Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok jos nainen pitää ex-miehensä sukunimen avioeron jälkeen?

Vierailija
03.10.2026 |

Miehellä kuitenkin tyylikäs ruotsalainen sukunimi.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ottanut miehen sukunimeä. Kumpikin pidettiin omamme. Itsellä asiaan liittyi sen harvinaisuus ja sukunimen historia. Mies taas piti omansa, koska oli tottunut omaansa ja minun sukunimi on niin harvinainen,  että ei tuntunut "Virtasesta" mukavalta vaihtaa. 

Mutta siis. Jos ottaa toisen sukunimen niin tietysti sen sitten pitää. Mitään järkeä muuten.

Vierailija
42/50 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok. Laiskuutta pitää se. Mitäs otti, mutta nimi ei kyllä kuulu enää sulle. Ei ois kannattanut ensinkään sitä miehen nimeä ottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin. Ex oli tärkeää, että otan hänen nimensä, kun mentiin naimisiin.

Meillä on 2 lasta, ehdottomasti halusin meillä on sama nimi. Esikoisen puoliso otti hänen nimen, kun menivät naimisiin ja kuopus ilmoitti ei vaihda ikinä sukunimeään.

Jos menisin nyt naimisiin, voisin muuttaa. 

Vierailija
44/50 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihdoin heti exän nimen pois. Mutta jokainen tekee kuten parhaaksi näkee.

Vierailija
45/50 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan fine, mutta jos aikoo joskus uusiin naimisiin, niin silloin exän sukunimi vaihtoon. Minä en edes keskustelisi avioliitosta, jos aikoisi pitää exän sukunimen. Silloin voitaisiin jatkaa yhdessä, mutta ei todellakaan mentäisi naimisiin.

Vierailija
46/50 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kertoo sen että naisen ainoa tarkoitus alunperinkin on ollut käyttää miestä.ja miehen sukunimeä hyväkseen oman edun tavoittelussa

Kuulepa nyt, ennen piti ottaa miehen sukuni avioituessa 

Vierailija
47/50 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan fine, mutta jos aikoo joskus uusiin naimisiin, niin silloin exän sukunimi vaihtoon. Minä en edes keskustelisi avioliitosta, jos aikoisi pitää exän sukunimen. Silloin voitaisiin jatkaa yhdessä, mutta ei todellakaan mentäisi naimisiin.

Onpa jyrkkä mielipide

Vierailija
48/50 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvalla nykynaisella on tuota ongelmaa, kun heidän "perheensä" on se, kun hiekkaniggeri käy panemassa paksuksi ja sen jälkeen akka ja ä pärä saavat viettää elämänsä omillaan.

Vierailija
49/50 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa jyrkkä mielipide🙄 

Vierailija
50/50 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa jyrkkä mielipide

No jos nyt jumalauta hän minun kanssani naimisiin haluaisi, niin en kait minä omaan vaimoon mitään hänen ex-ukkonsa "leimaa" haluaisi. Pitäisiköhän minunkin ottaa siinä samalla sitten käyttöön ex-naiseni sukunimi. Toki naimisiin ei ole pakko mennä, ei tod, mutta ehto olisi minulle täysin ehdoton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan