Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teräspaistinpannu hyvä hankinta? Palaako siinä ruoka helposti pohjaan?

Vierailija
02.10.2026 |

.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varokaa paistinpannuja joiden reunasta lähtee metallia irti. Paistaessa ruoka voi osua reunoille. Tosin pohjastakin irtoaa. Kunnon reunat olisi parempi. Astianpesukone irrottaa lisää reunoille metallia, ainakin teflonissa joka tehty halvalla.

Syy miksi käytänkin pinnoittamatonta teräspannua on että siitä ei irtoa teflonia tai muuta paskaa, eikä kyllä metalliakaan.

Vierailija
42/45 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään enemmän hiiliteräspannusta mutta teräspannua tulee käytettyä, jos on mitään hapanta mukana. Meillä on Fiskarsin pannu missä on urat pohjassa ja nyt haluaisin mielummin tasaisen pohjan. Mutta eipä noissa ruoka pohjaan pala ellei polta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tykkää yhtään. Ostin kalliin ja kaikki palaa kiinni minuutissa.

Et osaa käyttää.

Kukaan ei vahingossakaan kerro. 

mä kerron. eli jos pannu ei ole tarpeeksi kuuma niin esimerkiksi liha palaa kiinni. 

ja heti kun in tarpeeksi kuuma niin laske hieman lämpöjä älä ihan heti kun ruoka ln pannussa, mutts sitten kun alkaa ruskistuu.

jos käytät margariinia tai voita odota että voi kuplii ennen kun laitat ruuan

Vierailija
44/45 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et osaa käyttää.

No neuvo minua, ole kiltti. 

Ohis kun pannu ostetaan luetaan sen käyttöohje. 

Teräspannu kuumennetaan kuumaksi. Itse kuumennan pienen määrän vettä pannulla kiehuvaksi. Vesi kaadetaan pois. Laitetaan pannu keskilämmölle. Lisätään rasva pannulle ja senkin pitää poreilla ennenkuin laitetaan paistettava ruoka pannulle. Paistuva ruoka liukuu pannulla kevyesti kun toimitaan näin. Liikuttelen ruokaa pannulla lastalla.

Mikä on keskilämpö, jos lämpötila valitaan celsius-asteina?

Jos paistettava tuote ja rasva ritisee, uudemista en tiedä mutta vanhoilla helloilla tuo 2-3 asetus.

Vierailija
45/45 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et osaa käyttää.

No neuvo minua, ole kiltti. 

Ohis kun pannu ostetaan luetaan sen käyttöohje. 

Teräspannu kuumennetaan kuumaksi. Itse kuumennan pienen määrän vettä pannulla kiehuvaksi. Vesi kaadetaan pois. Laitetaan pannu keskilämmölle. Lisätään rasva pannulle ja senkin pitää poreilla ennenkuin laitetaan paistettava ruoka pannulle. Paistuva ruoka liukuu pannulla kevyesti kun toimitaan näin. Liikuttelen ruokaa pannulla lastalla.

Mikä on keskilämpö, jos lämpötila valitaan celsius-asteina?

Keskilämpö on 9-portaisella lämpöpainikkeella n. 50% eli 4-5. Itse vaihtelen sitä lämpötilaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi