Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kokemuksia 4 vuoden ikäerosta?

Vierailija
31.05.2007 |

Meille tulossa vauva ja ikäeroksi tulee melkein 4 vuotta. Onkohan esikoisella uhmaa tai paha mustasukkaissuusvaihe pahana tuohon aikaan? Millasia kokemuksia täältä löytyy?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kuulemma vähän hankala, mutta en muista itse olleeni mustasukkainen tms...ehkä enemmän uhmaikään liittyvää kuin mustasukkaisuuteen liittyviä juttuja.

Vierailija
2/6 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompi osaa ja ymmärtää paljon. Viihtyvät yhdessä, ja kuitenkin isommalla on myös omia juttuja ja kavereita, jolloin voi nautiskella pienemmän kanssa touhuiluista itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla. Minkä ikäisiä he ovat nyt ja ovatko samaa sukupuolta? Miten alku vauva-aika sujui?

Ja muidenkin kokemuksia haluan kuulla lisää :)

Vierailija
4/6 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Isompi osaa ja ymmärtää paljon. Viihtyvät yhdessä, ja kuitenkin isommalla on myös omia juttuja ja kavereita, jolloin voi nautiskella pienemmän kanssa touhuiluista itse.

Meillä veljekset 4v. ikäerolla, olivat helppoja hoitaa ja viihtyvät edelleen - nyt 11v. ja 7v. - hyvin yhdessä. Sitten syntyi pikkusisko vielä 2v. keskimmäisen jälkeen ja minusta noin lyhyt väli oli rankka, vaikka vauva oli äärimmäisen kiitollinen lapsi. Jos olisi ollut koliikkivauva, olisin varmaan joutunut parantolaan!

Vierailija
5/6 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä esim kotihommia. Helppo ikäero kun vertaa kahden isomman väliseen joka on 1v8kk. Kuopus saa paljon huomiota ja hellyyttä isommilta .

Vierailija
6/6 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljä vuotta tuo poikien ikäero. Kyllähän vanhemmalla on välillä omat vääntönsä varsinkin äidin kanssa ja hän tahtoo tulla väliin ja syliin samaan aikaan vauvan (nyt 5 kk) kanssa. Nooh, kuitenkin voittopuolisesti olen tyytyväinen ikäeroon, tänään viimeksi vauva yritti herättää isonveljen huomion nauramalla ääneen vain isolle veljelle. Isoveli on maailman paras asia ilmeisesti äidin tissin jälkeen.

Meillä ei ole ilmennyt mitään nipistelyjä tai puremisia isomman taholta, kuten monesti pienemmän ikäeron sisarusten välillä. Isompi pitää pienelle seuraa ja toimittaa äidille asioita, tuo ja vie vaippoja, leluja jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä