Kuulin pääni "sisältä" selvän lauseen/tiedon. En ole koskaan kuullut harhoja tai saanut diagnoosia.
Oletteko koskaan kuulleet? Olen joskus kuullut nimeäni kuiskattavan joissakin tilanteissa mutta en mitään tällaiset selvää lasuetta. Nyt kuulin todella selvän lauseen.
Se meni tarkalleen näin: " Älä huoli valon soturi, me pidämme sinusta huolta."
Ette varmaan usko minua. Se oli täysin selvä lause joka "kuului" tietona päässäni. Ei ajatuksien tasolla vaan jollain muulla mitä en ole ennen kokenut.
En näe harhoja, ei pelkoja, en nukkunut, ei päihteitä tai lääkkeitä.
Saapa nähdä ymmärränkö joskus paremmin, tahdon luottaa.
Kommentit (68)
Minä kuulen tuollaisia unia. Siis osa aivoista nukahtaa ja alkaa kuulla unta. Toisinaan olen herännyt, alkanut aamutoimille ja samalla jatkan unen katsomista ja kuulemista. Nuo nukahtamiset erotan siitä ettei ne vaikuta todellisuuteen mitenkään. Joskus ne ovat jonkun leffan tai sarjan sitaatti, tai vastaavaa. Jos kuulen Ashin sanovan aivoissani "valitsen sinut", en ala harhailemaan olevani pokemon tai muukaan valittu.
Sitten on autismistani johtuva käskyjen tuottaminen, aistini poimivat ääniä ja tuoksuja, joita ei tietoisesti havaitse ja jos jotain pitää tehdä, esim. onnettomuuden välttämiseksi, aivoni tuottavat käskyn jota kannattaa totella.
Sitten vitsailen että autotonttuni on hommannut kännykän, tai nykyään älypuhelimen, kun usein yksin ajaessani kuulen vieraan soittoäänen. Luultavasti korvani poimivat jostain kauempaa ääniaallot ja aivoni tekevät siitä kertaluontoisen korvamadon.
Vierailija kirjoitti:
Kuulen kyllä puheääniä päässäni, mutta vain kun näen unia.
Hereillä en ikinä.
Unia nimenomaan nähdään ei kuulla, mutta jos jotain alitajunta haluaa erityisesti viestittää niin se on tekstinä kuten televisiossa. Musiikkia voi tietysti tulla, mutta se on toisella kanavalla.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa. Mun päässä Noitalinna huraa lauleskelee Pikkuveljeä. Se on soinut siellä viikon. Voisin vaihtaa johonkin toiseen korvamatoon jos jollain on ehdottaa.
Laura Närhi: SIskoni
Muutaman kerran olen kuullut ääniä ilmeisesti "pääni sisältä", mutta erehdyttävästi korvien kautta. Ihan kuin joku puhuisi vieressäni. Ensimmäisestä on aikaa jo yli 30 vuotta ja silloin vanhempi miesääni puhui useita virkkeitä, toinen on noin kymmenen vuoden takaa, kun topakka naisääni sanoi "päivää". Olen täysin terve, en käytä päihteitä ja molemmilla kerroilla olin täysin hereillä jotain päiväaikaan tekemässä. Kokemuksina kiinnostavia kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen ihminen, joka ajattelee, kuulee ääniä päänsä sisällä. Ihan normaalia, kuten tällaiset harmittomat unen ja valveen rajalla kuullut tai laulut tai yksittäiset sanat.
Skitsofrenia ja siihen liittyvät äänet ovat sitten ihan eri asia. Niissä käsittääkseni koetaan, että esim. joku puhuu ja käskee tekemään asioita. Tai henkilö kokee ahdistusta tai pelkää näitä ääniä, eikä niistä pääse eroon.
Ei jokainen kuule.
Kun ihminen on stressaavassa elämäntilanteessa, ääniä saattaa kuulla. Ei pidä pelästyä, sellainen on melko yleistä. Itsekin kuulin nuorempana tenttiin valmistautuessani pari kertaa nimeäni mainittavan ihan korvan juuressa, olin yksin tyhjässä huoneessa. Samoin lähiomaiseni kuoltua kuulin muutaman ääniharhan. Tällainen menee yleensä ohi kun elämä tasaantuu.
Totta. Clairaudience eli selväkuulo tarkoittaa spiritualistisessa ja esoteerisessa ajattelussa ajatusta siitä, että ihminen voi vastaanottaa tietoa kuulemisen kaltaisena kokemuksena, vaikka ääni ei tulisi tavallisesta ulkoisesta lähteestä.
👂 Mitä clairaudiencella tarkoitetaan käytännössä?
Selväkuuloa kuvaileva henkilö voi esimerkiksi kertoa, että hän:
kuulee mielessään sanoja tai kokonaisia lauseita
saa yhtäkkiä jonkin nimen, sanan tai viestin mieleensä
kokee, että joku ”sanoo” hänelle jotakin, vaikka kukaan ei puhu ääneen
kuulee joskus oman äänensä kaltaisen, joskus täysin erilaiselta tuntuvan äänen
saa musiikkia, nimiä tai muita ääniin liittyviä asioita mieleensä ilman tietoista yrittämistä
kokee saavansa viestin esimerkiksi edesmenneeltä henkilöltä, enkeliltä, oppaalta tai muulta henkimaailmaan liitetyltä olennolta.
Spiritualistisessa tulkinnassa ajatellaan, että kyse ei välttämättä ole fyysisillä korvilla kuulemisesta. Kokemus voi olla enemmänkin ”sisäistä kuulemista”.
🧠 Miltä se voi tuntua?
Ihminen saattaa esimerkiksi ajatella:
”En varsinaisesti kuullut ääntä korvillani. Se oli aivan kuin joku olisi puhunut ajatuksiini.”
Tai:
”Yhtäkkiä mieleeni tuli hyvin selkeä lause, jota en mielestäni itse keksinyt.”
Joillekin kokemus on hyvin hienovarainen. Se voi tuntua vain vahvalta ajatukselta, joka ilmestyy yhtäkkiä. Toiset kuvailevat sitä paljon selkeämmin äänenä.
🔮 Miksi sitä kutsutaan ”selväkuuloksi”?
Sana tulee englannin clairaudience-termistä:
clair = ”selvä”, ”kirkas”
audience liittyy kuulemiseen
Samanlainen clair--alku esiintyy muissakin esoteerisissa termeissä:
👂 Clairaudience
tiedon/viestien kokeminen kuulemalla
👁 Clairvoyance
tiedon kokeminen näkemällä
Clairsentience
tiedon kokeminen tuntemalla/aistimalla
🧠 Claircognizance
tiedon tietäminen yhtäkkiä, ilman että tietää mistä tieto tuli
Esimerkiksi sama tilanne voisi spiritualistisessa tulkinnassa näyttäytyä eri ihmisille eri tavalla: yksi kuulee lauseen, toinen näkee mielessään kuvan, kolmas tuntee vahvasti jonkin asian ja neljäs vain ”tietää” sen.
Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi, opettaa Raamattu.
Edellinen viestini poistettiin..
Vierailija kirjoitti:
MItäpä jos Saatana tekeytyi valkeuden enkeliksi jo kauan sitten ja kirjoitti koko Raamatun?
Ei välttäm kovin hyvä juttu.. Kaksi vaihtoehtoa: joko olet 1) Herran oma tai 2) et ole. Jos et ole ja olet esim. ollut New Agessa yhtään (kuunnellut esim. näitä valo -juttuja), kiinnostinut ufoista, kummitustaloista, joogannut, reikitellyt tai sinut hypnotisoitu, olet harjoittanut mindfullnesia, käynyt akupunktuurissa, käynyt ennustajilla, jäsenkorjaajilla, kupparilla, ollut rappari tai vanhempasi olleet etc. olet tietämättäsi avannut ovia viholliselle (mm.kundalini) eli kuulet demonien juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MItäpä jos Saatana tekeytyi valkeuden enkeliksi jo kauan sitten ja kirjoitti koko Raamatun?
Jumalan pilkkaa, mene taakseni Saatana!
Kuule. Kuka tahansa ihminen voi joskus elämässään kuulla tai nähdä yksittäisiä harhoja ilman, että se olisi mitään diagnosoitava sairaus. Esimerkiksi voi olla hapenpuute, väsynyt, päihtynyt tai muuten vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sen sinun takanasi pitäisi tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mistäpä tiedät? Eiks se Saatana nimenomaan ole ovela? Mikäs olisi sen ovelampaa kuin tekytyä Jumalaksi?
Mohametti rukoilee joikaa että tyhmät naiset menee turkkiin huijattavaksi ja maksaa poikien kulut ja oleskeluluvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sen sinun takanasi pitäisi tehdä?
Seksiä doggy stylellä ?
Niin, tämä kyllä kuulostaa sieltä pimeän puolelta tulleelta. Tarot-kortit, ennustaminen, kristalliparannus ym ?