Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos isäni maksaa vuokravakuuden niin menetänkö toimeentulotuen kun tuo raha tulee tilille?

Vierailija
30.09.2026 |

Isäni suostuisi maksamaan uuden asunnon vuokravakuuden (1000e). Olen toimeentulo-tuella itse. Menetänkö tt-tuen jos tuo vuokravakuus raha tulee tililleni ja menee vuokravakuuteen? Vai voisiko isä maksaa suoraan vakuuden vuokranantajalle vai katsooko vuokranantaja etten ole silloin "luotettava" kun en itse maksanut?

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et menetä, edelleen pysyt tt-asiakkaana, ja riippuu sen rahan luonteesta miten käsitellään, voi olla lahjanluonteinen taikka velka, lahja on tuloa, velka ei.

Vierailija
62/75 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyisin vuokranantajalta voiko isäsi maksaa vakuuden suoraan. Vuokravakuustilillehän se rahan pitäisi mennä.

No tottakai voi maksaa 😒

Ja vuokravakuustili avataan vuokralaisen nimiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetät varmasti tuen. Olin työkokeilussa. Sain siitä 180 euroa kk. Menetin toimeentulotuesta  180 euroa. Lopetin työkokeilun heti koska ei siitä mitään rahallista hyötyä ollut. Nykyään ne leikkaa 20 euroakin toimeentulotuesta jos tulee 20 euroa tilillesi.

Vierailija
64/75 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostin veronpalautuksen ja sitten viikon päästä talletin sen takas. Menetin toimeentulotuen. Ei tosiaan kannata tilille ottaa rahaa.

Vierailija
65/75 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Totta kai.

Mitä sä luulit.

Vierailija
66/75 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lasketaan tuloksi. Jos olet vaikka lainannut rahaa ja saat velan takaisin, se on Kelan mielestä niin että olet saanut satasen ilmaiseksi jostain tai jos voittaa veikkauspelissä viiskymppiä vaikka pisti satkun niin Kelan mielestä sinulla on viisikymppiä ylimääräistä rahaa. Näin se vain menee köyhien potkiminen Suomessa.

Vierailija
67/75 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jostainhan ne tiedustelee, mistä kummasta sää oot noin isot rahat saanut.

1000€ iso raha? 

On se Kelan mielestä henkilöllä jolla on minimaaliset tuet. Ootko niin varakas ettei sulle meinaa tonni mitään häh?

Vierailija
68/75 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lasketa tuloksi, kun maksat vakuuden samantien ja isäsi laittaa tilisiirron viestiksi: Laina vuokravakuutta varten tms. Mutta isäsi voi toki maksaa vakuuden myös suoraan vuokranantajalle eikä vuokranantajalla ole oikeutta perua jo tehtyä vuokrasopimusta minkään tuollaisen "epäluotettavuuden" takia.

Isä onkin iloinen sit, kun vuokra vakuus maksetaan takaisin joskus tulevaisuudessa, Kela miinusta sen ttt ja aapeella ei ole varaa maksaa.

Nykyään ne penää eurojenkin siirrot, kaveria ei kannata ajatella kun joutuu maksumieheksi ja vielä tuplana.

Isi vaan maksaa sen vakuuden ja myöskin takaisinmaksutietoihin laitetaan isin tilinumero.

Vierailija
69/75 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menetät varmasti tuen. Olin työkokeilussa. Sain siitä 180 euroa kk. Menetin toimeentulotuesta  180 euroa. Lopetin työkokeilun heti koska ei siitä mitään rahallista hyötyä ollut. Nykyään ne leikkaa 20 euroakin toimeentulotuesta jos tulee 20 euroa tilillesi.

Noita 9 euron kulukorvauksia ei saa huomioida tuessa. Kai teit valituksen.

Vierailija
70/75 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jostainhan ne tiedustelee, mistä kummasta sää oot noin isot rahat saanut.

1000€ iso raha? 

Mistäpä meinaat että toimeentulotuella oleva tuollaisen säästää kun jo se säästäminen on lähtökohtaisesti kielletty?

Vierailija
71/75 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää edes kokeilko mitään.  Kaikki raha mitä tilille tulee, on menetetty sitten tuesta.  

Sen vuokravakuuden voi iskä maksaa suoraan vuokranantajalle.  Viestiinhän voi kirjoittaa, että X:n vuokravakuus.

Ja sillä siisti.  Itse asiassa vuokranantajalle on ihan yksi lysti, kuka sen takuuvuokran maksaa, kunhan hän vaan sen rahansa saa.  Ja on tiedossa, mikä raha se on. 

Muistan männävuosilta sellaisenkin tapauksen, että mun yksi ystävä asui vuoden verran äitinsä omistamassa asunnossa ja maksoi siitä aika kohtuuison vuokran.  Kela maksoi asumistukea melkein koko vuokran verran.  No kaveri maksoi tililtään sitten sen vuokran, jonka äiti sitten joka kuukausi maksoi tälle lapsukaiselleen käteisenä takaisin.  Äidillä ei ollut sillä hetkellä rahan tarvetta.

Näin hän ainakin minulle kertoi, ja tapaus on jo sen verran kaukainen, että rikos on vanhentunut.  

Onhan näitä puljauksia monenlaisia kuultu tässä vuosien varrella.   

Vierailija
72/75 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran yksi eläkkeellä oleva sukulaiseni siirsi rahaa tililleni, kun sen piti mennä isäni tilille. En palauttanut, koska meni tt-tukea tuon takia.

Vierailija
73/75 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kusetus ei onnistu  isäsi on vuokralainen jos maksaakin. sinulla ei asuntoa johoh as tukea voisi maksaa.me hölmöilimme niin ja tuet jäi saamatta .HIENOA KELAN NAISET OSAA TYÖNSÄ KIITOS HEILLE.

Vierailija
74/75 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksoin mun lapsen vakuuden suoraan vuokranantajan tilille. Ei kai sitä nyt kiinnosta muu kuin se, että vakuus maksetaan.

Vierailija
75/75 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin menoa voisit myös harkita. Törkeää kupata vanhemmilta tommosia rahoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän