Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos muuttaa lumon, saton tms. kämppään niin onko häirikkönaapureita?

Vierailija
30.09.2026 |

Todennäköisemmin kuin silloin jos vuokraisi yksityiseltä talosta missä paljon omistusasuntoja?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityiset vaatii yleensä luottotiedot ja vakuudet.

Kaikki vaativat vakuudet. 

Ei vaadi, esim. Helsingin kaupungin asuntooni vakuus oli 0€, samoin Lumon kämpissä on osissa vakuus 0€.

Vierailija
22/41 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu talosta, itse asuin Lumon talossa jossa halvimpien yksiöiden vuokra oli yli 1000€/kk, siellä ei sosiaalitapauksia näkynyt.

Kyllähän sossu näille vuokria makselee

Ei maksa mitään tonnin vuokria, esim Helsingissä toimeentulotuessa vuokraraja on 715€/kk.

Somaliperheille maksetaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sinä et maksaisi valuutta, vuokra-asunnossa on aina VAKUUSJÄRJESTELY joka on sitten leivottu vuokran hintaan. 

Vierailija
24/41 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuin Lumon kämpässä viisi vuotta. Olin ainoa työssäkäyvä koko rapussa. Kiva oli maksella helvetin kallista vuokraa jokavuotisine korotuksineen ja olla ainoa joka aamulla lähti tarpomaan pakkaseen pimeässä kun kaikki muut nukkuivat makoisasti.

Irtisanoutuminen töistä liian vaikeaa sinulle?

Itsesi / perheesi elättäminen ja vastuunkanto liian vaikeaa sinulle?

Vierailija
25/41 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kämppä Etu-Töölöstä. Ei ole muita häiriköitä kuin taloyhtiössä 50 v asuneet itsekkäät yksinäiset lesket. 

Vierailija
26/41 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisemmin on kyllä. Itse välttäisin sellaisia vuokrataloja joissa ei ole vuokravakuutta käytössä ja jotka eivät ole tarkkoja luottotiedoista.

Tämä! Ja lisäksi kannattaa käydä kurkkaamassa rappukäytävän ala-aulassa sukunimiluettelo. Ja kannattaa muutenkin vähän kuljeskella alueella. Käydä vaikka katsomassa millaista porukkaa näkyy lähikaupassa tai lähikioskissa.

Esimerkiksi Tampereella erään kaupunginosan lähiärrällä asiakaskunta on päihdeongelmaisia ja muita hörhöjä. Ja erään toisen kaupunginosan lähikauppa on 80% ä h l y j ä. En ikinä muuttaisi noille alueille. 

Vierailija
27/41 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuin Lumon kämpässä viisi vuotta. Olin ainoa työssäkäyvä koko rapussa. Kiva oli maksella helvetin kallista vuokraa jokavuotisine korotuksineen ja olla ainoa joka aamulla lähti tarpomaan pakkaseen pimeässä kun kaikki muut nukkuivat makoisasti.

Joko unohdit mistä ruikutit alkuperäisessä viestissäsi?

Vierailija
28/41 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota kämppä Etu-Töölöstä. Ei ole muita häiriköitä kuin taloyhtiössä 50 v asuneet itsekkäät yksinäiset lesket. 

Etu-Töölössä kolmessa eri osoitteessa asuneena, voin sanoa että tuo väite ei pidä paikkaansa. 

Vierailija
29/41 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä huonomaineisemmassa lähiössä asut ja mitä enemmän on neukkukuutiotaloja (yleensä sama asia), sitä varmemmin häiriköitä. Muuta isoa neuvoa ei ole. 
Taloyhtiön häiriköt ovat kuitenkin useimmin yksinäisiä mummoja. 

Vierailija
30/41 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etu-Töölössä kolmessa eri osoitteessa asuneena, voin sanoa että tuo väite ei pidä paikkaansa. 

Runeberginkadun alkupäässä, Hietaniemenkadulla ja Et.  Hesperiankadulla asuneena väitän että pitää paikkaansa. 

Vierailija
31/41 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa että somalineekeriperheet ovat valtavan suuria. Lapsia voi olla viisi ja sen lisäksi isovanhemmat Mogadishusta. Eli talo jossa on pienempiä asuntoja on usein rauhallisempi. 

Vierailija
32/41 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lumo on profiloitumassa eliittivuokranantajaksi. Luottotiedot vaaditaan ja tupakointi kielletään.

Törkeää olla tuollainen elitisti, kyllä jokainen ihminen on tärkeä vaikka olisi millainen peukuttaja!

Vierailija
33/41 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei vastaa kysymykseesi suoraan, mutta olen vuokralla omistustalossa jossa lähes kaikki asunnot ovat vuokralla. 

Ja annas kun arvaan: olet talon ainoa häirikkö?

Vierailija
34/41 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei noin. Katkeruutesi vain kasvaa. Eroa töistä jos työt katkeroittavat. Minä olin katkera kun olin töissä vastentahtoisesti.

Vierailija
35/41 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu talosta, itse asuin Lumon talossa jossa halvimpien yksiöiden vuokra oli yli 1000€/kk, siellä ei sosiaalitapauksia näkynyt.

Ei maksa mitään tonnin vuokria, esim Helsingissä toimeentulotuessa vuokraraja on 715€/kk.

K unniavieraille vain parasta!

Vierailija
36/41 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosien 1940-1999 taloissa ei ole kunnon äänieristystä. Muista se.  

Vierailija
37/41 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaketalotkin on pilalla kun sijoitusasunnoissa asuu spurguja ja sekoilijoita.

Vierailija
38/41 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mikäköhän olisi sellainen asia, mistä noille EI MAKSETTAISI?! Nehän on "hyviä" vuokralaisia, kun kaupunki maksaa vuokranantajalle varman vuokran.

Vierailija
39/41 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumon asunnot ovat hinta-laatusuhteeltaan surkeita. Huolto ei pelaa ja palvelu ylipäänsä olematonta. Kierrä kaukaa.

Vierailija
40/41 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lumon asunnot ovat hinta-laatusuhteeltaan surkeita. Huolto ei pelaa ja palvelu ylipäänsä olematonta. Kierrä kaukaa.

Tärkeämpää yhtiölle on hyvät voitot, ei panostus asiakkaisiin. Sanat on kauniita mainoksissa, mutta teot ne mitkä kertoo totuuden. Pätee monen firman kohdalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän