Mihin ruokaan sulla ei oo kaupassa varaa? Eli mikä jää hyllyyn?
Kommentit (48)
Ei mulla ole tästä asiasta mitään avauduttavaa.
En osta juuri mitään normaalihintaista
Kaikkeen on varaa, mutta en maksa 10e nyrkillisestä juustoa, tai 10 euroa kahvista.
Eli enemmänkin kyse on siitä, että en suostu maksamaan ylihintaa.
Olen pihi, joten kaikki maksaa liikaa.
Poronfilee, karistan filee ja tuoreet ahvenfileet.
Kaikki mikä maksaa kaupassa enemmän kuin 2 euroa. Esimerkiksi ketsuppi ja jauheliha jää hyllyyn, makaronia syön ilmankin niitä kun sekaan paistaa sipulia.
Suurin osa jää hyllyyn valitettavasti. Mutta onpahan sitte rikkailla enemmän ostettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varaa olisi ihan mihin vaan mutta nuukuuttani ostan edullisia tuotteita, usein punalaputettuja. En tiedä miksi, se on varmaan joku sairaus.
Minäkin ostaisin punalaputettuja. Niitä vaan ei ole saatavilla enää kuten oli aikoinaan. Siellä käy eläkeläisarmeija tyhjentämässä aletuotteet jo aamupäivällä.
Meidän kaupassa lapputuotteet kuuluu käydä ostamassa klo 18 kun 30% muuttuu 60%. Paikalla kantsii olla hyvissä ajoin.
Meidän kaupassa se ei vaan onnistu, koska niitä alelaputettuja tuotteita ei ole hyllyssä. Syy on se, että ne aletuotteet on ostettu ennen iltaa.
Turskaan ei ole enää varaa. 300g pala turskaa K-supermarketissa 10,49e. Lohta saa 300g 6,19e.
Ostan aina kaikkea laadukasta ruokaa enkä katso hintoja. Eläkkeeni on melko pieni, mutta varoja on kuitenkin kertynyt ja nautin elämästä. En tupakoi tai ryyppää, velkoja ei ole.
Suklaa ja energiajuomat normihinnalla. Ostan molempia vain alesta, en koskaan täydellä hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin minusta kyse on hinta-laatu suhteesta tai mieltymyksistä kuin varallisuudesta. En koe mitenkään mielekkäänä esim. ostaa pihvilihaa, koska en pihveistä välitä.
Voihan sen noinkin itselleen selittää. Päättää vain, ettei tykkää niistä ruokatarvikkeista, jotka ovat liian kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Kotimaiset marjat. Yhtä kalliita kuin liha. En ymmärrä miten voi ollakin niin kalliita. Itse poimisin jos en olisi kipeä.
Itse ostin ämpäreittäin valmiiksi poimittuja samasta syystä. Toivat kotiovelle.
Kalat, lihat, makeiset, keksit, iso osa hedelmistä, marjat, kahvi. Virvoitusjuomia ja alkoholia en käytä, mutta ei olisi varaa ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Sahrami, yli 7000 €/kg
Mihin sitä edes tarvitsisi?
Noin tuntia ennen jos ei halua norkoilla koko päivää.
Voi myös käydä päivällä piilottamassa niitä laputettuja hyllyihin iltaa varten jo valmiiksi.
Siinä piilottamisessa on omat kikkansa, että säilyy iltaan asti siellä...