Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vauvan kääntäminen vatsassa...

Vierailija
31.05.2007 |

Miksi moni sitä vastustaa? Sattuuko se tai voiko aiheuttaa ongelmia? Itsellä synnytys vasta edessä ja mietin miksi jopa sektiota miettii joku siinä tilanteessa että vauva on väärinpäin? kun siis ei ole edes vielä yritetty käännöstä tehdä.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika koitettiin kääntää, oli jo pää niin alhaalla että ei liikahtanutkaan . Perätilasynnnytys reilu 4200g vauva tuli. Ei mitään ongelmia niin kääntämisessä eikä synnytyksessä. En olisi missään nimessä halunnut mitään sektiota.

Vierailija
22/27 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko kertoa miksi ei sektiota missään nimessä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappilaisella kaverillani on vieläkin tallessa narut  joilla hänen isoäitinsä käänteli lapsia oikeaan asentoon toimiessaan lapsenpäästäjänä Lapissa!

Vierailija
24/27 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarina siskostani.

Odotti esikoistaan ja vauva ei sit alkanut kääntyä masussa vaan jutkotti tiukasti pylly alaspäin. Sit neuvolasta aikaa kääntämiseen ja sisko meni kun lupasivat vaan hellästi yrittää.

Käännöstä sit yritettiin kahteen eri otteeseen samalla käynnillä mutta vauva ei inahtanutkaan.

Sektioaikahan siinä samalla varattiin ja sektio itsessään olikin helposti ohi ja systeri parani nopeasti.

Mutta, se mitä vauvalle tapahtui. Napanuora oli tiukasti kaulan ympärillä ja oli kiristynyt käännöstä yrittäessä. Tästä seurasi kuukausien sairaalassa olo kun vauvalle tehtiin trageostomia koska ei voinut hengittää normaalisti.

Nyt poika on eskarissa ja vieläkin hengityksestä kuulee sen vinkunan. Onneksi ei tullut mitään aivovauriota tai muuta.

Ei varmaan tarte kertoa että mitä ajattelen kääntämisestä. Olen sitä mieltä että se lapsi kääntyy kyllä luonnostaan jos siihen on mahdollisuus.

Vierailija
25/27 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kolmas lapsi käännettiin kaksi kertaa, helposti pyörähti, kun lapsivettä oli runsaasti. Tosi helposti kotona teki kuperkeikan ja oli uudelleen väärinpäin. Toisen käännöksen jälkeen käännettiin uudelleen ja sen jälkeen käynnistettiin synnytys, ettei vauva taas keikahda väärinpäin. Lopulta päädyttiin kuitenkin sektioon, koska vauva ei laskeutunut. Onnistuneesta käännöksestä huolimatta kyseessä oli tarjontavirhe, vauva oli tulossa kasvot edellä.

Minulla on koettuna siis kaksi alatiesynnytystä ja yksi sektio. Sektio ei ole mikään pieni leikkaus. Siitä toipuminen vie huomattavasti pidempään kuin alatiesynnytyksestä. Minulla vatsan seudulle on jäänyt pysyviä vammoja, aiempaan siedettävään vatsan ulkonäköön ei ole paluuta eivätkä vatsalihaksetkaan ole entisellään. Alatiesynnytyksen jälkeen alle vuodessa olin jo ihan hyvässä kunnossa.

Vierailija
26/27 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista vastauksista. Noista vatsan seudun ulkonäkövammoista ei kannata stressata. Olen itse nähnyt moiset ja ei tahtia haitannut :) Jos jotain haittaa niin äläpä sure, ottajia kyllä riittää.  Usko pois.

Vierailija
27/27 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

22, siksi en halunnut sektiota, kun halusin että lapsi syntyy alakautta ja sektiosta toipuminen kestää enkä halua että mahaani ja kohtua leikellään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän