Muita, joiden rahat ei vaan yksinkertaisesti riitä elämiseen?
Joudun elämään velaksi jatkuvasti enkä jaksa tätä.
Kommentit (22)
Vanha työtön nainen. Työttömyyskorvaus 595 euroa, ei muita tukia. Joudun syömään säästöjäni jotka olen hankkinut pienipalkkaisesta työstäni todella kitkuttelemalla. Ja sitte näille narkkareille yms hunsvoteille maksetaan ruhtinaallisia summia. Vihaksi pistää.
Muistakaa, että Tokmannin perustajan mielestä teillä ei ole oikeutta minkäänlaiseen elintasoon joten teidän pitäisi vain olla hiljaa ja kiitollisia
Kiitos, kun teit uuden ketjun poistetun tilalle.
T. Alkuperäinen ap
Ja sitten on tämä 10'000 euron raja tileillä oleville rahoille, eli työtön ei saa harrastaa rahastosäästämistäkään, kun hirmuinen sompailu, että tuo raja ei ylity, kun on määräaikainen talletustili ja sitten rahastosta nostetut rahatkin laskee asumistukea. Eli ei edes anneta mahdollisuutta parantaa tilannettaan. Kaikille kun ei yksinkertaisesti riitä töitä, jonka palkalla pärjäisi ilman tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vanha työtön nainen. Työttömyyskorvaus 595 euroa, ei muita tukia. Joudun syömään säästöjäni jotka olen hankkinut pienipalkkaisesta työstäni todella kitkuttelemalla. Ja sitte näille narkkareille yms hunsvoteille maksetaan ruhtinaallisia summia. Vihaksi pistää.
Sama juttu, samalla summalla kitkutelua, raha ei riitä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, kun teit uuden ketjun poistetun tilalle.
T. Alkuperäinen ap
Ole hyvä. Joku halusi selvästi yrittää rajoittaa sananvapauttamme.
uusi ap
Olen opiskelija ja yh pienelle lapselle joten joudun myös elämään opintolainalla, koska haluan, että lapsi saa tarpeeksi ruokaa ja vaatteita eikä koe köyhyyttä ja puutetta. Tämä on osaltani valinta, tietoinen sellainen. Välillä pelottaa, että entä jos en saakkaan valmistumisen jälkeen töitä ja opintolainat lävähtää maksuun, mutta ihmisillä on paljon isompiakin lainoja maksettavanaan kuten satojen tuhansien asuntolainoja, joten yritän rauhoitella itseäni, että saan kyllä opintovelat maksettua. En ota isoja osamaksuja enkä pikavippejä. En osta kalliita asioita kuten autoja, taulutelkkareita, pelikonsoleita sun muita joten velat pysyy kohtuudessa ja hoidettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Sama mulla. Nytkin tilillä 0,28 e. Sillä on pärjättävä vielä yli viikko. Kaapeissa ei paljoa mitään ole.
Ostakaa kaappeihin rahan tullessa edullisia, mutta riittoisia ruokia kuten puuroja, soijarouhetta, linssejä jne. Niin on edes jotakin. Olen itse tiukkoina päivinä ja viikkoina syönyt mm. puuroa iltapalaksi ja aamupalaksi, vie hyvin nälkää ja on hyvää. Esim. nalle pikakaurahiutale on todella edullista ja riittoisaa. Samoin yksi hernepussi maksaa euron ja sillä saa ison kattilallisen moneksi päiväksi hernekeittoa.
Vierailija kirjoitti:
Olen opiskelija ja yh pienelle lapselle joten joudun myös elämään opintolainalla, koska haluan, että lapsi saa tarpeeksi ruokaa ja vaatteita eikä koe köyhyyttä ja puutetta. Tämä on osaltani valinta, tietoinen sellainen. Välillä pelottaa, että entä jos en saakkaan valmistumisen jälkeen töitä ja opintolainat lävähtää maksuun, mutta ihmisillä on paljon isompiakin lainoja maksettavanaan kuten satojen tuhansien asuntolainoja, joten yritän rauhoitella itseäni, että saan kyllä opintovelat maksettua. En ota isoja osamaksuja enkä pikavippejä. En osta kalliita asioita kuten autoja, taulutelkkareita, pelikonsoleita sun muita joten velat pysyy kohtuudessa ja hoidettavissa.
Saat asumistukea ja toimeentulotukea ja lapsesta lapsilisää sekä elatustukea.
Vierailija kirjoitti:
Sama mulla. Nytkin tilillä 0,28 e. Sillä on pärjättävä vielä yli viikko. Kaapeissa ei paljoa mitään ole.
Näinhän siinä käy jos ei ole ikinä oppinut rahaa käyttämään, ole 61v. enkä koskaan ole ollut persauki, vaikka kaksi pitkää työttömyysjakso, ensimmäinen 1997-2010 ja nyt 2018-----—------
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa kaappeihin rahan tullessa edullisia, mutta riittoisia ruokia kuten puuroja, soijarouhetta, linssejä jne. Niin on edes jotakin. Olen itse tiukkoina päivinä ja viikkoina syönyt mm. puuroa iltapalaksi ja aamupalaksi, vie hyvin nälkää ja on hyvää. Esim. nalle pikakaurahiutale on todella edullista ja riittoisaa. Samoin yksi hernepussi maksaa euron ja sillä saa ison kattilallisen moneksi päiväksi hernekeittoa.
Ei ihme, että olet köyhä. Kaurahiutaleitakin on paljon halvempia kuin Nalle-hiutaleita. Itse en ymmärrä tätä, miten kaurapuuro on joillekin kurjistusruoka. Tehkää välillä tuorepuuroa ja syökää puuron kanssa hedelmiä, marjoja ja jogurttia, niin on aivan ihanaa.
salavarakas köyhä
Vierailija kirjoitti:
Tuttu tunne, mutta itselle se toteutui jo edellisen hallituksen aikana, pahan päivän varalle säästetyt rahat meni sen sileän tien.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten on tämä 10'000 euron raja tileillä oleville rahoille, eli työtön ei saa harrastaa rahastosäästämistäkään, kun hirmuinen sompailu, että tuo raja ei ylity, kun on määräaikainen talletustili ja sitten rahastosta nostetut rahatkin laskee asumistukea. Eli ei edes anneta mahdollisuutta parantaa tilannettaan. Kaikille kun ei yksinkertaisesti riitä töitä, jonka palkalla pärjäisi ilman tukia.
Saat harrastaa, mutta et muiden rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin "ei muita tukia"? Asut muiden helmoissa ilmaiseksi tai periaatesyistä jossain okt:ssä? Saisit kyllä helposti muitakin tukia tekemällä muutoksia omiin elämäntapoihin, jos tilanne on tuollainen.
80€ saa kuukauden ruoat kun tekee itse eikä syö kallista lihaa.
Kaurapuuro on joillekkin se paras ruoka tässä universumissa. Tattaripuuro on paljon täyttävämpää ja se sopii jokaiselle eikä tee vatsakipuja. Kasvikset on aina huokeita ja superruokaa kaikilta kantilta. Opetelkaa tekee ruokaa.
Kai te, joilla on mahdollisuus, käytte hakemassa ilmaisjakelusta ruokakasseja. Niitä saa siihen malliin, että välillä pitää syödä ähkyyn, kun ei raaski poiskaan heittää.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa, että Tokmannin perustajan mielestä teillä ei ole oikeutta minkäänlaiseen elintasoon joten teidän pitäisi vain olla hiljaa ja kiitollisia
Törkeä ukko. Kölin alta pitäisi laittaa.