Minulla ei ole luontaista halua lyödä ketään nyrkillä
Olenko erikoinen mies? Siis ei edes mielikuvaa päässä käy kun suutun.
Kommentit (30)
Minullakaan ei ole luontaista halua lyödä ketään nyrkillä,
mutta joskus olisi tehnyt mieli lyödä jakoavaimella tai pesismailalla.
En kuitenkaan lyönyt.
Tosin jääkiakkomailalla kerran löin, tosin vahingossa.
Päästä tulee muuten kauheesti verta kun nahka repee.
Naiset tykkää kun saavat ihanan lutuiset pandan silmut :3
Itse löisi oikein mielelläni urpoa ja mäkkärintiskirättiä nyrkillä täysiä naamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen naisena lyönyt vain miehiä ja kerran oli lähellä, että olisin lyönyt omaa äitiäni. Olenko erikoinen nainen?
Miksi vain miehiä? Ap
Harvemmin kai tavannut naisia, jotka olisivat ansainneet nyrkin naamalleen.
Ehkä vihaa miehiä tai sitten ei? Ymmärrän jotenkin jos olleet väkivaltaisia häntä kohtaan ja itsepuolustusta. Muuta en hyväksyisi. Ap
Olen naisena lyönyt miestä, joka on ollut väkivaltainen toista naista kohtaan.
Oliko mies sinua isompi? Etkö pelännyt että lyö takaisin lujempaa? Ap
Vierailija kirjoitti:
Minullakaan ei ole luontaista halua lyödä ketään nyrkillä,
mutta joskus olisi tehnyt mieli lyödä jakoavaimella tai pesismailalla.
En kuitenkaan lyönyt.
Tosin jääkiakkomailalla kerran löin, tosin vahingossa.
Päästä tulee muuten kauheesti verta kun nahka repee.
Sanotaanko näin että minulla ei ole luontaista halua olla väkivaltainen kun suutun. En halua lyödä nyrkillä enkä jakoavaimella enkä mailalla. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen naisena lyönyt vain miehiä ja kerran oli lähellä, että olisin lyönyt omaa äitiäni. Olenko erikoinen nainen?
Miksi vain miehiä? Ap
Harvemmin kai tavannut naisia, jotka olisivat ansainneet nyrkin naamalleen.
Ehkä vihaa miehiä tai sitten ei? Ymmärrän jotenkin jos olleet väkivaltaisia häntä kohtaan ja itsepuolustusta. Muuta en hyväksyisi. Ap
Olen naisena lyönyt miestä, joka on ollut väkivaltainen toista naista kohtaan.
Oliko mies sinua isompi? Etkö pelännyt että lyö takaisin lujempaa? Ap
En pelännyt. Ei olisi tehnyt sitä julkisella paikalla..
Eikun oot ns kilttimies. Mäkin oon kilttinainen kun ei oo tarvetta H”00r4illa suhteissa
Vierailija kirjoitti:
Jokainen ihminen on kykenevä lyömään. Jos muuta sanoo, valehtelee.
Lyöminen ei ole ihmisapinalle luontaista. Pelkkä kivien ja keppien käyttö metsästyksessäkin tuli varsin myöhään ja ihminen oli pitkään kasvissyöjä. Tämä perusluonne että lyöminen ja toisen murskaaminen iskuin näkyy myös sodissa. On raportoitu että ihminen ei mielellään surmaa toista teräaseella vaan välttelee tlanteita jossa täytyy mennä lähelle vihollista. Ampuma-aseiden yleistyttyä raportoitiin että sotilaat ampuu tahallaan ohi ja yli.
Sitten merkttävä kehitys oli pommit ja räjähteet jotka poista konfliktn kahden taistelijan välillä ja murskaamenn ja isku tulee kaukaa välimatkan päästä. Drooneissahan on sama elementti takana. Myös monissa kamppailulajeissa joissa ottelu on mukana, niin havaitaan sama ilmiö, että aloittelija ei kykenekään lyömään takaisin tai ottelijat ovat passiivisia. Monesti nyrkkeilyssäkin erätuomari voi jopa komentaa aktiivisuuteen ja ainakin karatessa ja taekwondossa ennen annettiin sakkopisteiitä liiasta passiivisuudesta.
Lyöminen on kuitenkin evolutiivisestii yksi nerokkaimmista keksinnöistä itsepuolustuksessa, koska lyömällä voi nainen tai lapsikin aiheuttaa vakavaa vahinkoa isokokoiseen mieheen. Apinaeläimillä painiminen on luontaisempi tapa selvittää välejä urosten välillä, eikä siinäkään tarkoituksella vahingoiteta vakavasti lajikumppania. Ihminen on siis aika pasifistinen loppujen lopuksi, jos saa itse päättää ja kuunella sydäntään. Minäkin nuorena tunsin sydämessäni että armeijaan meneminen on väärin, mutta menin suvun miesten painostamana sinne. Nykyisin vanhana miehenä erosin reservistä hyvissä ajoin.
Amerikassahan koko itsenäistyminen ja poliittinen kenttä rakentui nyrkkeilijöistä tai katutappelijoista sekä niiden jengeistä. Lyömistä tapatui äänestyspaikoilla ja kaupunkien poliittiset johtajat ottovat nyrkein yhteen. Sana rinki tule ihmisistä jotka kokoontuu taistelijoiden ympärille, myöhemmin kehitettiin säännöt ettei ringissä olevat pääse repimään hiuksista tai lyömään taistelijoita takaapäin. Tuli turvaetäisyys ja neliönmuotoinen kehä. Sitten säännöt lisääntyi ja loppu on historiaa. Lyömistä hanskoin. Nyrkkeily kehittyi politiikasta omaksi urheilulajikseen. Otaksun ettei ap ole myöskään mitenkään poliittinen? Politiikka on usein todella aggressiivista ja mustavalkoista. Kahden välillä olevien asioiden näköalatonta mätkettä ja jankkausta.
Ihminen ei luontaisesti ole poliittinen tai sellainen joka haluaisi satuttaa muita.
Ihminen ON luontaisesti poliittinen,
kaikki laumaeläimet ovat.
Politiikka on yhteisten asioiden hoitamista.
Muuten vain. Tykkään käydä sillä ampumassa tauluun soramontulla. On mulla myös sellaisia nuolia muuten vain missä on leikkaavat kärjet vaikka en metsästä.