Miksi amerikkalaisissa vessoissa on yksi pytty ja kaksi pesuallasta?
Kommentit (28)
Toiseen altaaseen tulee kuuma vesi ja toiseen kylmä,siksi
Koska amerikkalainen rouva ei halua käyttää samaa pesuallasta miehensä kanssa. Sellainen on hyi-hyi.
Yksi kakkaa ja kaksi pesee käsiään.
Yleensä ihmiset käyvät yksin vessa-asioilla, siksi yksi pönttö riittää. Sen sijaan naamanpesu, parranajo, meikkaus, hampaiden pesu jne. ovat toimia, joita voi hyvin tehdä yhtä aikaa ja rinnakkain. Se taas on hankalaa ahtaassa vessassa yhden altaan ja pienen peilin päällä.
Ja hei, ei ole mikään jenkkileffa juttu, on myös monessa suomalaisessa kodissa.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ihmiset käyvät yksin vessa-asioilla, siksi yksi pönttö riittää. Sen sijaan naamanpesu, parranajo, meikkaus, hampaiden pesu jne. ovat toimia, joita voi hyvin tehdä yhtä aikaa ja rinnakkain. Se taas on hankalaa ahtaassa vessassa yhden altaan ja pienen peilin päällä.
Sadoissa suomalaisissa kodeissa olen elämäni aikana käynyt, mutta yhdessäkään en ole nähnyt vessassa tupla-allasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sadoissa suomalaisissa kodeissa olen elämäni aikana käynyt, mutta yhdessäkään en ole nähnyt vessassa tupla-allasta.
Sadoissa????
"Minä en ole eläissäni nähnyt, näin ollen asiaa ei ole olemassa". :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sadoissa????
Niin, onko siinä jotain ihmeellistä? Omiakin ollut jo 10 ja ensi vuonna muutan taas.
Vierailija kirjoitti:
"Monessa suomalIsessa kodissa".
Kumma kun tämmöisessä täysin harmittomassa aiheessa kommentit juuttuu modeen ja samaan aikaan saa vaikka mitä törkyä tuottaa. Varsinainen moderointi!
Kaksi allasta nopeuttaa aamutoimia, kun voin pestä hampaat ja meikata aamulla samaan aikaan kun mies ajaa partaansa ja hoitaa muut aamutoimet.
Edellisessä asunnossa nämä piti tehdä ainoassa ahtaassa vessassa vuoron perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Monessa suomalIsessa kodissa".
No meilläkin on emmekä mitään miljonäärejä ole, joten tuskinpa olemme ainoita.
Meillä on, helpottaa kummasti arkiaamuja kahden teinin kanssa, jotka seisovat siellä tekemässä ihonhoitoa ja meikkaamassa. Jää sitten ainakin se toinen vessa meille vanhemmille, muuten ne olisivat molemmat vessat blokattuina koko aamun.
Minä en ymmärrä edes kahta suihkua ahtaissa kylppäreissä, yleensä suihkussakin käydään yksitellen. Jos kylppäri on saunatilojen yhteydessä, ei lie kovin kummoinen homma vuorotella eli osa löylyttelee ja osa suihkuttelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä olen kiinteistönvälittäjänä käynyt ihan oikeasti sadoissa suomalaisissa kodeissa ja voin kertoa, että tuplalavuaari ei ole mikään harvinaisuus. Toki se vaatii asunnolta jonkin verran kokoa, että sinne mahtuu sen kokoinen kylppäri, että sinne menee järkevästi kaksi lavuaaria.
Meillä on tupla-allas ja jos kylppäri pitäisi remontoida niin ihan varmasti laitettaisiin uuteen myös.
Se on vain aamuisin niin kätevää kun toinen voi meikata samalla kun toinen ajaa partaansa tms eikä tarvitse jonottaa vessan ovella.
Sama vaikka käsienpesussa ennen ruokailua jne.
Tupla-allashan ei vaadi mitään erikoista vesiliitännän tai viemärin suhteen kun ne voidaan haaroittaa. Ainoa mitä allas vaatii on vähän enemmän tilaa leveyssuunnassa, minkätakia sellainen ei aina mahdu suomalaisiin postimerkin kokoisiin vessoihin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on, helpottaa kummasti arkiaamuja kahden teinin kanssa, jotka seisovat siellä tekemässä ihonhoitoa ja meikkaamassa. Jää sitten ainakin se toinen vessa meille vanhemmille, muuten ne olisivat molemmat vessat blokattuina koko aamun.
Meillä ihan sama kahden teinitytön kanssa:-)
Sama on muuten rantautumassa Suomeen, kun katselet uusien ja uudehkojen myynnissä olevien rivarien ja ok-talojen myynti-ilmoituksia. Pieni vessa, jossa juuri mahtuu kääntymään, mutta 2 käsienpesupaikkaa kyllä löytyy.
Onhan käsiäkin kaksi.