Oletko koskaan kuullut/nähnyt, että kaksi täysin erilaisessa elämäntilanteessa eläneet päätyvät yhteen? Esim. köyhä ja varakas?
Otsikon esimerkki kovin yksinkertainen ja vähän typerä mutta pointti tulee esiin.
Eli kaksi täysin eri elämäntilanteessa eläneet ihmiset päätyvät yhteen? Toinen elänyt esim. synkkää, päihteiden täyteistä elämää, muutenkin heikommat lähtökohdat elämässä mutta se on mennyttä, parantanut tapansa, tehnyt töitä itsensä eteen ja hyvä ihminen. Toinen ihminen on menestynyt elämässä monella tavalla, on ollut naimisissa, kunnollinen, on hyvä tukiverkosto sekä perusasiat kunnossa, ei riippuvuusongelmia tai muita vastaavia elämän hankaluuksia ollut.
Tällaiset ystävystyvät ja päätyvät elämään yhdessä. Tiedätkö tämän tyylisiä tapauksia?
Kommentit (28)
en ole, ja harvinaista tuo on, kun eri sosiaaliset piirit tuskin kohtaa, kyllä kaltainen kaltaistensa kanssa viihtyy. täytyy olla joku yhteys että on tuntenut toisensa vaikka lapsuuvessa tms.jos tällaista tapahtuisi oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut. Vakio kysymys tällä palstalla kuinka jakaa perheen kulut tässä tilanteessa. Tai että onko oikein kun puoliso syö, matkustaa, harrastaa jne paljon kalliimmin kuin mihin minulla on ikinä varaa. Tai että varakkaampi puoliso omii sinunkin rahasi, kiristää ja kontrolloi. Näiden avausten määrä lasketaan sadoissa ellei tuhansissa.
Jos toinen on multimiljonääri, niin silloin toisen kulujen maksaminen ei välttämättä tunnu missään. Mutta jos toinen on köyhä kuin kirkonrotta ja toinen keskituloinen, silloin ero voi itse asiassa olla jopa vaikeampi, koska keskituloinen saattaisi joutua tinkimään omasta elintasostaan ollessaan köyhän kanssa yhdessä.
Mies saanut häädön. Valtavat ulosottovelat.
Mitään ei koskaan kertonut mistään. Täysi kusipää. Asunto koti yhteinen by me. Aivan hirvee. Kusettaja. Valehtelija. Kattilaa saanut päähän aiemmin. Hyvä. Aivan surkea mulkku. Surkea mulkku oli.
Meidän parisuhde vähän tuolainen. Tavattiin tinderin kautta. Alku oli vähän haastavaa näiden eri taustojen takia, mutta nykyään jo tosi tasaista. Joku selittämätön piti alussakin yhdessä. Meillä on ihan mahtava keskusteluyhteys ja toisen kunnioitus sekä sellainen tunneyhteys. Noi muut asiat tuntu tosi pinnallisilta siihen verrattuna, mikä toimi.
Rikas ei edes koskisi köyhää ilman suojavarusteita