Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovatko jotkut kaksosten äidit mielestään " sankareita" ?

Vierailija
31.05.2007 |

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vertaavat omia kokemuksiaan yhden samanikäisen vauvan/lapsen " helppouteen"

Vierailija
2/28 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: kaksosten äiti

Vierailija
4/28 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kun toinen lapsistani on vaikka mummolassa, on kuin lomalla olisin, kun on vain yksi lapsi hoidettavana.

Vierailija
5/28 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Kun toinen lapsistani on vaikka mummolassa, on kuin lomalla olisin, kun on vain yksi lapsi hoidettavana.

Vierailija
6/28 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin varmasti kuollut moiseen urakkaan. Ny tolen nioukin naukin hengissä kahden eri ikäisen lapsen kanssa. Ikäeroa 2v3kk

Vierailija
7/28 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden lapsen äidit taas ei ole tottuneet olemaan, kuin sen yhden kanssa.

Se helppous riippuu ihan siitä mihin on tottunut.

Vierailija
8/28 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkoitat sitä että jotkut kaksosten äidit pitävät itseään " muita parempina" tai superäiteinä niin voin kyllä sanoa että osin se on totta.

Jokainen meistä tietää että vauvat on erillaisia, joku voi olla yhden vauvan kanssa täysin pulassa ja joku pärjää hyvin kahden kanssa.

Itselläni on kaksoset jotka olivat vauva aikana sieltä vaikeammasta päästä ja kyllä välillä tekis mieli halata itseään ja sanoa että kyllä sinä olet superäiti. Ja niin se vaan menee että ne joilla ei ole kaksosia niin eivät kyllä oikeasti voi tietää mitä se rumba on. Muistan täysin ne hetket kun toinen vauva oli isänsä kanssa lenkillä tai mummo otti yöhoitoon toisen vauvan ja olin vain sen yhden vauvan kanssa kotona niin kyllä se oli lomaa! :)

En koe olevani parempi äiti kun muutkaan, mutta kyllä arvostan kaksosten/kolmosten äitejä todella aidosti. Kyllä se kahden kanssa on täysin eriasia kun yhden kanssa jos nämä kaksi eivät oikeasti ole mitään " helppoja vauvoja" .

Vierailija
9/28 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä useampi ihminen olisi itseensä oikeasti tyytyväinen, sitä vähemmän olisi ilkeyttä ja kateutta.

Vierailija
10/28 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden lasten äitien edessä (huom, jollainen itse vielä olen) niin taju lähtee joltakin! Tätä ei kukaan voi valita, muistattehan sen?

Vierailija
11/28 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: loppuunajettu 1,5v täystuhokaksosten antisankariäiti.. =)

Vierailija
12/28 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

yhden lasten äitien edessä (huom, jollainen itse vielä olen) niin taju lähtee joltakin! Tätä ei kukaan voi valita, muistattehan sen?

Vierailija
13/28 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että minulla sattuu olemaan kohdussani kaksi sikiötä ja ne toivon mukaan sieltä hengissä saadaan tuossa loppukesästä ulos, ei millään tavalla ole omiaan muuttamaan minua miksikään superäidiksi. Jos minä kahden vauvan kanssa selviän hengissä niin hienoa, mutta älkää oikeasti edes kuvitelko, että minä en pistäisi meidän nelivuotiasta tulevaa isoveikkaa osa-aikaisesti virikehoitoon tai että minä siinä kaksosten hoidon sivussa pitäisi kodin tiptop-kunnossa ja leipoisin pullaa...

Vierailija:

Vierailija
14/28 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mietin paria ensimmäistä vuotta näin jälkeenpäin.

Vierailija
15/28 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vauvaa ei todellakaan mene " siinä missä yksikin"

Vierailija
16/28 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan hattua kaikille kaksosten äideille, ootte sankareita!

t. Kahden yksösen äiti

Vierailija
17/28 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Kahden eri aikaan syntyneen lapsen äiti.

Vierailija
18/28 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuri selviytyjä kylläkin ja erittäin tyytyväinen itseeni siitä kuinka hyvin sitä lopulta pärjäsi ja suoriutui. Kun oli pakko ja kun ei helpommasta tiennyt, kun ei ollut kokemus. Nyt lapset reilu kolme vuotta vanhoja ja nyt on helpottanut.

Vierailija
19/28 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni kyllä huvitti, kun lapset olivat vauvoja ja tutulla oli samaa ikäluokkaa oleva vauva ja valitti, valitti ja vielä kerran valitti, miten rankkaa hänellä on. Itse en juurikaan valittanut, koska jos muutaman kerran erehdyin valittamaan, niin kaverini tunsi huonommutta...tokaisi aina " kyllä se on yhdenkin kanssa rankkaa" ...

Mun on pakko ihmetellä näin jälkikäteen, miten olen selvinnyt tupla-vauvajasta. Toinen lapseni oli allerginen lähes kaikelle ja TODELLA itkuinen. Toinen oli helpompi, mutta kumpikaan ei esim. nukkunut ikinä kunnon päikkäreitä, vain max 1 h unia. Yöt alkoivat sujumaan, kun olivat 3-v.

Ei mene kaksi siinä samalla, ei. Ei vaikka vauvat olisivat ns. helppoja.

Vierailija
20/28 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa vaan, että on ikävää vähätellä toisen taakkaa oli vauvoja yksi tai kaksi.... Ja tokihan se niin on, että kaksi vauvaa varmasti teettää enemmän työtä, mutta ei silti oikeuta väheksymään.