Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en tajua tällaista:

Vierailija
31.05.2007 |

Lapset erityistarhaan ( montessori, steiner), koulut erikoiskouluja( oikea filosofia, kielikoulu) yms. Mikään normaali ei kelpaa, koska se tuntuu niin tylsältä ja tavanomaiselta. Jos joku on tarjolla kaikelle, ni se ei voi tietenkään olla hyvää. Voi teitä törppöjä. Kun lapsi sitten aikanaan päätyykin bussikuskiksi, ni sitten ollaan naamat irvessä. Hohhelijoi.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole mitään tekemistä sen kanssa mitä vanhemmat odottaa ja miksi lapsi päätyy....

siellä on nimeenomaan ideana lapsen yksilöllisyyden kunnioittaminen ja arvostaminen ja se että lapsi oppii löytämään itsensä ja osaa tehdä itsenäiset valintansa.

Luepa hieman tarkemmin tuota pedagogiikkaa niin tiedät.

Kyse ei ole siitä että me vanhemmat haluamme hienostella erityispäiväkodeilla tms....

Olen itse ollut useassa kunnallisen puolen paikassa töissä ja niihin en olisi omaani halunnut viedä - kamala hoitajapula, vaihtuvat sijaiset, vaihtuvat lapset ja alituinen kiire.

Se kiire ja levottomuus tarttuu muihinkin elikkä siis lapsiin, lisääksi hoitajat eivät välttämättä tiedä mitä lapsi päivän aikana tekee...

montessorista pidän juuri sen rauhallisuuden vuoksi ja siksi että siellä muistetaan myös hyvät käytöstavat jotka aika monessa paikassa on hakusessa.

käy tutustumassa ennen kuin tuomitset

Vierailija
2/4 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joihin vanhempien on osallistuttava fanaattisesti. Jos olisi samalla tapaa kuin muissakin päiväkodeissa, että vaan lapsi viedään sinne ja haetaan pois ja käydään joulu- yms juhlissa, niin voisin viedäkin. Mutta ei tosiaan kiinnosta kykkiä monia iltoja joka vuosi kaikenmaailman kirpputorien järjestelytoimikunnissa!

Kyllä minun käsitykseni mukaan näissä steinereissä yms vaaditaan vanhemmilta enemmän osallistumista. Lapseni voisin vielä tällaiseen paikkaan viedäkin kouluun tai päiväkotiin, mutta ei kyllä itseä kiinnosta yhtään osallistua toimintaan, sen vuoksi valintamme on aikanaan tavallinen päiväkoti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas haluan osallistua vaikka niitä on vaan noin kaksi kertaa vuodessa...

tätä kautta opin tuntemaan muiden lasten vanhemmat ja koska sama ryhmä jatkaa aikanaan kouluun niin on hyvä tietää keiden kanssa lapset mahdollisesti myöhemminkin pyörii.

jos ei näitä vanhempia tunne, kynnys soittaa ja kysellä jopa omasta lapsesta nousee.

Ja jos taas tuntee vanhemmat paremmin niin tietää mitä heidän lapsi tekee ja touhuaa...

mutta tottakai allekirjoitan myös pedagogiikan muilta osin.

kiitosh

Vierailija
4/4 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

montessoripedagogiikkaa käytetään aika monessakin päiväkodissa ns suuntautumisena ....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme