Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tajua vuokramökkeilyä. 5 päivää maksaa helposti saman kuin viikon etelänloma.

Vierailija
04.10.2026 |

Hyttysten syötävänä grillaa sitten makkaraa tihkusateessa ja lillii jossain saastaisessa paljussa pienessä kännissä. Onpa hienoa. 

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin ennen vuokramökkeilijöitä, nykyään on oma mökki. Vuokramökissä oli kivaa se että maisema vaihtui. Olen yksinkertaisista asioista nauttiva ihminen. Minulle riittää luonnonrauha, uintimahdollisuus luonnonvedessä, hyvä ruoka, laadukas viini, puusaunan, nuotion ja takan lämmitys sekä hyvä kirja. Itikoista ei tarvitse kärsiä jos osaa käyttää torjuntaa tai valitsee oikeaan aikaan oikean mökin - esim. Lappiin kannattaa mennä ensimmäisen hallayön jälkeen. Nykyinen mökkimme on ulkosaaristossa. Ei ole hyttysiä juuri koskaan ja paarmoja ehkä 2 kpl kesän aikana. Matka mökille on elämys jo itsessään. 

Olen muutamia kertoja ollut ulkomailla ns. Etelän lomalla. En saanut siitä samaa mukavaa fiilistä kuin Pohjoismaissa. Ja rahaa meni ihan helvatusti. Samalla rahalla saa vuokramökissä elellä ja olla kuukauden mitä viikon ulkomailla. Kokemuksia ulkomailta: liian kuuma, liikaa ihmisiä, ruoka aiheutti jollekin seurueesta ruokamyrkytyksen, ruokakaupoista ei oikein löytänyt laadukkaita aamupalatarvikkeita, söimme koko viikon aivan liian rasvaista ja yksipuolista ruokaa, salaatit ja hedelmät maistui pääosin pahalle, joka päivä olisi pitänyt jaksaa kävellä jonkun linnoituksen huipulle 2000 askelta helteessä, turistireissut bussilla oli aina myöhässä helposti tunnin, kaksi tai kolmekin, laskettelurinteissä ei ollut mitään järkeä (14 km laskua yhteen menoon on yksinkertaisesti liikaa eikä enää hauskaa). Mutta eipä siinä reissatkaa te joita asia kiinnostaa. Jääpähän enemmän luonnonrauhaa meille Suomessa viihtyville.

Vierailija
62/79 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tonni viikosta sellasesta mökistä, missä on ulkovessa, kantovesi eikä sähköä on kyllä iso raha. Mutta ei meidän tarvitse sitten vuokrata tietenkään. Ei kyllä mennä ulkomaillekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tonnilla saa etelästä viikon reissua kolmihenkiselle perheelle sesonkiaikana.

Ei nuo olekaan mitään perhe matkoja, sehän on pelkkää kärsistä ja kidutusta kun tuonne ottaa perheen mukaan.

Koko ajan saa hävetä mitä vaimo ja lapset joutuu näkemään ja itse joutuu katselmaan sivusta kun ilman perhettä tulleet saavat rauhassa kontata kännissä ja juosta tyttöjen perässä.

Vierailija
64/79 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ota tuo viidestä yöstä aiheutuva kustannus ja vertaa sitä oman kesämökin ylläpitokuluihin + kaikkeen mahdolliseen materiaaleihin yms mitä siellä pitää uusia aika ajoin ja huomioi myös ettei vuokramökillä tarvitse tehdä töitä ollenkaan. Siihen vielä se että se oma mökki on niin kaukana ettei sinne montaa reissua vuodessa ehdi tehdä, alkaa näyttäytymään vuokramökkeilydiilit siihen verraten todella hyviltä. 

Me ollaan omalla mökillä joka viikonloppu. Matkaa 45km. Elämä on valintoja. Asutaan vuokralla, koska mökki on meille tärkeintä.

Vierailija
65/79 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa koko ikänsä asunto, painaa töitä aamusta iltaan ja sitten kun on loma ja olisi aikaa olla siellä kotona, johon on rahansa sijoittanut, lähtee muualle, aivan järjetöntä?

Vierailija
66/79 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyttyset kyllä tihkusateessa viihdy.

Vierailija
67/79 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua sitä että jollakin on oma mökki. Mökin hinnalla muuttaa etelään loppuiäkseen.

Mökkejä on hyvin eri hintaisia. Meidän mökki maksoi 12 000 €. Sillä ei muuta etelään loppuiäksi, ei saa kuin ehkä jonku käytetyn auton. On vanha pieni kalastajatupa saaressa, vain aurinkosähkö ja vesi tuodaan rannasta. En edes haluaisi mitään huvilaa, jossa kaikki on kuin kotona ja autolla pääsee pihaan. Mökillä kuuluu tuntea olevansa luonnossa ja sen armoilla. 

Vierailija
68/79 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen haluaa sinne mökille eikä ulkomaille?

Vierailija
69/79 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluan vaihtaa maisemaa, lähden kumppanin luo pariksi päiväksi kaupunkilomalle. Hän taas pääsee minun luokseni maalle, kun siltä tuntuu. 35km välimatkaa. Jopa julkisilla pääsee. Hyvin toimii.

Vierailija
70/79 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tonni viikosta sellasesta mökistä, missä on ulkovessa, kantovesi eikä sähköä on kyllä iso raha. Mutta ei meidän tarvitse sitten vuokrata tietenkään. Ei kyllä mennä ulkomaillekaan.

Paitsi jos sillä rahalla pääsee oikeasti erämaahan. Olen keskellä Inarijärveä ollut sellaisella mökillä. Aamulla kun heräsi ja avasi ulko-oven maakotka lähti metrin päästä lentoon. Kuukkelit oli kesyjä ja söivät kädestä ja järveltä sai rautua savustettavaksi. Järvivettä pystyi juomaan sellaisenaan keittämättä. Suurempaa luksusta en ole kokenut missään. 

Vierailija
71/79 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaa koko ikänsä asunto, painaa töitä aamusta iltaan ja sitten kun on loma ja olisi aikaa olla siellä kotona, johon on rahansa sijoittanut, lähtee muualle, aivan järjetöntä?

Samaa olen miettinyt🤣🤣 

Vierailija
72/79 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin kotimaassa vuokramökillä kuin jossain ripulisessa rantalomakohteessa hikisten turistien keskellä. 

Ja muuta ei ulkomailta löydy?? En tiedä missä rytöissä olet lomaillut! 

Vierailija
73/79 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah. Etelänmatkalla vetää saastunutta kebabia kaksin käsin, vetää päihteitä ja lilluu tautisessa alkuasukkaassa täysin tiedottomana. Never.

Et ole edes ruotsinristeilyllä näemmä käynyt.

No en enää vuosikymmeniin. Kerran ehkä 2009 viimeks   ryypättiin ja valvottiin koko reissu.

En mäkään tommoselle lähtis.

Vierailija
74/79 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin on tullut tutuksi ja on viihdytty. Ei voi verrata toisiinsa, niin erilaisia elämyksiä. Jos pelkästään rahassa mittaa, ei ehkä ymmärrä jutun ydintä.

Vierailija
75/79 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä tulee vielä näyttämään, että monet ihmiset tykkää asioista joista et itse niin välitä. 

Vierailija
76/79 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on lentää yhteensä 13h yhden viikon takia. Noin pitkän lennon takia olisin ainakin 3vkoa. Olin juuri 9 päivää Puolassa. Lennot 2h yhteensä eli tunnin suuntaansa. Matka maksoi 340e sisältäen majoitukset ja lennot. Lennot 40e ja majoitus 300e. Osassa majoituksissa mukana aamiainen. Kallis tuo etelänloma mutta sinne tosiaan pitäisi kuukaudeksi että tuon lennon kestäisi.

Ei kukaan viikon takia niin kauas lähdekään. Paitsi Lappiin autolla.

Kaverillani on asunto Lapissa, harvoin selviää edes 12 tunnissa perille. Meillä on koti etelä-Euroopassa, 8h ovelta ovelle. 

Kaikki on suhteellista

Vierailija
77/79 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan vuokrannut mökkiä. Nyt pitää etsiä hyvää loma kohdetta jostain jouluksi.

Vierailija
78/79 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä minäkin olen ihmetellyt. Kesällä meinasin mökin vuokrata, mutta pelkät viikonloppuhinnat ovat ihan törkeää kiskontaa. Miksi pitää olla niin ahne?

Etelän edulliset lomat saavat meidän rahamme tästä syystä.

Vierailija
79/79 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tonnilla saa etelästä viikon reissua kolmihenkiselle perheelle sesonkiaikana.

siksipä matkustetaan aina sesongin ulkopuolella, ei ole kallista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi