Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö joku vielä gotleria, lauantaimakkaraa ja sipuliteemakkaraa leikkeleinä?

Vierailija
03.10.2026 |

Olivat ennen hyvinkin suosittuja voikkuleivän päällisiä

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin unohtui krakovanleike. Nykyään noihin (melkein) kaikkiin on sotkettu broileria mukaan, maku kärsi. Joten en osta enää. Tosin välillä ostan atrian lauantaita, koska siinä ei ole kanaa sekotettu possunlihaan.

Vierailija
22/64 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syö. Lapsena suosikkini oli Tohtorin erikoinen, mutta se olikin niin kallista meetvursti että sitä sai syödä ruisleivän päällä vain silloin kun päivällisruokana oli perunavelliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan lauantaimakkaran aina tankona. Parempaa kuin mauttomat siivut.

Vierailija
24/64 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaimakkara oli mun mielestä aika mauton 

Vierailija
25/64 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vau. Pääraaka-aineet ilmoitetaan aina suuruusjärjestyksessä ja lauantaimakkarapötkössä pääraaka-aine on vesi. Että sellaista.

vesi, viljaporsaanliha,  silava, perunatärkkelys, kamara, suola, stabilointiaine E 450, aromit, hapettumisenestoaine E 301,  natriumnitriitti.

Vierailija
26/64 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdit balkan makkaran.

balkanmakkaraa on perinteisesti käytetty kaupoissa myytävään kaiser-salaattiin. Sipuliteemakkara on laadukas "wanhan ajan" leikkele.

Kaisersalaattiin kuuluu Kaiserwursti, ei balkaninmakkara koskaan. Ne ovat täysin eri tuotteita.

Vierailija
27/64 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Goutermakkara (tunnetaan myös nimellä gotler tai kinkkumakkara) on perinteinen suomalainen leikkelemakkara, jossa vaaleasta makkaramassasta erottuvat selkeät kinkun tai lihan palat. Sitä myydään usein isoina tankoina. 

Ominaisuudet ja käyttö

Käyttötarkoitus: Sopii erinomaisesti leivän päälle leikkeleenä tai ruuanlaittoon esimerkiksi makkarakastikkeeseen tai keittoihin.

Maku ja rakenne: Mieto ja mehukas makkara, jossa on kiinteä rakenne ja lihapaloja.

Sama tuote, eri valmistaja. Atria aikoinaan sai merkitetyksi Gotlerin itselleen, joten muut teurastamot keksivät kinkkumakkaroilleen muita nimiä, esim. tuon Gouterin.

Vierailija
28/64 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, toki. Ja joskus ostan gotlerin pötkönä, ai että se on hyvää, kun saa vuolla kunnon palasia.

Vierailija
29/64 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdit balkan makkaran.

balkanmakkaraa on perinteisesti käytetty kaupoissa myytävään kaiser-salaattiin. Sipuliteemakkara on laadukas "wanhan ajan" leikkele.

Kaisersalaattiin kuuluu Kaiserwursti, ei balkaninmakkara koskaan. Ne ovat täysin eri tuotteita.

Höpsistä; kaiserwurst on pelkkä Atrian tuotenimi ja balkanmakkara käy salaattiin mainiosti.

Vierailija
30/64 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä. Ovat aika rasvaisia lihaleikkeleeseen verrattuna. Siivuina kalliita, tankona edullisempaa.

Lauantaimakkaraa en syö.

Vierailija
31/64 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syö enää kukaan. Syöjät ovat kuolleet.

Vierailija
32/64 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen Gouter- tai Gotlerpötköistä tehdyistä kuutioista makkarasopan. Siitä tulee nykyisin parempaa kuin HK Sinisestä tehty soppa, maistuukin sentään oikealle makkaralle. Käy hyvin myös makkarakastikkeisiin.

Vierailija
33/64 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sehän on juuri sellainen mauton makkara mikä maistuu lapsille ja vauvasuille edam-juuston kanssa ranskanleivän päällä. Vähän oboyta kyytipojaksi.

Vierailija
34/64 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä jotten söisi. Tosin nyt on jääkaapissa yhdeksän 155 grammaista jauhelihapihviä, sämpylöitä ja cheddaria, vain majoneesia puuttuu, mutta muuten herkuttelen lähipäivinä hamppareilla.

Vierailija
35/64 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoden understatement :)

Oli täysin 100% mauista vapaa.

Vierailija
36/64 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nytkin lauantaimakkaraa jääkaapissa. Siihen tulee välillä himo ja se on hyvää ruisleivän päällä.

Vierailija
37/64 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdit balkan makkaran.

Höpsistä; kaiserwurst on pelkkä Atrian tuotenimi ja balkanmakkara käy salaattiin mainiosti.

Kotisalaattiin ehkä, mutta nyt olikin kyse kaupassa myytävästä Kaisersalaatista. Siinä on aina Kaiserwurstia. Ymmärrätkö, vai pitääkö tavata?

Vierailija
38/64 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sehän on juuri sellainen mauton makkara mikä maistuu lapsille ja vauvasuille edam-juuston kanssa ranskanleivän päällä. Vähän oboyta kyytipojaksi.

Nam nam 😋

Vierailija
39/64 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei syö enää kukaan. Syöjät ovat kuolleet.

Vainajia vartenko ne makkarapaketit sitten ovat kaupoissa?

Vierailija
40/64 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vau. Pääraaka-aineet ilmoitetaan aina suuruusjärjestyksessä ja lauantaimakkarapötkössä pääraaka-aine on vesi. Että sellaista.

vesi, viljaporsaanliha,  silava, perunatärkkelys, kamara, suola, stabilointiaine E 450, aromit, hapettumisenestoaine E 301,  natriumnitriitti.

Maku säilyy paremmin tangossa kuin siivuissa vaikka raaka-aineet ovat samat. Kokeile itse. Sama koskee myös esim. balkaninmakkaraa, tankona on maukkaampaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan