Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin ruokaan sulla ei oo kaupassa varaa? Eli mikä jää hyllyyn?

Vierailija
01.10.2026 |

Saa avautua.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi asuvana ostan tarvikkeet näin: 40 eurolla liha/kala/leikkele/kk, 60 eurolla kananmunat/maito/leipä/sokeri/leivontarvikkeet/rasvat/säilykkeet/ mehut/ mausteet, 50 eurolla hedelmät, perunat,kasvikset, kasvispakasteet, 25 eurolla paperi-/ siivoustarvikkeet/ kk. Kauppaan olen varannut 200 eu / kuukausi. Mutta tämä on jako, jota noudatan, minulla pyörii myös neljän viikon ruokalista. Olen pysynyt tässä järjestelmässä jo lähes kaksi vuotta ja säästänyt tosissaan yllättävän paljon pahan päivän varalle. Toki käteeni tarttuu se alahyllyn ja  kaupanmerkkituote herkästi enkä sorru karkki ostoksiin. Ja käyn kerran viikossa kaupassa.

Vierailija
42/62 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varaa olisi ihan mihin vaan mutta nuukuuttani ostan edullisia tuotteita, usein punalaputettuja. En tiedä miksi, se on varmaan joku sairaus.

Minäkin ostaisin punalaputettuja. Niitä vaan ei ole saatavilla enää kuten oli aikoinaan. Siellä käy eläkeläisarmeija tyhjentämässä aletuotteet jo aamupäivällä.

Meidän kaupassa lapputuotteet kuuluu käydä ostamassa klo 18 kun 30% muuttuu 60%. Paikalla kantsii olla hyvissä ajoin.

Meiän lähiprismassa vasta klo:21 alkaa ilta-ale -60%

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mikä on liian kallista. Ostoskoriini menee kaikki "maksuhäiriötuotteet" eli kaupan halvimmat vaihtoehdot, kuten k-menu ja xtra sekä joissain tapauksissa jopa pirkkaa/cooppia. Jos meinaa syödä niin halvimmalla on mentävä.

K-menu tuotteet ovat meilläkin ostoslistalla nykyisin. Ennen kävin prismassa. Siellä ei ole alennuksessa juuri mitään. K-kauppias sentään laittaa tarjoukseen alkukuviikon tarjouksiin ja loppuviikon tarjouksiin monenlaista tarpeellista ruokaa.

Jengi valittaa tuoreen kalan hinnasta, kyllä se keskimäärin onkin kallista, mutta käyttääkö ihmiset tarjouksia hyväkseen. Esim, K- ryhmällä on aika usein tuore lohi 12-13 e/ kilo. Ainakin itse olen saanut tuoretta ruodotonta lohta, sitä norjalaista, mitä kaikki eivät osta vaikka olisi  kuinka edullista. Ei aina tartte olla kalleinta graavisiikaa tai kuhaa, itse ostan usein frittimuikkuja, silakkapihvejä, savusilakoita.  Näidenkin kalojen kilohinnat tuoreena on hyvin edullisia. 

Vierailija
44/62 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suklaa ja energiajuomat normihinnalla. Ostan molempia vain alesta, en koskaan täydellä hinnalla.

Sokerivero nosti makeisten ja limujen hintoja mutta ei sokerin hintaa🤔MITVIT.

Vierailija
45/62 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta hyviä eli kalliita juustoja kuin jouluksi. Ostan leivän päälle kilon palan 4,99 kermajuuston tarjouksesta ja laitan puolet siitä pakastimeen näin yksin eläjänä. Juustoja söisin enemmän.

En syö juurikaan punaista lihaa, koska en tykkää siitä. Kilo sokeria riittää kolmeksi vuodeksi. Säilön pääasiassa pakastimeen marjat ja muut. En leivo kun ne joutuu itse syömään. Ja lihoo.

Vierailija
46/62 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suklaa ja energiajuomat normihinnalla. Ostan molempia vain alesta, en koskaan täydellä hinnalla.

Makeiset, limut, energiajuomat on aivan turhia. Hirveästi sokeria.

Vierailija
47/62 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjoja ostaisin useammin, vaan maksavat mansikoita. Juustojen hinnat ovat lannistavia. Oliiviöljy on jo niin kallista että parempiin laatuihin ei ole varaa, kuten kahvinkin kohdalla.

Vierailija
48/62 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaa olisi ihan mihin vaan mutta nuukuuttani ostan edullisia tuotteita, usein punalaputettuja. En tiedä miksi, se on varmaan joku sairaus.

Sitä kutsutaan myös järjeksi. Nykyaikana on harvinaista.

Vierailija
49/62 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vorschmak.

Vierailija
50/62 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä joko tykkäät kertyvästä varallisuudesta tai sitten pelkäät, että tulee jotain ja tarvitset? Kumpi?

Kyllä on niin typerä kommentoija että emme viitsi edes vastata. - eri

Vierailija
51/62 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään totesin että ainakin tomaatit on jo liian kalliita mulle, kun kolme kpl olisi maksanut melkein 1,50 e. Eikä olleet edes isoja vaan ihan keskikokoisia.

Vierailija
52/62 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä jonkun kanssa. Laadukas oliiviöljy ja kotimaiset marjat. Joskus pysty ostamaan mutta nykyään harvoin.

Vierailija
53/62 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järki Särki

Saa siitä purkillisesta aineksia kolmeen eri ruokaan, eli minäkin perusnuukana ihmisenä raaskin ostaa tuota muutaman purkin vuodessa.

Vierailija
54/62 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohifile. En pysty itse leikkaamaan kokonaista lohta. Ostaisin fileen jos hinta olisi sama 8-9€/kg kuin kokonaiselle kalalle. Savustettuna vielä parempi.

Monella kalatiskillä saa fileroinnin samaan hintaan ja roippeet saa mukaansa kaupan päälle. Ne roippeet on muuten parasta keittoainesta. Kokeile myös kirjolohta, se on tällä hetkellä korkeatasoisempaa kuin norjanlohi.

Vierailija
55/62 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ostaisin punalaputettuja. Niitä vaan ei ole saatavilla enää kuten oli aikoinaan. Siellä käy eläkeläisarmeija tyhjentämässä aletuotteet jo aamupäivällä.

Meidän kaupassa lapputuotteet kuuluu käydä ostamassa klo 18 kun 30% muuttuu 60%. Paikalla kantsii olla hyvissä ajoin.

Kuka sanoo että kuuluu? Kukaan ei kiellä niitä ostamassa sillä 30 prossan alennuksella, älä nyt keksi omia sääntöjäsi.

Vierailija
56/62 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään totesin että ainakin tomaatit on jo liian kalliita mulle, kun kolme kpl olisi maksanut melkein 1,50 e. Eikä olleet edes isoja vaan ihan keskikokoisia.

Lidlissä halvahko terttutomaatti

57/62 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä joko tykkäät kertyvästä varallisuudesta tai sitten pelkäät, että tulee jotain ja tarvitset? Kumpi?

Minäkään en osta jatkuvasti kaikkea mahdollista, mihin on varaa. Välillä ostan, mutta en jatkuvasti. Pidän siitä, että juhlapäivinä on jotain vähän "parempaa" kuin arkisin. Syön aika pieniä määriä ja vaikka kissallani onkin kalliimpi maku kuin mulla, niin en mä sillekään jatkuvasti kampasimpukoita ja karitsan sisfileitä syötä. Esittämääsi kysymykseen voin omalta osaltani vastata, että mä en pelkää, että tulee jotain, mitä tarvitsen. Mä tiedän, että tulee jotain, mitä tarvitsen. Kun ikää tulee lisää, pitää olla yhä enemmän varautunut siihen, että rahat riittää. Erilaisiin palveluihin, lääkkeisiin, sairaanhoitokuluihin jne. Julkiselle puolelle voi olla viikkojen tai jopa kuukausien jonot, joten jos ja kun tarvitsee lääkäriä, voi varata ajan yksityiselle. 

Vierailija
58/62 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makeiset, limut, energiajuomat on aivan turhia. Hirveästi sokeria.

Eikö sokerissa olet sokeria 🤪

Vierailija
59/62 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravut ja naudan sisäfilee.

Vierailija
60/62 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidlissä halvahko terttutomaatti

Ne on parempiakin kuin kotimaiset kasvihuonetomaatit jotka on pelkkää vettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi