Syökö joku vielä gotleria, lauantaimakkaraa ja sipuliteemakkaraa leikkeleinä?
Olivat ennen hyvinkin suosittuja voikkuleivän päällisiä
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Ysärillä pikkulapsena noita syötiin. Nykyään en ottaisi vaikka ilmaiseksi saisi. Noihin jauhetaan kaikki teurasjäte
Atria Lauantaimakkara
Ainesosat
viljaporsaanliha, vesi, silava, perunatärkkelys, kamara, suola (suola, jodi), stabilointiaine E 450, aromit, hapettumisenestoaine E 301, säilöntäaine natriumnitriitti. Viljaporsaanlihan alkuperä Suomi
Atria Gotler Kinkkumakkara
Ainesosat
Viljaporsaanliha, vesi, viljaporsaan kinkku (20 %), suola (suola, jodi), kamara, stabilointiaine E 450, perunakuitu, mausteet (valkopippuri, korianteri, inkivääri), dekstroosi, hapettumisenestoaine E 301, maltodekstriini, aromit (mm. muskottipähkinä), säilöntäaine natriumnitriitti. Viljaporsaanlihan alkuperä Suomi
Kivikylän sipulitee
Ainesosat
Suomalainen koneellisesti eroteltu porsaanliha, suomalainen porsaanliha, vesi, suomalainen naudanliha, suola, dekstroosi, mausteet (valkosipuli, valkopippuri, sinappi, sipuli, muskottikukka), glukoosi, stabilointiaine (E451), aromit (mustapippuri, muskottipähkinä, korianteri, muskotinkukka, sinappi, cayenne, valkosipuli), hapettumisenestoaine (E300), paakkuuntumisenestoaine (E551), säilöntäaine (E250).
Vierailija kirjoitti:
Sipuliteemakkara, olin unohtanut, se oli hyvää
Todelliset juntit syö tuota.
Vierailija kirjoitti:
Ei syö enää kukaan. Syöjät ovat kuolleet.
Hyvin minä ainakin vielä sätkin.
Vierailija kirjoitti:
Muistan että Hitler oli suurta herkkua erityisesti ohuina siivuina...
Paksuna siivuina se oli jotenkin etovaa kuten lauantai makkara...
Lauantai makkaraa käytetään edelleen paksuna siivuina porilaisessa joka on eräänlainen paskaruuan kunkku.
Aitoon porilaiseen käytetään perinteisesti metsästäjänmakkaraa, mutta nykyään yleisemmin ja helpommin saatavilla oleva vaihtoehto on paksu viipale jahtimakkaraa.
Metsästäjä-makkara: Alkuperäinen ja aito valinta, joka kehitettiin alun perin vartavasten porilaista varten. Sisältää sipulia ja valkosipulia.
Jahtimakkara: Paras ja yleisin korvaaja, koska metsästäjänmakkaraa on nykyään vaikea löytää.
Muut vaihtoehdot: Hätätapauksessa voi käyttää myös sipuliteemakkaraa tai berliininmakkaraa, mutta lauantaimakkaraa ei suositella sen miedon maun vuoksi.
Ketju poistoon, en jaksa lähtee hakeen Gotlerii
😋
Kevyt lauantaimakkaraa syön päivittäin muutaman siivun ruisleivän kanssa, lisänä edamjuustoa. Gotleria ja sipuliteemakkaraa söin silloin tällöin 70-luvulla, sitten rupesivat inhottamaan. M67
Vierailija kirjoitti:
Ei noita nyt syö kuin joku Sysmäläinen persu
Olen helsinkiläinen demari ja syön noita.
Ostan aina sen ison jöötin lauantaimakkariinia tahi gotleria . On sitten hyvää . Sen voi myös työntää vaikka pärssiiseen jos ei muuta keksi . Sekin tuntuu hyvältä .
Vierailija kirjoitti:
Ostan aina sen ison jöötin lauantaimakkariinia tahi gotleria . On sitten hyvää . Sen voi myös työntää vaikka pärssiiseen jos ei muuta keksi . Sekin tuntuu hyvältä .
Tuntuuhan se varmaan hyvältä siinä vaiheessa kun HK:n sininen perseessä ei enää tunnu miltään
Vierailija kirjoitti:
Ysärillä pikkulapsena noita syötiin. Nykyään en ottaisi vaikka ilmaiseksi saisi. Noihin jauhetaan kaikki teurasjäte
Parempi että joku syö teurasjätettäkin, niin ei mene hukkaan!
Vierailija kirjoitti:
Noita ostais mielellään tankoina, mutta ei oikeen tunnu missään olevan. Ehkä jossain suurkaupungin marketissa voi olla.
Kaikki nuo on aivan loistavia kun tekee porilaisia, saa semmoisia 2-3cm siivuja leikattua jotka on sitten näppärä paistaa. Vaan kun ei ole saatavilla, niin joutuu jotain Wilhelmiina makkarapihvejä ostamaan ja niitä kun paistaa niin ne menee sellaiseksi kuperaksi keskeltä.
Ei oo reilua.
Wilhelmiina on pikkuleipä.
Wilhelm on makkarapihvi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sipuliteemakkara, olin unohtanut, se oli hyvää
Todelliset juntit syö tuota.
Todellinen juntti haukkuu muita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lauantaimakkara oli mun mielestä aika mauton
No sehän on juuri sellainen mauton makkara mikä maistuu lapsille ja vauvasuille edam-juuston kanssa ranskanleivän päällä. Vähän oboyta kyytipojaksi.
Minä olen 67-vuotias "vauvasuu" ja suosikkini on aina ollut lauantaimakkara, varsinkin kevytversio. Ranskanleivän sijaan syön sen kanssa ruisleipää ja juon kyytipojaksi piimää. M67
Meillä syödään HK:n Bleuta tai Atrian Rougea.
Syön.Gotler ja gouter on eri makkarat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lauantaimakkara oli mun mielestä aika mauton
No sehän on juuri sellainen mauton makkara mikä maistuu lapsille ja vauvasuille edam-juuston kanssa ranskanleivän päällä. Vähän oboyta kyytipojaksi.
Minä olen 67-vuotias "vauvasuu" ja suosikkini on aina ollut lauantaimakkara, varsinkin kevytversio. Ranskanleivän sijaan syön sen kanssa ruisleipää ja juon kyytipojaksi piimää. M67
Eihän se väärin ole.
En syö saparoita, utareita, kivespusseja, kärsälevyjä, persreikien ympäryksiä, ikeniä, silmiä, aivoja, broilerin nahkoja, en muutakaan makkaraksi naamiotua teurasjätettä. ( lihan kaltaista ainettakaan )
Ostan kevyt lauantaimakkaraa, tai sieni- tai valkosipulileikkelettä joskus. Yleensä se on 3-6 kertaa vuodessa.
Saksassa vielä iltaisin kova sana.