Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jännittääkö teitä meneminen lapsiperheen luoksee, jos siellä on juuri vastasyntynyt/vilkas taapero?

Vierailija
01.10.2026 |

Kukaan?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vilkas vastasyntynyt?

/-merkki symboloi sanaa tai.

Ei muuten tarkoita. Mistä huuhaaosastolta sinun tietosi on?

Vierailija
22/26 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua että mulle tungetaan vauvaa syliin. Se on kuuma kiemurteleva nipistelevä lötkö, josta valuu eritteitä joka reiästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vilkas vastasyntynyt?

/-merkki symboloi sanaa tai.

Tässä tapauksessa se olisi selvyyden vuoksi pitänyt kirjoittaa muotoon "vastasyntynyt lapsi/vilkas taapero", jotta ei jää epäselväksi, mitkä ovat ne kaksi vaihtoehtoa. Nyt siinä lukee vaihtoehtoina vastasyntynyt tai vilkas ja määriteltävänä sanana taapero.

Oikeasti sinunkin antamassa esimerkissä / pitäisi korvata sanalla tai. Mikä perkele se vaivaa ihmisiä, kun ei jakseta kirjoittaa kolmikirjaimista sanaa, vaikka muuten suolletaan ties mitä tuubaa tekstinä?

Vierailija
24/26 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mielisairasta jännittää tommosta. Ihmisiä ne on taaperotkin. 

Vierailija
25/26 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taaperot ok, mutta vauvavierailut ovat yleensä tuskaa ja vähän etukäteen jännittäviäkin. Aina kun käyn vauvatalouksissa saan piikittelyä omasta lapsettomuudesta (olen vela) ja painostusta/kannustusta ja mitä milloinkin, että kyllä olis aika hankkia omakin vauva. Lisäksi en tykkää pitää vauvoja sylissä, ovat niin pieniä ja hauraita, että pelottaa. Silti vauva on vastusteluista huolimatta useammin kuin kerran laitettu syliini. 

Vierailija
26/26 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan omia vauvojani kenenkään syliin tunkenut, jos ei pyydetty ja kuopusta en välttämättä silloinkaan, koska ei tykännyt vauvana olla vieraiden sylissä.

Ennen omia lapsiani en oikeastaan juuri pitänyt lapsista, mutta ei minua kyllä koskaan jännittänyt mennä minnekään, missä oli lapsia.

Aivan ihmeellinen aloitus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä