Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovatko jotkut kaksosten äidit mielestään " sankareita" ?

Vierailija
31.05.2007 |

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on siunaantunut suht helpot kaksoset, eivät ole allergisia, nukkuvat hyvin ja ovat terveitä. Toki työtä on tuplamäärä, siksi joskus tuntuu raskaalta mutta olen aina sanonutkin että monella yhden lapsen äidillä on varmasti rankempaa kuin minulla. Ei kukaan äiti varmaan liian helpolla pääse, uskon näin.

Vierailija
22/28 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on minusta tuntemani äiti joka on hoitanut yksin kaksosensa yksinhuoltajana yhdellä kädellä kun toinen käsi ei toimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa vaan, että on ikävää vähätellä toisen taakkaa oli vauvoja yksi tai kaksi

Vierailija
24/28 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin yhden lapsen äitinä luulen ymmärtäväni, että kaksosten kanssa yleensä on rankempaa kuin yhden. Siinä mielessä kunnioitan monikkojen äitejä, jotka selviävät arjesta.

Sankaruudesta en tiedä, jokainen tekee sen mitä täytyy niin hyvin kuin pystyy. Ei omasta jälkikasvustansa huolehtiminen ole mitään sankaruutta, vaan luonnollinen juttu. Varaan nimityksen sankari erityistapauksiin.

Vierailija
25/28 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mitä useampi ihminen olisi itseensä oikeasti tyytyväinen, sitä vähemmän olisi ilkeyttä ja kateutta.

Vierailija
26/28 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani kaksosten äiti ei todellakaan pitänyt itseään minään sankarina...vaikka minä häntä pidin/pidän yhä vieläkin.

Mutta tuohon väsymykseen. Olin itse yhden lapsen äitinä väsynyt, mutta nyt kun on 4 " jaloissa pyörimässä" , niin en tunne itseäni väsyneeksi vauvan äidiksi. Että väsymys ei ole aina perheen koosta kiinni.

Vierailija
27/28 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksoset ja sitten leikki-ikäinen. Jos joku lapsista on hoidossa, ni on kuin ois lomalla, kaikki on suhteellista. Mun mielestä joku vammaisen lapsen tai todella sairaan lapsen hoito ois raskaampaa huomattavasti. Yhden vauvan hoito taas ois kuin lomaa. Kolmosten äidin mielestä ois varmaan helppoa, jos ois vaan kaksoset.

Vierailija
28/28 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se huomattavasti raskaampaa. Miksi sitä tosiasiaa on niin vaikea myöntää? Te, joilla on yksi " vaativa" vauva? Ehkä käsityksenne muuttuu, kun siihen laitetaan toinen tai kaksi yhtä vaativaa vauvaa vielä lisää ja muutama isosisaruskin päälle... Ihminen venyy sitä mukaa, kun on pakko.