Miten 20-40 -vuotiaana voi olla pitkäaikaistyötön?
Kommentit (41)
Sitem että sinä pyrit edes auttamaan hänen työttömyyttään. Koita keksiä jotain muuta puuhaa
Sairastumisen myötä, ja sitten ei enää kelpaakaan työnantajille.
No nelikymppisenä olin tehnyt töitä 21v, jos sensijaan olisin maannut ne vuodet kotona olisihan se aika pitkä aika. Eikös??
Viimeistään vuoden työttömyyden jälkeen on pitkäaikaistyötön, niin helposti voi 20 v olla ja ammatinkin ehtinyt opiskella
Vierailija kirjoitti:
Viimeistään vuoden työttömyyden jälkeen on pitkäaikaistyötön, niin helposti voi 20 v olla ja ammatinkin ehtinyt opiskella
19-vuotiaskin voi olla pitkäaikaistyötön.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikka kuuluu hankkia 3kk sisällä. Suomesta tai ulkomailta. Muuttaminen pitää tulla kysymykseen.
No varmaan ainakin olemalla työtön eli ei osallistu mihinkään "järkevään" ja "kiinnostavaan" toimintaan. Ei pillua - Ei töitä. Mitä järkeä on edes tehdä töitä joka vuosi neekerimmälle yhteiskunnalle? Jos saisin edes kerran pillua viikossa niin voisin joku tunnin tehä jotai paskaa.
20v ei ole kovin pitkäaikaistyötön, mutta 40v jo on, jos on ollut 20v työttömänä. So simply.
90-luvun lamassa aika helvetin moni nuori aikuinen oli.
Isoja tissejä hieroisin iltaisin ja nukahtaisin orkun jälkeen niiden väliin. Jos saisin seksikästä pillua joka päivä niin paljon kun haluaisin ja ruuat ja siivoukset ja pyykit yms naisten hommat samalla kun minä tekisin miesten työtä niin voisin tehdä töi. Hoitaisi lapsemme ja pitäisi paikat siistinä.. Sitä minä haluan. Siihen unelmaan haluan vielä uskoa. Seksikäs lämmin koti-nainen. Semmoset aiheuttaa inspiraatiota tehdä.
Toivottavasti musta ei tuu pitkäaikaistyötöntä mut nyt jo yli 4 kk työttömyyttä, tuore korkeakoulututkinto ja ihan reilusti alan työkokemusta. Koen olevani parhaassa tilanteessa työllistyäkseni mutta silti tilanne tämä. Ei myöskään lapsia, joita pitäisi hoitaa jos ovat kipeänä tms. N30+
Kun työttömyys on kestänyt vuoden yhtäjaksoisesti niin sitä onkin jo pitkäaikaistyötön.
Sairastuin opiskeluaikana, ja siitä lähti käyntiin elämäni alamäki. Pikkupätkiä olen töitä saanut, lähinnä palkkatukityötä, mutta vähäisen työkokemuksen vuoksi pitkää työsuhdetta en ole onnistunut saamaan.
Naisena ainakin se, että teet pari lasta ja sitten palaat töihin. Seuraavat YT:t pari kuukautta myöhemmin ja joudut lähtemään. Tämän jälkeen et enää saa töitä, koska olet nainen ja on lapsia. Näin ainakin miesvaltaisilla aloilla. Kyllästyin tähän ja nyt vaihtamassa naisvaltaiselle alalle. Tykkäsin kyllä muuten aiemmista töistä enemmän.
Ymmärtääkö tällä palstalla kukaan mitään?
No kun niitä millenniaaleja jänskättää ihan kaikki. Ei voi mennä kodista ulos, soittaa puhelimella tai vastara siihen, herranjestas, jos vaikka joku vieras ihminen tulee siinä vastaan.
🙄
Mikä on älykkyysosamääräsi?