Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nykyään kotiäiti, jos lapset on päiväkodissa?

Vierailija
02.10.2026 |

Siis kotiäitititteliä käyttää jotkut äidit, joiden lapset ovat päiväkodissa osan viikkoa? Kotona oleillaan sitten vauvan kanssa tai opiskellaan jotain huuhaata (ei siis mitään kunnon AMK- tai yliopistotutkintoa), ehkä tehdään somea... Minusta tuo ei ole kotiäitiyttä. Enkä tuomitse sitä, että joku vie lastaan päiväkotiin, vaikka olisi syystä x kotona, mutta kotiäitiyttä tai -isyyttä se ei ole.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikaisia kotiäitejä ne on.

Vierailija
2/24 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäiti=äiti, joka on kotona? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritäpä pärjäillä! Jokainen kutsukoon itseään ihan miksi haluaa. 

Vierailija
4/24 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli äitinikään ei ollut kotiäiti enää sitten, kun me lapset mentiin kouluun? Mikä hän oli? Kotivaimo? 

Vierailija
5/24 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempainvapaalla oleminen ei ole kotiäiyttä. Muutenhan kaikki olisivat kotiäitejä. LOL

Vierailija
6/24 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kotona vauvan kanssa ja 4-vuotias esikoinen oli muutamana päivänä viikossa päiväkodissa... Olin vanhempainvapaalla. En mielestäni kotiäiti.

Vierailija
7/24 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempainvapaalla oleminen ei ole kotiäiyttä. Muutenhan kaikki olisivat kotiäitejä. LOL

Nimenomaan. Ap

Vierailija
8/24 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan niin oletakaan. Omaa höperyyttäsi. 

Vierailija
9/24 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään ole kotiäiti sillon, kotiäitiyden idea on, että äiti on kotona lastensa kanssa.

Jos äiti on kotona ja lapset hoidossa, niin äiti silloin vaan työtön äiti, joka vie lapsiaan muiden hoidettavaksi yhteiskunnan piikkiin.

Vierailija
10/24 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan se on yhteiskunnan Lounela kun maksattaa lapsensa kasvattamisen, ruokkimisen ja huolehtimisen yhteiskunnalla vaikka mitään estettä ei ole sillä että hoitaisi itse lapsensa. Päiväkodit ja muut vastaavat pitäisi rajata vai  työssäkäyville kun ne sitä oikeasti tarvitsee että kykenee käymään töissä. Tämä on aika vöörin että ne jotka käy töissä joutuu maksamaan koko lastenhoidon että kotona loisivat työttömät voi tukea lapsensa yhteiskunnan vastuulle kub itse ei halua sitä vastuuta kantamaan

Vierailija
11/24 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos vanhempi lapsi on päiväkodissa ja äiti on vauvan kanssa kotona, silloin hän ei ole kotiäiti? Entä jos on vain se vauva ja on sen kanssa kotona, onko sitten kuitenkin kotiäiti? 

Vierailija
12/24 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos vanhempi lapsi on päiväkodissa ja äiti on vauvan kanssa kotona, silloin hän ei ole kotiäiti? Entä jos on vain se vauva ja on sen kanssa kotona, onko sitten kuitenkin kotiäiti? 

Joo ei ole kotiäiti, vaan on vauvaäiti joka vie toisen lapsensa muiden hoidettavaksi yhteiskunnan piikkiin.

Vierailija
13/24 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempainvapaalla oleva ei ole kotiäiti vaan ihan tavallinen äiti muiden joukossa.

Vierailija
14/24 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään ole kotiäiti sillon, kotiäitiyden idea on, että äiti on kotona lastensa kanssa.

Jos äiti on kotona ja lapset hoidossa, niin äiti silloin vaan työtön äiti, joka vie lapsiaan muiden hoidettavaksi yhteiskunnan piikkiin.

Pitääkö lapset kotiopettaakin jos vanhempi on kotona, ettei mene harmi pyllyyn palstavalittajilla? 

Vierailija
15/24 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ei ole kotiäiti, vaan on vauvaäiti joka vie toisen lapsensa muiden hoidettavaksi yhteiskunnan piikkiin.

Önnönnöö. Olin vanhempainvapaalla ja maksettiin kyllä esikoisen päivähoidosta tuolloinkin. Palasin vuoden kohdalla palkkatyöhöni maksamaan taas veroja.

Vierailija
16/24 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäiti on nainen joka on kotona lapsen kanssa. Se että on muita lapsia päiväkodissa, koulussa tai peräti työelämässä ei muuta tilannetta miksikään.

Vierailija
17/24 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyslomalla tai hoitovapaalla ei ole kotiäiti.

Kotiäiti on äiti joka hoitaa lapsiaan kotona ilman YHTEISKUNNAN tukea.

Vierailija
18/24 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on kotona äitinsä kanssa -> kotiäiti. Mitenkä rahoittaa elämänsä on kokonaan toinen asia.

Vierailija
19/24 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. Voi olla mikä haluaa. Ei tarvitse kysyä täältäkään lupaa. Minä olin kotiäiti siihen asti kun lapset muutti pois kotoa. Nyt en ole kotirouva kun en ole mikään "rouva". Olen vain vapaa. En ole työtön koska en hae töitä enkä saa/tarvitse mitään tukia. Ihan omillaan tullaan toimeen. Tehdään omilla rahoilla mitä halutaan. Pääomaveroja maksetaan. Eli ei loisita kenenkään muun lompakolla.

Vierailija
20/24 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, hoitovapaalla saa olla 3 ikävuoteen saakka. Kyllä hoitovapaalla olemisen jo lasken kotiäitiydeksi, jos lapsia on useampia. Vanhempainvapaalla oleminen ei ole kotiäitiyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme