Syökö joku vielä gotleria, lauantaimakkaraa ja sipuliteemakkaraa leikkeleinä?
Olivat ennen hyvinkin suosittuja voikkuleivän päällisiä
Kommentit (64)
Ei syö. Lapsena suosikkini oli Tohtorin erikoinen, mutta se olikin niin kallista meetvursti että sitä sai syödä ruisleivän päällä vain silloin kun päivällisruokana oli perunavelliä.
Mä ostan lauantaimakkaran aina tankona. Parempaa kuin mauttomat siivut.
Lauantaimakkara oli mun mielestä aika mauton
Vierailija kirjoitti:
Vau. Pääraaka-aineet ilmoitetaan aina suuruusjärjestyksessä ja lauantaimakkarapötkössä pääraaka-aine on vesi. Että sellaista.
vesi, viljaporsaanliha, silava, perunatärkkelys, kamara, suola, stabilointiaine E 450, aromit, hapettumisenestoaine E 301, natriumnitriitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdit balkan makkaran.
balkanmakkaraa on perinteisesti käytetty kaupoissa myytävään kaiser-salaattiin. Sipuliteemakkara on laadukas "wanhan ajan" leikkele.
Kaisersalaattiin kuuluu Kaiserwursti, ei balkaninmakkara koskaan. Ne ovat täysin eri tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Goutermakkara (tunnetaan myös nimellä gotler tai kinkkumakkara) on perinteinen suomalainen leikkelemakkara, jossa vaaleasta makkaramassasta erottuvat selkeät kinkun tai lihan palat. Sitä myydään usein isoina tankoina.
Ominaisuudet ja käyttö
Käyttötarkoitus: Sopii erinomaisesti leivän päälle leikkeleenä tai ruuanlaittoon esimerkiksi makkarakastikkeeseen tai keittoihin.
Maku ja rakenne: Mieto ja mehukas makkara, jossa on kiinteä rakenne ja lihapaloja.
Sama tuote, eri valmistaja. Atria aikoinaan sai merkitetyksi Gotlerin itselleen, joten muut teurastamot keksivät kinkkumakkaroilleen muita nimiä, esim. tuon Gouterin.
Joo, toki. Ja joskus ostan gotlerin pötkönä, ai että se on hyvää, kun saa vuolla kunnon palasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdit balkan makkaran.
balkanmakkaraa on perinteisesti käytetty kaupoissa myytävään kaiser-salaattiin. Sipuliteemakkara on laadukas "wanhan ajan" leikkele.
Kaisersalaattiin kuuluu Kaiserwursti, ei balkaninmakkara koskaan. Ne ovat täysin eri tuotteita.
Höpsistä; kaiserwurst on pelkkä Atrian tuotenimi ja balkanmakkara käy salaattiin mainiosti.
Välillä. Ovat aika rasvaisia lihaleikkeleeseen verrattuna. Siivuina kalliita, tankona edullisempaa.
Lauantaimakkaraa en syö.
Ei syö enää kukaan. Syöjät ovat kuolleet.
Minä teen Gouter- tai Gotlerpötköistä tehdyistä kuutioista makkarasopan. Siitä tulee nykyisin parempaa kuin HK Sinisestä tehty soppa, maistuukin sentään oikealle makkaralle. Käy hyvin myös makkarakastikkeisiin.
Vierailija kirjoitti:
No sehän on juuri sellainen mauton makkara mikä maistuu lapsille ja vauvasuille edam-juuston kanssa ranskanleivän päällä. Vähän oboyta kyytipojaksi.
Mikä jotten söisi. Tosin nyt on jääkaapissa yhdeksän 155 grammaista jauhelihapihviä, sämpylöitä ja cheddaria, vain majoneesia puuttuu, mutta muuten herkuttelen lähipäivinä hamppareilla.
Vierailija kirjoitti:
Vuoden understatement :)
Oli täysin 100% mauista vapaa.
Mulla on nytkin lauantaimakkaraa jääkaapissa. Siihen tulee välillä himo ja se on hyvää ruisleivän päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdit balkan makkaran.
Höpsistä; kaiserwurst on pelkkä Atrian tuotenimi ja balkanmakkara käy salaattiin mainiosti.
Kotisalaattiin ehkä, mutta nyt olikin kyse kaupassa myytävästä Kaisersalaatista. Siinä on aina Kaiserwurstia. Ymmärrätkö, vai pitääkö tavata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sehän on juuri sellainen mauton makkara mikä maistuu lapsille ja vauvasuille edam-juuston kanssa ranskanleivän päällä. Vähän oboyta kyytipojaksi.
Nam nam 😋
Vierailija kirjoitti:
Ei syö enää kukaan. Syöjät ovat kuolleet.
Vainajia vartenko ne makkarapaketit sitten ovat kaupoissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vau. Pääraaka-aineet ilmoitetaan aina suuruusjärjestyksessä ja lauantaimakkarapötkössä pääraaka-aine on vesi. Että sellaista.
vesi, viljaporsaanliha, silava, perunatärkkelys, kamara, suola, stabilointiaine E 450, aromit, hapettumisenestoaine E 301, natriumnitriitti.
Maku säilyy paremmin tangossa kuin siivuissa vaikka raaka-aineet ovat samat. Kokeile itse. Sama koskee myös esim. balkaninmakkaraa, tankona on maukkaampaa.
Mihin unohtui krakovanleike. Nykyään noihin (melkein) kaikkiin on sotkettu broileria mukaan, maku kärsi. Joten en osta enää. Tosin välillä ostan atrian lauantaita, koska siinä ei ole kanaa sekotettu possunlihaan.