Junassa ei saisi enää syödä eväitä
Ei saa syödä eväitä ettei yliherkät lumihiutaleet saa oireita.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012309632.html
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaista ärsyttää entistä enemmän, jos pitäisi ottaa toiset huomioon. Se on kuin punainen vaate härälle.
Pitäisi ottaa huomioon, pitäisi ottaa huomioon. Yleensä tämä tarkoittaa samaa että pitäisi juosta vähemmistön pillin mukaan kuten tässäkin tapauksessa.
Tuo on juuri sitä mitä sanoin. Toisen ongelmaa ei haluta huomioida, vaan lisätä. Sen näkee monista kommenteista, jossa uhataan lisätä menneniä.
Normaali ihminen ajattelisi aha, en ole tajunnut. No seuraavaksi yritän muistaa ottaa porkkanaa mandariinin tilalle.
Olet harvinaisen väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaista ärsyttää entistä enemmän, jos pitäisi ottaa toiset huomioon. Se on kuin punainen vaate härälle.
Joo, kyllä se niin menee, että kaikki pitää kieltää, koska 99%:n pitää tajuta huomioida 1% osuus jotain vinkuvia prima donnia ja sopeutua niiden kaikkiin ulinoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Susanna, nyt on se hetki, sinun aikasi parrasvaloissa, vauva-palsan keskustelun tähtenä! Nauti joka hetkestä!
Toivottavasti hän huomasi, että hän voi varata itselleen hytin, johon ei tule muita, mikäli hän maksaa hytin kaikki paikat. Niitä on kahden hengen hyteistä ihan perhehytteihin saatavilla.
Mutta miten hytissä voi loukkaantua toisten eväistä?
Ongelma poistuu, kun varaa itselleen hytin kokonaan. Silloin ei tarvitse loukkaantua arvon @utisti, koska ongelmaa ei ole silloin.
Kyllä loukkaantuja saa siitäkin aiheen loukkaantua ja valittaa, kuten kaikesta muustakin.
Sun kannattaa silloin antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Sinä vaikutat olevan pahin vinkuja ja valittaja tällä palstalla ja tässä keskustelussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Susanna, nyt on se hetki, sinun aikasi parrasvaloissa, vauva-palsan keskustelun tähtenä! Nauti joka hetkestä!
Toivottavasti hän huomasi, että hän voi varata itselleen hytin, johon ei tule muita, mikäli hän maksaa hytin kaikki paikat. Niitä on kahden hengen hyteistä ihan perhehytteihin saatavilla.
Ongelma poistuu, kun varaa itselleen hytin kokonaan. Silloin ei tarvitse loukkaantua arvon @utisti, koska ongelmaa ei ole silloin.
Kyllä loukkaantuja saa siitäkin aiheen loukkaantua ja valittaa, kuten kaikesta muustakin.
Sun kannattaa silloin antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Sinä vaikutat olevan pahin vinkuja ja valittaja tällä palstalla ja tässä keskustelussa.
Ensimmäinen kommentti ikinä koko ketjuun😂
Ja voit olla varma, että sisään korvasta A ja sieltä korvaan B ja pois... kuten sinunkin kommenttisi😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kyllä se niin menee, että kaikki pitää kieltää, koska 99%:n pitää tajuta huomioida 1% osuus jotain vinkuvia prima donnia ja sopeutua niiden kaikkiin ulinoihin.
Sinä olet kova poika vinkumaan ja vänisemään sekä ulisemaan.
Just pari viikkoa sitten oma junani oli reilusti yli kolme tuntia myöhässä (piti olla perillä jo kauan ennen kuin pääsi lähtöpaikkakunnalta eteenpäin), ja olin tosi tyytyväinen, että olin pakannut kunnon ruuan evääksi. Liikkeellelähdöstä tai korvaavasta kuljetuksesta ei ollut ennakkotietoa, joten ei auttanut kuin odottaa tai lähteä takaisin kotiin, ja perillä tietty suurin osa kaupoista ja ravintoloista oli suljettu kun päästiin perille, joku iso Mäkkäri ja 24 h kauppa vielä auki.
Tällainen ei ole mitenkään ylettömän harvinaista, työkaveri sanoi, että eilenkin taas ollut samalla rataosuudella häiriötä. Joten aina mahdollisuuksien mukaan kannattaa olla jotain ruokaa ja vettä mukana varalle. Myöskään ravintolavaunu tai -kärry ei aina ole käytettävissä vaan joskus junasta vain puuttuu jokin vaunu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi ottaa huomioon, pitäisi ottaa huomioon. Yleensä tämä tarkoittaa samaa että pitäisi juosta vähemmistön pillin mukaan kuten tässäkin tapauksessa.
Tuo on juuri sitä mitä sanoin. Toisen ongelmaa ei haluta huomioida, vaan lisätä. Sen näkee monista kommenteista, jossa uhataan lisätä menneniä.
Normaali ihminen ajattelisi aha, en ole tajunnut. No seuraavaksi yritän muistaa ottaa porkkanaa mandariinin tilalle.
Normaali ihminen ei ajattele noin. Jos joka asiassa ajattelee noin niin ihminen miellyttää vain muita eikä ajattele yhtään itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen kommentti ikinä koko ketjuun😂
Ja voit olla varma, että sisään korvasta A ja sieltä korvaan B ja pois... kuten sinunkin kommenttisi😀
Onko sinulla huolia, murheita kotona, koulussa ja kavereiden kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöö, VR nimenomaan linjaa että omien eväiden syöminen junissa on täysin ookoo.
Todellakin syön omia eväitä, ei ole varaa Vr:n ökyhintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omien eväiden syönti ei kuulu juniin. Lähijunissa ei tarvitse syödä eväitä koska matkat kestävät yleensä alle tunnin, kaukojunissa on ravintolavaunut syöntiä varten.
Miksi VR sitten itse ihan niissä kaukojunissaan jopa mainostaa mahdollisuutta tilata ruokaa omalle paikalle VR Matkalla -apissa? Ja sieltä ravintolavaunusta voi myös noutaa itse ruoan, jos ei halua maksaa ylihintaa siitä paikalle toimitetusta ruoasta. Eli VR itse tarjoaa mahdollisuutta syödä omalla paikalla jopa heiltä ostettuja ruokia.
Ja joissain kaukojunissa, joissa ei ole ravintolavaunua, niin niissä liikkuu sitten myyntikärry.
Jatkossa siitä myyntikärrys5ä ei kuitenkaan myydä mitään/ei saa ostaa mitään, koska joku matkustaja voi siitä loukkaantua tai saada näppyjä kasvoihin.
Vierailija kirjoitti:
Omien eväiden syönti ei kuulu juniin. Lähijunissa ei tarvitse syödä eväitä koska matkat kestävät yleensä alle tunnin, kaukojunissa on ravintolavaunut syöntiä varten.
Hassua että joku voi tulla linjaamaan noin, vaikka VR linjaa että saa syödä.
Ja ottakaa huomioon, että on myös niitä "lumihiutaleita", jotka ei mitenkään voi syödä ravintolavaunun vaarallisia tuotteita ja siellä vasta allergeeneja liikkuu, vaikkapa oluen allergeenit. :) Näin ollen lumihiutaleetkin näkee nälkää junamatkalla, jos ei voi syödä omia mauttomia eväitään.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa joku sanoo, että "haisevia" ruokia ei saa syödä. Mitkä tarkalleen ottaen on niitä haisevia ruokia?
Sitrushedelmät, valkosipulia sisältävät tuotteet (itse syön kyllä kotona) tuoksuvat aika voimakkaalle. Tässä oli pari tuoksuvaa. En silti "käy kimppuun", jos joku syö näitä, mutta olisi mukava, jos vaihtaisi esim banaaniin ja tuoksuvat leikkeleet johonkin muuhun.
Mä olen ääniherkkä ja vihaan kaikkia kynsiin liittyviä ääniä. Ja reagoin niihin siten, että haluan väkivaltaisesti tap paa kyseisen ihmisen. Tiedän, että tämä on minun ongelmani ja reaktioni on täysin ylimitoitettu. En ole silti vaatimassa muita lopettamaan kynsien pureskelua tai napsuttelua, vaan joko kärsin tai sitten lähden itse pois. Ei se ole muiden ongelma, että mulla on outo ongelma.
Itse varaan yleensä oman hytin jos matkustan junalla. Ei tarvitse taistella toisten eväitä eikä kuunnella metelöintiä.
Hengittäminen on kielletty.
Ilmastosyistä.
Olen useasti yrittänyt syödä ravintolavaunussa mutta kaljanlitkijät ja läppäriä näpyttelijät joilla yksi kahvikuppi vallanneet kaikki paikat. Siksi minulla on yleensä omat eväät tai menen omalle paikalle syömään ravintolavaunun ruoat.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa joku sanoo, että "haisevia" ruokia ei saa syödä. Mitkä tarkalleen ottaen on niitä haisevia ruokia?
Jos et osaa arvioida itse, niin on parempi että tyydyt ravintolavaunun tai tarjoilukärryn tarjontaan.
Vierailija kirjoitti:
Itsehän teen tätä vain siksi, että saa rapistaa aamujunassa papereita ja kanssamatkustajia ihmetyttää mistä tuo haju tulee. Sipsit ovat parhaimpia, mutta niitä yleensä vain kotimatkalla.
Oma suosikki on kotona tehty valkosipulipatonki sini- tai viherhomejuustolla. Aiai sitä herkkua kun alumiinifolion poistaa ja roquefortin tuoksu sekoittuu lämpimään valkosipuliin. Pikkupullo laatupunaista kruunaa aamiaisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaali ihminen ei ajattele noin. Jos joka asiassa ajattelee noin niin ihminen miellyttää vain muita eikä ajattele yhtään itseään.
Itse vältän valkosipulia tai vahvoja hajusteita tai haisevia eväitä junissä. Olen myös aina opettanut lapseni käyttämään kuulokkeita tai pelikoneen äänettömällä julkisissa. Menen puhumaanoyhluni junan puhelin koppiin. En puhu pitkiä puheluita onnibusseissa.
Enkä voi ymmärtää miksi toiset ei tee samoin. Osa kuuntelee videoita, uutisia äänellisellä. Puhuu pitkiä äänekkäitä puheluita eri kielillä, lapset pelaa pelikoneillä äänet päällä. Näen toisten huomioon ottamisen eri asiana kuin miellyttämisen.
Juu. Niiden syöminen tullaan kieltämään kaikissa vuokra-asunnoissa ja parvekkeilla
Terv: Tuula, As. Oy....