Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten Kela muka katsoo sen ettei toimeentulotuessa jää tilille rahaa, sillä aina pitää olla hiukan yllättäviä laskuja varten?

Vierailija
04.10.2026 |

Jos kerran ihan muutamakin euro katsotaan säästöiksi. Itse en ainakaan uskalla vetää tiliä nollille kuun viimeisenä päivänä. 

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin naapurilla oli kotona käteisjemma luokkaa 3000€ ja tilin piti nollilla ja sai toimeentulotukea. 

Vierailija
82/86 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkkää muutamaakin euroa ei katsota säästöksi eikä tilin tarvitse olla tyhjä. Uuden hakijan kohdalla tilin saldo huomioidaan yleensä sellaisenaan varallisuutena. Jos on kyse jatkohakemuksesta, huomioidaan mistä saldo muodostuu, mitä sinne on milloinkin maksettu ja kertyykö tilille varallisuutta vai pysyykö saldo suurin piirtein samanlaisena. Eli mekaaninen tilin saldon huomioiminen versus harkinta. Tämä on ihan julkisessa etuusohjeessa kerrottua.

Ei pidä paikkaansa.  Minulla jatkohakemus sai täystyrmäyksen. Tilillä oli kuun lopussa 200 mikä oli seuraavana päivänä menevän vuokran omavastuuosuus. Tuli ilmoitus, että en saa tt-tukea, koska mulla on 200 euron talletus. Ja kelalla oli mun kaikki tiliotteet ja tiedot tuloista ja tiesi, ettei ole ylimääräinen talletus. Valituskaan ei mennyt läpi. Seurasi kiva kuukausi. Kahteen viikkoon ei ollut yhtään rahaa. 

Kannattaisi ehkä hankkia itse oma toimeentulonsa niin ei tarttisi välittää "kelan metkuista"... eiks jeh?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, toi on ihan mahdoton yhtälö. Ei tosin sillä et jäisi ylimääräistä.

Kela teki 2 toisensa lumoavaa sääntöä! Kokoomus-Kela siis

Vierailija
84/86 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KALA EI VOI TOIMIA VALTION MÄÄRÄYKSIÄ VASTAAN jokaisella oltava a kotivara ennen vanhaan hätävara ja sota varustus juomavettä ja muuta.Sekä rahaa ostaa joditabletit ja vanhuksille vaipat, tenat. Et sä syö ja juo sitä hätävaraa kuin vuoden päästä. Se on sulla hätätilanteessa. 

Hauki, ahven vai jokin muu?

Tonnikala.

Vierailija
85/86 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä siinä on, että osa ei löydä töitä. Omassa lähipiirissä ei olla korkeasti koulutettuja, mutta kaikki on fiksuja ja kaikilla on töitä. Jos menee työt alta niin nopeasti on löytynyt uusi. Yks asia erottaa, ei vinguta tyhjän päiten, mennään minne milloinkin tekemään ”hanttihommia”, vaikka ei olisi oma ala. Myös monet on yritteliäitä ja alkavat yrittäjiksi.

Hakekaa töitä/ perusta yritys niin ei tarvi olla Kelan orjana. Se tekee ihmisestä säälittävän, kun heittäytyy tuommoseksi

Vierailija
86/86 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin säästänyt 250 euroa hammaslääkäriin ja menin hammaslääkäriin ja luulin että terveystalossa se maksetaan käteisellä koska ennenkin maksettu No ei saanut maksaa käteisellä joten lasku tuli  ja talletin tilille 250 euroa ja maksoin laskun. No kela vähensi tuestani 250 euroa.  Ei siis saa säästää rahaa edes  hammaslääkäriin vaikka ne on kalliita juttuja. Rahaa ei saa säästää lääkkeisiin edes. Se 250 euroa oli säästetty yleistuesta. Olen tehnyt valituksen ja teen valituset loppuun asti vaikka käräjäoikeuteen saakka.

Kai tiedät että toimeentulotuki maksaa täysin kunnallisen hammashoidon?

Ne on alkaneet nyt änkäämään hakemaan maksuvapautuksia pienituloisuuden takia hyvinvointialueelta.