Vuosisadan 10 parasta tv-sarjaa
The New York Times pyysi 500:aa media-alan ammattilaista rankkaamaan kymmenen vuosisadan parasta tv-sarjaa.
Tässä ne ovat:
1. Breaking Bad
2. The Wire
3. Mad Men
4. Succession
5. Fleabag
6. Game of Thrones
7. Veep
8. 30 Rock
9. Curb Your Enthusiasm
10. Atlanta
Oletko nähnyt kaikki? Jos et, aiotko nyt katsoa?
Oletko valinnoista samaa mieltä?
Itse ihnettelen suuresti ettei Marc Cherryn The Desperate Housewives ole listalla. Suurinta osaa näistä valituista en ole katsonut. Breaking Badia katsoin muutaman kauden, mutta lopetin kun se meni huonoksi.
Mad Meniä aloin nyt katsomaan.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun listani on erilainen. Braking Bad ei mahdu edes top kymppiin.
1. Sons of Anarchy
2. True Detective (kausi 1)
3. Sopranos
4. House of Cards
5. Ozark
6. Suits
7. Ripley
8. From Scratch
9. Narcos
10. Adolescence
En ole edes kuullut noista.
Suosittelen lämpimästi tutustumaan.
Peyton Place,Bonanza ja Ruusun aika ja Puhtaat valkeat lakanat ja Me Tammelat ja sitten viisi kertaa Salatut elämät.
GoT ainoa noista mistä pidin. Omalla listalla Pulmuset, Dexter, King of Queens, maalaiskomediat jne
Vierailija kirjoitti:
Mun listani on erilainen. Braking Bad ei mahdu edes top kymppiin.
1. Sons of Anarchy
2. True Detective (kausi 1)
3. Sopranos
4. House of Cards
5. Ozark
6. Suits
7. Ripley
8. From Scratch
9. Narcos
10. Adolescence
Sons of Anarchyn olen katsonut joskus, muut sarjat ei oo niin tuttuja.
No, taas yksi lista jenkkimakuun.
Tämän vuosituhannen ehdottomasti tärkein ja vaikutusvaltaisin tv-sarja on Ricky Gervaisin Konttori. Se muutti hyvin paljon ylipäänsä tv-sarjoja, ei pelkästään komedioita. Ja Gervais oli mukana myös amerikkalaistetussa THe Officessa niin, että se on omanlaisensa versio, yksi harvoja amerikkalaiskopioita joka on onnistunut. Yleensä amerikkalainen soopaa hävittää kaiken omaperäisyyden.
THe Wire on sitten kakkonen oikeastaan samoilla perusteilla: muutti aika paljon kuvausta, ylipäänsä tv-sarjan rakennetta. Sitä on sitten kopioitu.
Fleabag kolmosena, The Adolescence nelosena (mutta sitä ei taideta pitää tv-sarjana?), sitten Breaking Bad.
Vierailija kirjoitti:
En käsitä, ettei listalla ole yhtään brittisarjaa.
Fleabag.
Brittisarja Line of duty on mielestäni yksi parhaita.
6 kautta, viimeisin julkaistu 2021. 7 kausi julkaistaan vuodenvaihteessa.
Katselin nyt kesällä lomalla kaikki kaudet uusiksi britboxista, edelleen vakuutti.
Fauda, israelilainen sarja myös hyvä. Tosin tämä uusin viimeisin jakso ei vakuuttanut enää.
Dowton Abbey, brittisarja myös, yksi parhaista.
Breaking bad ei itseäni kiinnostanut.
Sopranos puuttuu listalta siksi, kun ekaa jaksot julkaistiin jo ennen vuotta 2 000.
Amerikkalaiset elää omassa kuplassaan.
Maailman kaunein nainen on amerikkalainen. Paras näyttelijä. Paras Elokuva. Komein mies. jne.
Huutonauruu Breaking badille ja Game of Thronesille! Aina toki tiennyt, et suurin osa ihmisistä on yksinkertaisia ja tyhmiä, mut nää valinnat kertoo jo huolestuttavasta älyn puutteesta. Listan laatijat lienee maga-ps-ihmisiä?
En ole katsonut kuin 1. Breaking Bad ja 8. 30 Rock. Tuskin noita muita katson.
Vasta netflixistä katsoin lähes yhdeltä istumalta kahdeksan jaksoisen turkkilaisen Not a Strange. Todella mielenkiintoinen, intensiivinen, sarja mistä ei draamaa puuttunut. Kauniita ihmisiä, jotka uskalsivat näyttää myös aidoilta.
Moni ei nyt tajua tuota "vuosisadan". Listaan ei siis kuulu esim 90-luvun sarjat.
Vierailija kirjoitti:
En ole katsonut yhtäkään noista. Paras sarja mun mielestä on Band of Brothers. Harmi että jäi vaan yhteen kauteeen.
Tavallaan ei jäänyt. "The Pacific" on "kakkoskausi" ja "Master of the Air" on "kolmoskausi".
Tosta puuttuu House of Cards ja Mahtisormukset.
Ihmettelen tuota Breaking Badia. Joo on se hyvä, mutta ei noin hyvä.
1. SALKKARIT
2. SALKKARIT
3. SALKKARIT
4. SALKKARIT
5. SALKKARIT
6. SALKKARIT
7. SALKKARIT
8. SALKKARIT
9. SALKKARIT
10. SALKKARIT
En käsitä, ettei listalla ole yhtään brittisarjaa.