloppuna kotiin, tyypit kun ovat oppineet imemään rintaa niin hyvin. Ja se mitä eivät rinnasta jaksa, aiomme antaa pumppumaitoa pullolla. Keittiöremppamme ei tosin vielä ole ihan valmis, joten asumme viikon anoppilassa ennen lopullista kotiutumista.

Onnea kaikille synnytykseen! Ja hyvää juhannusta (onhan se nyt - vai onko?)!

Vierailija
32/63 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin äitiyslomalla! Aika on kulunut siivillä, harjoittelin lomailua jo viime viikolla ja totesin että hienostihan tämä menee! :)

Hauska lukea että kaikilla alkaa vähitellen tapahtua yhtä jos toista. :) Mekin saimme viimein ä-pakkauksen ja omaan makuun vaatteet olivat väreiltään vähän turhan hailakoita, pienelle pojalle olisi kiva olla vähän reippaampia sävyjä. No, onhan niitä tullut jo hankittuakin. ;)

Tänään olin neuvolalääkärillä ja yllätys oli suuri kun hän kertoi kanavan lyhentyneen noin 2 senttiin ja pehmenneen myös hieman. Lääkäri arveli, ettei tämä kaveri ainakaan yliaikaiseksi menisi. Suositteli myös ettei juhannuksen jälkeen enää kovin kauas korpeen lähtisi. Ja meillä kun oli tarkoitus vielä käydä kesäretkellä vähän kauempana... Olin aivan hämmästynyt tästä uutisesta, kun olin jotenkin aivan varautunut että kyllä tässä vielä 5 viikkoa on aikaa! Nyt täytyykin varmaan ihan oikeasti alkaa varautua vauvan tuloon! :o

Muuten olo on ollut mainio, ei tukalaa oloa, ei turvotusta, päinvastoin olo on parempi kuin esim. keskiraskaudessa.

Jännittäviä aikoja meillä kaikilla edessä!

Onnea ja tsemppiä kaikille viimeisiä viikkoja ja päiviä viettäville ja hyvää juhannusta kaikille!

Kirsu 35+0

Vierailija
33/63 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla jo kirjoittelin, mutta kävin välillä typyä nukuttamassa niin tekstille tapahtui jotain sillä välin...

Kyllä sitä hiukka höppänä alkaa olla. Viime viikolla sain neuvola-ajan tälle viikolle ja jäin jostain syystä käsitykseen, että aika on tiistaille. Tiistain tyytyväisenä marssin neuvolaan, tosin epäilys alkoi vaivaamaan, kun odotushuoneessa istui jo yksi odottaja. Harvoin on paikalla kahta samaan aikaan... No menin vessaan ja siellä sitten tarkistin kortista ja hups, siinähän luki ihan selvästi, että 20.6. Muina naisina marssin ulos ja eilen sitten menin uudestaan :)

Kaikki oli taas neuvolassa ok. Sf-mitta oli nyt 33 eli sentin kasvanut viikon takaisesta ja paino laskenut viikossa 200g. Verenpaineet kunnossa ja vauvan sydänäänet hyvät.

Onnin ja Kunpavauvan vauvakuulumisia on aina kiva lueskella. Hienoa, että Onnilla on mennyt kivasti kotona, vaikka varmasti työn täyteistä on. Muistahan ottaa paljon valokuvia, voi nimittäin olla, että ekasta vuodesta muista yllättävän vähän, vaikka ihan pirteä olo olisikin. Hienoa myös Kunpavauva, jos saatte näin pian vaavet kotiin.

Joalinilla onkin pian sektio. Varmaan jännä tunne, kun tietää etukäteen vauvan syntymäpäivän ja kaiken lisäksi se on noinkin pian!?

Kirsu, minullakin oli tapahtunut kohdunsuulla, mutta uudelleen synnyttäjällä se on ihan normaalia, eikä kait tarkoita synnytyksen ajankohdan kannalta juuri mitään. Minulla on kyllä tunne, että syntyy ennen laskettua aikaa, mutta näin ollen kärvistelen varmaan yli kaksi viikkoa yli lasketun ;).

Kaikille tosiaan tasapuolisesti leppoisaa juhannusta!

Peerit rv 36+6

Vierailija
34/63 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jihuu, kerrankin on sellainen vapaa aamu, että saan olla koneella ihan rauhassa ilman että tarvitsee olla järkkäilemässä tai tekemässä yhtään mitään....joten käytän tämän ajan hyödyllisesti ;)

Täällä on ollut ihanaa luettavaa, Onnin pikkuiset ja kunpavauvan vauva-uutiset ....ISOT ONNITTELUT vielä molemmille. Joalinin tuleva synnytys ja mites Taru, joko olet nyytin hakumatkalla?

Mites kaikki muut, h-hetki lähestyy ja jännitys kasvaa.....niin se aika vaan menee.

--------------------------------------------------------------------------

No, entäs sitten tänne, töitä töitä ja töitä. Eilen luulin, että olisi viimeinen virallinen työpäivä, mutta eipä taida ollakkaan. Ensi viikolla vielä parin päivän homma (tosin miehen apuna vaan, kun en suostu tekemään raskaita hommia), mutta kuitenkin jotain. Onneksi sitten lopetan kun saan tuon viimeisen asiakkaan pois jaloista. Mies ottaa sitten vetovastuun äippälpman ajaksi.

Eli tuossa syy, miksi en täällä ole käynyt. Mutta, muuten täällä on kaikki ihan mainiosti. Vauva voi hyvin ja kasvaa. Oma oloni on mainio, kaikki arvot sun muut on olleet koko raskauden aikana ok.

Tosin pikkuinen teki vielä jännitysnäytelmän viime käynnillä saikulla. Oli se 37 ultra ja tämä napero olikin sitten viimemetreillä kääntynyt perätilaan.

Käännettiin onnistuneesti, mutta sitten vauvan sydänäänet romahtivat ja saatiin pikainen siirto synnytyssaliin jossa olin käyrässä reilun kolme tuntia. Hätäsektio varauskin jouduttiin tekemään, mutta onneksi sykkeet tasaantuivat ja päästiin kotiin.

Eilen neuvolassa sitten todettiin että vauva on vielä onneksi raivotarjonnassa, mutta voi vielä hyvinkin kääntyä perätilaan, on sen verran korkealla keikkumassa.

Joten täällä ei muuta tehdä kuin odotellaan ja koetetaan nauttia näistä viimeisistä hetkistä esikoisen ja miehen kanssa...sillä kohta meidän pienestä vauvasta kasvaa isosisko ja toinen pieni ottaa paikkansa....

Toivotaan, että ensi viikolla pääsisin jo tännekin useammin lukemaan juttujanne, kun ja jos pääsisin irtaantumaan noista töistä. Johan tuo olisi jo aika päästä rauhoittumaan ja nauttimaan viimeisistä hetkistä pelkän massun kanssa.

Nyt toivotan kaikille oikein hyvää ja rentouttavaa juhannusta. Vauvakuulumisia on kiva aina lukea, joten ne on tervetulleita ja jo vauvan saaneet.....NAUTTIKAA pikkukääröistänne, ne on vaan niin pienen hetken pieniä.

Nyt on pakko mennä (taas.....argh)

Weimari ja Himpula 38+4

Vierailija
35/63 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava lukea, että kaikki ovat niin positiivisella tuulella ja voivat hyvin. Vauvaterveisiä alkaakin tänne varmaan kohta sadella aika tiuhaan, sen verran suuri porukka meillä on ja alkukuun la:ita muistaakseni aika monta. Joalin taitaa olla seuraavien joukossa, jännittävää...

En muista (raskausdementiaa tosiaan täälläkin), kirjoittelinko alkuviikosta, että olen lomalla ja tiistaina alkaa sitten varsinainen äitiysloma, jeees!!! Äitiyspakkaus tuli ja mä kyllä tykkäsin väreistä. Ainoastaan ruokalappu oli tosi kummallisen värinen. Tuli kyllä niin tyytyväinen olo suomalaiseen järjestelmään: saatiin ihan mielettömän hyviä ja tarpeellisia tarvikkeita ihan ilmaiseksi! No joo, tietty veroissa ne on maksettu, mutta kuitenkin.

Tiistaina olin neuvolassa. Paino oli tippunut 300 grammaa, vaikka olen syönyt ja syönyt ja syönyt... masumönkijä taitaa olla hurjassa kasvuvauhdissa. Muuten arvot oli ihan ok, hb:kin oli noussut jo 126:teen eli tosi hyvä mulle. Vauva on asettunut jo melko tiuasti lantioon ja on raivotarjonnassa. Toivottavasti tilanne pysyy näin h-hetkeen asti, sillä keisarinleikkaus ei houkuta minuakaan.

Synnytys on ollu mielessä viime päivinä tosi paljon, nyt kun ei tarvitse miettiä enää työasioita. Mitenköhän se alkaa, ja ennen kaikkea milloin? LA:han on vielä aikaa, mutta kipeitäkin supistuksia on ollut jo välillä aika paljonkin. Terkka käski soitella pikalääkäriajan, jos niitä tulee vielä tiuhemmin. No, mun tuurilla yliaikaiseksi menee kuitenkin... Jännittää silti, kohta meitä on kolme!

Aurinkoista juhannussunnuntaita!

BB76, 34+5

Vierailija
36/63 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tänään neuvolassa sitten eka kerran tuli aika negatiiviset fiilikset ja vähän alkoi pelottaakin tämä " tila" . Verenpaineeni oli noussut lähelle " riskirajaa" ja pissassakin oli hieman proteiinia. Lisäksihän minulla on ollut jo jonkin aikaa aika valtavasti turvotusta jaloissa ja sormissa. (Pelkään raskausmyrkytystä) Terveydenhoitaja antoi kotiin verenpainemittarin ja sovittiin että mittailen päivittäin. Levätä pitää ihan OIKEASTI (tuntuu kurjalta) ja muutenkin ottaa rauhallisesti.

Torstaina menen keskussairaalaan, jossa vauvaa yritetään kääntää ulkokäännöksellä. Sekin jännittää ja pelottaa. Tämä tyyppi on istuskellut jo pitemmän aikaa pää pystyssä, joten onhan se ihmeellistä, jos nyt vielä suostuisi kääntymään ja pysymään raivotarjonnassa loppuun asti - milloin se raskauden loppu sitten tuleekaan vastaan!

Onneksi säät hieman viilenivät, pystyy istuskelemaan puutarhassa ja nauttia kesän vihreydestä ja viileästä tuulesta!

Voimia kaikille!

Inka76, rv 36+1

Vierailija
37/63 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään siis oli neuvolakäynti ja kaikki arvot tuntuivat olevan ihan ok, paitsi hemppa hiukan oli laskenut, mutta ei kuitenkaan mitenkään pahasti. Taitaa korjaantua parilla mustamakkara-aterialla. Taitaa teistä monelle olla aika tuntematon tuttavuus tuo mustamakkara, mutta näin syntyperäiselle Tamperelaiselle se kuuluu normaaliin ruokavalioon. Pojat olivat taas uteliaina mukana kuuntelemassa ja keskustelemassa asioista. Taisivat jopa keskustella terkkarin kanssa enemmän kuin minä.

Joalinilla on sitten huomenna jännä päivä, kun saa nyytin kainaloon. Inkakin saa/joutuu lepäilemään kotosalla. Toivottavasti raskausmyrkytyksen oireet eivät pahene, vaan vauva saa vielä kasvaa ja voimistua masussa. Tsemppiä teille molemmille ja kaikille muillekin!

Oma elo täällä kotosalla on välillä ihan mukavaa ja jaksaa touhuilla kaikenlaista, mutta väliin mahtuu huonojakin päiviä. Taitaa tyttö masussa painaa välillä mamman suonia, niin ettei veri pääse normaalisti virtaamaan ja sen mukaan olo on tosi voimaton ja pienestäkin liikkumisesta jalat menevät maitohapoille. Viime viikolla alkoi jo kolmas päivä peräkkäin tosi huonoa oloa ja tihersin jo kotosalla itkua, kun en meinannut jaksaa omaa oloani ja siinä sivussa poikien jatkuvaa nahistelua. Soittelin osteopaatilleni voisiko hän pikaisesti katsoa rintarankaani ja alaselkääni jos sieltä saisi helpotusta olooni. Sain peruutusajan heti samalle päivälle ja jotakin hän taas sai aikaiseksi hiukan naksauttelemalla ja lihaksia venyttelemällä ja hermopäitä aukomalla. Olo oli aivan loistava käsittelyn jälkeen. On se kummallista kuinka noinkin pienellä käsittelyllä sai olon huomattavasti paremmaksi. Hän myös muistutti etten saa ollenkaan opetella kantamaan vauvaa lonkan päällä vaan aina olalla tai edessä, koska alaselkäni kuulemma menee juntturaan aivan varmasti. Tarvitseekin tuo ohje muistaa, sillä poikia kanniskellessa käytin paljon tuota lonkalla kantamista ja hartiat ainakin olivat vasemmalta puolelta aina jumissa, koska kannoin vasemmalla puolella ja oikealla kädellä pystyi sitten tekemään kaikenlaista.

-Masuasukkiko

Vierailija
38/63 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

18.6. klo 19.43 syntyi meidän pikku prinsessa. Pituus 44,5 cm ja painoa 1896g.

Oltiin viikko sairaalassa, että saatiin neidin sokeriarvot ja minun verenpaineeni kohdilleen. Tyttö voi hyvin, vaikka pienikokoinen onkin. Kaikki sanovat, että on kuin nukke.

Kotiuduttiin eilen ja paljon on ollut järjestelemistä ja ihmeteltävää. En ehdi nytkään kirjoitella pidempään, mutta halusin tulla kertomaan ihanasta uutisesta.

Taru

Vierailija
39/63 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja PALJON ONNEA Taru07:lle pienen prinsessan johdosta!!!! Samoin jo muille vaavinsa maailmaan saaneille. Itse täällä vaan takapiruna välillä kuikoilen koneella. Ei ihan samalla tavalla mahdollisuuksia olla koneella kun töissä, joten käyn vaan lukemassa muiden kuulumisia..

terv. vaavastatotta rv 35+1

Vierailija
40/63 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jännittäminen sitten loppui ja saitte pienen nyyttinne kotiin!

Joalinillakin taitaa olla jännät paikat - olisiko peräti vauva eilen syntynyt?

Tällä nautitaan mammalomasta ja netissä ei tule roikuttua yhtä ahkerasti kuin työpäivinä. Vauvan huonetta olen laitellut, maalaillut y.m. Nyt alkaa myös suurin osa vaatteista olla pestyjä ja silitettyjä mutta en vielä ole niitä kaappiin laittanut. Ompelukone surisee, kun tehtailen kestovaippoja ja vauvan huoneeseen pitäisi verhotkin vielä ommella... Ihanaa tämä puuhastelu!

Huomenna tapaan lääkärin, mielenkiintoista nähdä onko mitään synnytystä ennakoivaa nähtävissä. Itse en osaa mitään arvailla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan